08 / 05 / 2024

Beylikdüzü'ne 9 bin metrekare meydan müjdesi!

Beylikdüzü'ne 9 bin metrekare meydan müjdesi!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Avcılar-Beylikdüzü metrobüs hattı projesi kapsamında inşa edilen ve 29 Ekim'de metrobüs hattıyla birlikte hizmete alınacak 9 bin metrekarelik meydanın, Beylikdüzü ile Esenyurt'u birleştireceğini söyledi  



 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı  Kadir Topbaş, Avcılar-Beylikdüzü metrobüs hattı inşaatında incelemelerde bulundu. Burada basın mensuplarına inşaat çalışmalarına ilişkin bilgi veren Topbaş, İstanbul'daki en büyük yatırım kalemlerinin ulaşım olduğunu ve bugüne kadar ulaşıma 19.2 milyar lira harcadıklarını belirtti.

Belediyenin kendi öz kaynaklarıyla bu ulaşım projelerini hayata geçirmeye çalıştıklarını anlatan Topbaş, “Göreve geldiğimizde İstanbul'da günde 11 milyon insan hareketi vardı, bugün bu sayı 24 milyona ulaştı ve gelecekte 40-45 milyona ulaşması bekleniyor. Biz de bu nedenle ulaşımla ilgili sistemi düzenlemeye çalışıyoruz ” dedi.

Avcılar-Söyğütlüçeşme arasında devreye soktukları metrobüs hattının, Beylikdüzü ve Esenyurt'a kadar uzatılması talebi olduğunu belirten Topbaş, “Bu sistemi yaparken günde 300-400 bin kişi kullanır diye düşünüyorduk. şžu anda 700 binleri geçtik. Metrobüs çok önemli bir taşıma aksı olarak ortaya çıktı ve dünyaya model oldu. şžu anda 33 metrobüs durağı var ve Avcılar'dan Söğütlüçeşme'ye 63 dakikada gidilebiliyor. Buna ilave olarak Beylikdüzü hattına, 10.5 kilometreye yakın bir hat ekliyoruz. 10 istasyon daha devreye girdiği zaman metrobüs sistemi 43 istasyonlu bir hat olacak. Beylikdüzü'nden metrobüse binen bir yolcu, Söğütlüçeşme'ye 83 dakikada gidebilecek ” diye konuştu.

Kent içindeki yoğun trafiği de aksatmadan bu çalışmaları gerçekleştirdiklerini belirten Topbaş, Beylikdüzü ve Esenyurt için bu yeni hattın çok önemli bir nokta olduğunu dile getirdi.

Proje kapsamında inşa edilen 9 bin metrekarelik meydanın Beylikdüzü ile Esenyurt'u birleştireceğini ifade eden Topbaş, bu meydanda merasimlerin, etkinliklerin ve toplantıların düzenlenebileceğini söyledi.

Yüzde 35'i tamamlanan inşaatın maliyetinin, meydan düzenlemesi ve istasyonlarla birlikte 110 milyon TL olacağını, bunlara ilave olarak 40 milyon TL maliyetle yeni metrobüslerin bu hatta ekleneceğini belirten Topbaş, Beylikdüzü'ndeki istasyona 32 saniyede bir metrobüsün geleceğini ifade etti. Topbaş, hedeflerinin 29 Ekim 2011'de bu hat ile meydanın açılışını gerçekleştirmek olduğunu belirtti.

Lastik tekerlekli sistemlerin günlük kullanım oranının yüzde 87 olduğunu, şu anda bu oranın yüzde 85'e indiğini anlatan Topbaş, bu oranları 2013-2014 yıllarında yüzde 58'e indirmeyi hedeflediklerini söyledi.

'HAT TAMAMLANDIĞINDA GÜNDE BİR MİLYON YOLCU TAşžINACAK'

Daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Topbaş, “Bu hat tamamlandığında metrobüsü günde kaç kişi kullanacak ” sorusunu şöyle yanıtladı:

“şžu anda mevcut 43 kilometrelik metrobüs hattımız var ve günde 700 bini aşkın kişi kullanıyor. Beylikdüzü de ilave olduğunda tahminen günde bir milyon kişi metrobüsü kullanacak. Bu tabii çok ciddi bir rakam. Bu ulaşım sistemlerini taleplere göre seçiyoruz. Metrobüse önce 300-400 bin insan binecek diye düşündük ve tasarladık. Ancak hatta çok yoğun bir yolculuk talebi olunca, inşallah Ulaştırma Bakanlığımız ile yaptığımız bir protokol çerçevesinde Bahçelievler-Beylikdüzü arasında 5 yıl içerisinde bir metro da yapılacak. İleride Silivri'ye kadar uzanacak. O zamana kadar yolculuk taleplerini metrobüs ile karşılayacağız. Mevcut metrobüs hattının istasyonlarında bazı sıkıntılar var biliyoruz. Özürlü ve dezavantajlı kişilerin 3-5 istasyonu kullanması zorlaştı biliyoruz ancak bunların hepsini düzenleyeceğiz. ”

Metrobüs hattına yeni araçların ekleneceğini çünkü yeşil körüklü otobüslerin kapasitesinin küçük olduğunu belirten Topbaş, “Onları otobüs hatlarına çekip, yerlerine daha büyük araçlar koymayı hedefliyoruz. Böylece, Beylikdüzü-Söğütlüçeşme arasında 1 milyon kişinin hızlı ve konforlu bir şekilde taşındığı güzel bir sistem ortaya çıkacak. Metrobüsümüz, başkanlığını yaptığım Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Birliğinde (UCLG) de gündeme gelen, dünyaya model olan bir sistem. Ucuz ve doğru bir taşıma sistemi olarak kabul ediliyor ” şeklinde konuştu.

OTOBÜSTE ÜCRET ÖDEME SİSTEMİ KALKIYOR

Otobüsler içinde ücret alma döneminin bittiğinin hatırlatılması üzerine Topbaş, şunları söyledi:

“Otobüslerin daha aktif çalışabilmesi için ve biniş ve inişlerdeki zaman kaybını ortadan kaldırmak, trafiği rahatlatmak için içeride ücret ödeme sistemini tamamen kaldırıyoruz. Metrobüste ve belediye otobüslerinde şoförlerin kullandığı akbili kaldırdık. Otobüse çok çabuk binilip inilmesi lazım. Halk otobüslerinde de muavin olayı kalkıyor. Otobüsler daha düzenli hale geliyor. İstanbul gibi modern bir şehre yakışır bir sitemi getirmeye çalışıyoruz. Yardımcı olan herkese ve özellikle İstanbullulara çok teşekkür ediyorum. ”

Kadir Topbaş, Beylikdüzü Belediye Başkanı Yusuf Uzun ve Esenyurt Belediye Başkanı Necmi Kadıoğlu ile metrobüs inşaatında incelemelerde bulundu.

 


Geri Dön