12 / 09 / 2024

Beymen, Club ve Blender mağazalarını artıracak!

Beymen, Club ve Blender mağazalarını artıracak!

Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı bu yıl için 5-6 yeni mağaza açabileceklerini söyledi



Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, yakından inceledikleri 2-3 uluslararası proje bulunduğunu belirterek, "Tahran ve Bakü ile de yakından ilgileniyoruz. Bu yıl içinde bir sonraki uygulamaya karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir" dedi.

Çapçı, Beymen'in 2009 yılı değerlendirmesi ve 2010 yılı hedef ve beklentilerini paylaştığı basın toplantısında, tüketicinin nabzının tutulduğu sektör olan perakendenin, krizden en fazla etkilenen ve krizden en hızlı çıkan sektör olduğunu kaydetti.

Geçmişten farklı olarak bu kez lüks perakendede de krizin yoğun olarak hissedildiğine dikkati çeken Çapçı, Türk tüketicisinin kriz psikolojisinden çabuk sıkıldığını ve hayatın hızla normale döndüğünü söyledi.

Çapçı, 2008 yılının son çeyreğinde dünya lüks tüketiminde ciddi yavaşlama yaşandığını hatırlatarak, aynı yılın kasım ayında Saks Fifth Avenue'nin sezon ortasında beklenmedik indirim yapmasının, tüm dünyaya domino taşı etkisiyle yayıldığını, krize elinde stokla giren sektörün, indirimlerle stok eritme yoluna gittiğini anlattı.

Beymen'in gerçekleştirdiği kampanyalarla, 2008 yılına ait stokları 2009 yılı başında erittiğini aktaran Çapçı, kriz döneminde ürün satın alımını yüzde 30 küçülttüklerini, bazı mağazaları kapattıklarını, multibrand Beymen mağazaları içerisinde daha iyi performans gösteren bazı markaların butiklerinin, Beymen mağazalarına taşındığını söyledi.

Çapçı, krizi yoğun yaşayan illerden biri olan Denizli'de ve Bakırköy'de Beymen mağazalarının kapatıldığını, Bakırköy mağazasının yerine Beymen Blender ve Beymen Club açarken, Denizli'de kapatılanın yerine farklı konseptle yeni mağaza açılmadığını kaydetti.

Geçen yıl marka portföylerini genişletmeye devam ettiklerini ve bugün Beymen çatısı altında 300 markanın yer aldığını dile getiren Çapçı, krizde ulaşılabilir lüksün ön plana çıktığını ve buna kapsamda bazı markaları bünyelerine aldıklarını belirtti.

Çapçı, 2009'da Blender konseptli mağazalarının ikincisi hizmete girerken, mayıs ayında satışa sunulan Beymen Çanta koleksiyonunun kısa sürede mağazalarında en çok satan çanta markası olduğunu, eylül ayında Beymen Chocolate markalı çikolatanın tüketiciye sunulduğunu, aralık ayında 6-8 haftalık dönemlerde ürün konseptleri rutin olarak değişen iki adet Pop-Up mağazası açıldığını anlattı.

-"TOPLAMDA 2009 YILI, 2008'İ YAKALADI"-
Nisan ayı ile birlikte krizin etkisinin azalmaya başladığına, özellikle 2009 İlkbahar-Yaz sezonunda alışverişin tekrar canlandığına ve yılın ikinci yarısında ivme kazandığına işaret eden Çapçı, 2009 yılının ikinci yarısında yakalanan ivmeyle toplamda 2009 yılının, 2008'i yakaladığını bildirdi.

Elif Çapçı, 2010 yılı için yüzde 20'lik büyüme öngörüsünde bulunduklarını, ancak yılın ilk 3 ayındaki büyümenin beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğini ve büyümeyi yukarı yönlü revizyona gittiklerini ve yılı yüzde 30'luk büyüme ile kapatmayı umut ettiklerini ifade etti.

2010 Şubat ayı cirosunun 2009 yılı Şubat ayı cirosunun yüzde 50, bugüne kadar yapılan 2010 yaz sezonu satışlarının da bir önceki yılın aynı döneminin yüzde 58 üzerinde gerçekleştiğini kaydeden Çapçı, alışverişte canlanmaya işaret etti.

Çapçı, uluslararası açılımın kriz döneminde rafa kaldırılırken, canlanan piyasalarla birlikte projelerin yenden masaya geldiğini belirterek, uluslararası fırsatları yakından takip etmeye başladıklarını bildirdi.

Krizde iyi gidişini sürdüren Kahire Beymen mağazasına Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri'ndeki yatırımcı gruplardan talep gelmeye başladığına değinen Çapçı, Tahran, Bakü gibi şehirlerin de aralarında bulunduğu bazı projeleri ciddi şekilde incelediklerini vurguladı.

Çapçı, "Yakından baktığımız 2-3 proje var. Tahran ve Bakü ile de yakından ilgileniyoruz. Lokal olarak kiminle ortaklık yaptığınız da çok önemli.

Bunlara ilişkin olarak bu yıl içinde bir sonraki uygulamaya karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir" dedi.

-YENİ KADIN KOLEKSİYONU-
Soruları yanıtlarken, Beymen markalarının stratejik öncelik verdikleri alanlardan biri olduğunun altını çizen Çapçı, Ağustos-Eylül 2010'da birlikte yeni kadın koleksiyonunun mağazalara sunulacağını bildirdi Çapçı, eylül ayında Gaziantep'te Beymen mağazası açılacağını dile getirerek, var olan mağazalarında yeni markalarla verimliliği artırmak istediklerini söyledi.

Geçen yıl krize yönelik belli tedbirler alırken, reklam yatırımını yüzde 100 artırdıklarını vurgulayan Çapçı, "Bence buna iyi karşılık aldık. Krizde müşterimizi hiç yalnız bırakmadık" dedi.

Ulaşılabilir lüks stratejisinin kalıcı olduğunu, bu stratejiyle yeni müşteriler edinerek, genişlediklerini belirten Çapçı, krizde tüketim harcamalarına ilişkin soru üzerine, insanların kendi bütçelerini gözeterek, normalde alışveriş yaptıkları kategorinin bir altından alışveriş yaptığının gözlendiğini aktardı.

-5 BİN "ÖZEL" MÜŞTERİ-
Elif Çapçı, 550 bin kişilik müşteri portföyleri bulunduğunu, 50 bine yakın müşteriyle yakın ilişkileri olduğunu ve onlara yeni markalar, promosyonlar, sürprizler gibi konuları haber verdiklerini, 5 bin civarında müşteriyle de mektup ve telefon üzerinden iletişim kurduklarını açıkladı.

Geçen yıl çikolatada beklentilerinin çok ötesinde başarı yakaladıklarını ifade eden Çapçı, 4 ay içinde 12 ay için öngördükleri oranda satış gerçekleştirdiklerini söyledi.

Çapçı, bu yıl için 5-6 yeni mağaza açabilecekleri, Beymen Club ve Blender mağazalarını artırmayı planladıkları bilgisini de verdi.
AA


Geri Dön