12 / 09 / 2024

Beymen, Gaziantep'te 14. mağazasını açacak

Beymen, Gaziantep'te 14. mağazasını açacak

Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, "Önem verdiğimiz 2-3 proje var. Tahran ve Bakü ile yakından ilgileniyoruz" dedi



Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, uluslararası yatırım projelerini kriz döneminde rafa kaldırdıklarını hatırlatarak, canlanan piyasalarla birlikte bu projelerin yenden masaya geldiğini belirtti.
Uluslararası fırsatları yakından takip etmeye başladıklarını anlatan Çapçı, Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri'ndeki yatırımcı gruplardan talep gelmeye başladığına dikkat çekti.
Tahran, Bakü gibi şehirlerin de aralarında bulunduğu bazı projeleri ciddi şekilde incelediklerini vurgulayan Çapçı, "Yakından baktığımız 2-3 proje var. Bu projeleri raftan indirdik. Tahran ve Bakü ile de yakından ilgileniyoruz. Lokal olarak kiminle ortaklık yaptığınız da çok önemli. Bunlara ilişkin olarak bu yıl içinde bir sonraki uygulamaya karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir" dedi.
Çapçı, Beymen'in 2009 yılı değerlendirmesi ve 2010 yılı hedef ve beklentilerini paylaştığı basın toplantısında, tüketicinin nabzının tutulduğu sektör olan perakendenin, krizden en fazla etkilenen ve krizden en hızlı çıkan sektör olduğunu kaydetti.
Geçmişten farklı olarak bu kez lüks perakendede de krizin yoğun olarak hissedildiğine dikkati çeken Çapçı, Türk tüketicisinin kriz psikolojisinden çabuk sıkıldığını ve hayatın hızla normale döndüğünü söyledi.

Lüks tüketimde yavaşlama
Çapçı, 2008 yılının son çeyreğinde dünya lüks tüketiminde ciddi yavaşlama yaşandığını hatırlatarak, Saks Fifth Avenue'nin sezon ortasında beklenmedik indirim yapmasının, tüm dünyaya domino taşı etkisiyle yayıldığını anlattı.
Çapçı, krizi yoğun yaşayan illerden biri olan Denizli'de ve Bakırköy'de Beymen mağazalarının kapatıldığını, Bakırköy mağazasının yerine Beymen Blender ve Beymen Club açarken, Denizli'de kapatılanın yerine farklı konseptle yeni mağaza açılmadığını kaydetti. Beymen çatısı altında 300 markanın yer aldığını dile getiren Çapçı, krizde ulaşılabilir lüksün ön plana çıktığını belirtti.

Yüzde 30 büyüme hedefi
Nisan ayı ile birlikte krizin etkisinin azalmaya başladığına, özellikle 2009 İlkbahar-Yaz sezonunda alışverişin tekrar canlandığına ve yılın ikinci yarısında ivme kazandığına işaret eden Çapçı, 2009 yılının ikinci yarısında yakalanan ivmeyle toplamda 2009 yılının, 2008'i yakaladığını bildirdi.
Elif Çapçı, 2010 yılı için yüzde 20'lik büyüme öngörüsünde bulunduklarını, ancak yılın ilk 3 ayındaki büyümenin beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğini belirtti. Çapçı bu nedenle büyüme hedeflerini yukarı yönlü revizyona gittiklerini ve yılı yüzde 30'luk büyüme ile kapatmayı umut ettiklerini ifade etti.
2010 Şubat ayı cirosunun 2009 yılı Şubat ayı cirosunun yüzde 50, bugüne kadar yapılan 2010 yaz sezonu satışlarının da bir önceki yılın aynı döneminin yüzde 58 üzerinde gerçekleştiğini kaydeden Çapçı, alışverişte canlanmaya işaret etti.

Eylülde Gaziantep'e yeni mağaza açacak
Elif Çapçı, 550 bin kişilik müşteri portföylerinin bulunduğunu söyleyerek, 50 bine yakın müşteriyle yakın ilişkileri olduğunu kaydetti. Çapçı, 5 bin civarında müşteriyle de mektup ve telefon üzerinden iletişim kurduklarını açıkladı.
Geçen yıl çikolatada beklentilerinin çok ötesinde başarı yakaladıklarını ifade eden Çapçı, 4 ay içinde 12 ay için öngördükleri oranda satış gerçekleştirdiklerini söyledi.
Çapçı, bu yıl için 5-6 yeni mağaza açabilecekleri, Beymen Club ve Blender mağazalarını artırmayı planladıkları bilgisini de verdi. Soruları yanıtlarken, Beymen markalarının stratejik öncelik verdikleri alanlardan biri olduğunun altını çizen Çapçı, Ağustos-Eylül 2010'da birlikte yeni kadın koleksiyonunun mağazalara sunulacağını bildirdi. Çapçı, eylül ayında Gaziantep'te Beymen mağazası açılacağını dile getirerek, mevcut mağazalarında da yeni markalarla verimliliği artırmak istediklerini söyledi.   
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

`Ulaşılabilir lüks'e odaklandı Tahran ve Bakü'yü raftan indirdi
Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, uluslararası faaliyetleri yakından izlemeye başladıklarını belirterek, "Yurtdışı mağaza çalışmaları krizde rafa kalkmıştı, şimdi raftan inip masanın üzerine çıktı. Tahran ve Bakü ile ilgileniyoruz" dedi. Çapçı, bundan sonra mağazalarında "ulaşılabilir lüks" stratejisinin kalıcı olacağını belirtti.

BOYNER Grubu'nun lüks perakende kuruluşu Beymen, 2009 yılında kriz odaklı stratejisiyle ulaşılabilir lüks ürünlere yönelirken, 2010'da ilk çeyreğin beklentilerin üzerinde gerçekleşmesiyle büyüme planlarını revize ediyor. İlk etapta yüzde 20 büyüme hedefi koyduklarını ve bunu yukarı doğru revize ettiklerini belirten Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, bu yıl uluslararası faaliyetleri de yakından izlemeye başladıklarını açıkladı.

Yurtdışı raftan indi
Elif Çapçı, şunları söyledi: "Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetler'deki yatırımcı gruplarından talep gelmeye başladı. Yakından ilgilendiğimiz 2-3 proje var. Tahran ve Bakü üzerinde çalışıyoruz. Lokal olarak kiminle ortaklık yaptığınız da çok önemli. Bunlara ilişkin olarak bu yıl içinde bir sonraki uygulamaya karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir. Yurtdışı mağaza çalışmaları krizde rafa kalkmıştı, şimdi raftan inip masanın üzerine çıktı."

Ulaşılabilir lüks
2010'un ilk çeyreği itibariyle krizin tamamen geride kaldığını ve geçen yılla karşılaştırıldığında heyecanlı bir döneme girildiğini ifade eden Elif Çapçı, Beymen'in krizdeki stratejisini şöyle anlattı: "2009 yılı başında stoklarımızı erittik ve ürün satın alımını yüzde 30 azalttık.
Buna karşın kriz yokmuş gibi yeni fırsatlar geliştirdik. Marka gamı genişlemeye devam ederken, krizde ulaşılabilir lüksün ön plana çıkmasıyla birlikte bu segmentteki marka sayımızı artırdık. Ulaşılabilir lüks ürünler için talebin bir kısmı da varolan markalarımızdan geldi. Bundan sonra mağazalarımızda ulaşılabilir lüks ürünler kalıcı olacak."

Hedefler revize edildi
Yılın ilk 3 ayındaki büyümenin beklentilerinin üzerinde gerçekleşmesiyle yüzde 20'lik büyüme hedeflerini yukarı yönlü revize ettiklerini belirten Çapçı şunları söyledi: "2006'dan 2008'e kadar 30 milyon doalrlık büyüme yatırımı yapıldı. 2009 yılında, toplamda 2008 cirosunu yakaladık. Bu yılı yüzde 30'luk büyüme ile kapatmayı umut ediyoruz. 2010 Şubat ayı cirosu 2009 yılı Şubat ayı cirosuna göre yüzde 50, bugüne kadar yapılan 2010 yaz sezonu satışları da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 58 büyüme gösterdi. Bu, alışverişte canlanmaya işaret ediyor."

5 bin müşteriyle mektuplaşıyor
ELİF Çapçı, 550 bin kişilik müşteri portföyleri bulunduğunu belirterek, "50 bine yakın müşterimizle de yakın ilişkilerimiz bulunuyor. Rurin olarak yeni markalar, promosyonlar, sürprizler gibi konuları haber veriyoruz.
5 bin civarında müşterimizle de mektup ve telefon
üzerinden iletişim kuruyoruz" dedi.

Gaziantep'e yeni mağaza açılacak
ELİF Çapçı, krizi yoğun yaşayan illerden biri olan Denizli'de ve Bakırköy'de Beymen mağazalarının kapatıldığını belirterek, "Eylül ayında Gaziantep'te 14'ncü Beymen mağazası hizmete girecek. Ayrıca Beymen Club ve Beymen Blender da yeni mağazalarla büyümeye devam edecek. Burada agresif olmayı planlıyoruz. Lokasyon arayışı içindeyiz ve reklam yatırımlarıyla da destekliyoruz. Bu yıl için 5-6 mağaza açabiliriz" diye konuştu.
Hürriyet

Krizde reklamı artırdık, müşteri ayağını kesmedi  
Dünya genelinde yaşanan finansal kaynaklı kriz, perakende sektöründe derin yaralar açtı.
Uluslararası birçok marka bu dönemde kapılarına kilit vurmak zorunda kaldı. Ancak 2009'un ikinci çeyreğiyle birlikte piyasalarda hareketlilik başladı. Finans kariyerine nokta koyarak hazır giyim perakendeciliğine geçen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, 2010'dan çok ümitli olduğunu belirterek, "Müşteri talebi hızla geri geliyor, siparişleri artırdık." dedi. Kriz döneminde reklam paylarını yüzde 100 artırdıklarını belirten Çapçı, bunun meyvelerini 2009'un cirosunda gördüklerini ifade etti. Beymen'in yurtdışı operasyonları hakkında da bilgi veren Genel Müdür, birkaç yıl içinde Tahran ve Bakü'de de birer mağaza açacaklarını kaydetti.

Ocak 2009'da Türkiye'nin en büyük hazır giyim markalarından biri olan Beymen'in genel müdürlük koltuğuna oturan Elif Çapçı, 2010 yılına dair beklentilerini basın mensuplarıyla paylaştı. "2010 yılı beni heyecanlandırıyor." diyen Genel Müdür, bu dönemde hem yurtiçi hem de yurtdışında birçok yatırım planlarının olduğuna dikkat çekti. Şirket, bu kapsamda yurtdışında Tahran ve Bakü'de birer mağaza açarak Ortadoğu'ya açılmayı hedefliyor. Çapçı, bu projelerinin 2012 sonuna kadar hazır hale geleceklerini dile getirdi. Çapçı, Mısır'ın başkenti Kahire'deki Beymen mağazasının krize rağmen çok iyi bir satış gerçekleştirerek şirkete ciddi bir katkı sağladığını söyledi. Yaptıkları çalışmalara göre Beymen'in 550 bin kişilik bir müşteri potansiyeli olduğu bilgisini de veren Genel Müdür Çapçı, 2009'da da yüzde 20'lik bir büyüdüklerini, 2010 yılında da yüzde 30'luk bir büyüme öngördüklerini dile getirdi.
Bayram Kaya / Zaman

'Ulaşılabilir lüks açılımı' ile satışlar yüzde 50 arttı
Krizle birlikte, 'ultra lüks markaların' yanı sıra mağazalarında 'ulaşılabilir lüks'e yer açan ve yeni markaları bünyesine katan Beymen, yeni stratejisi ile yüzde 50 satış artırdı. Genel Müdür Elif Çapçı, 'Türk tüketicisi kriz psikolojisinden çabuk sıkıldı, hayat hızla normale döndü'dedi

Yabancı lüks markaların Türkiye'deki önemli adreslerinden biri olan Beymen, krizle birlikte 'ulaşılabilir lüks'e yönelerek satış artırdı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, krizde ulaşılabilir lüksün ön plana çıktığını ve bu kapsamda bazı markaları bünyelerine aldıklarını belirterek, "2010'a çok heyecanlı girdik. Geçen yıla oranla yüzde 20 gibi bir büyüme hedefledik. Fakat beklentilerimizin çok üzerinde bir ilk çeyrek geçirdik. 2010 Şubat ayı ciromuz 2009 yılı Şubat ayı ciromuzun yüzde 50, bugüne kadar yapılan 2010 yaz sezonu satışları da bir önceki yılın aynı döneminin yüzde 58 üzerinde. Bu hem Türk tüketicisinin kriz psikolojisinden sıkıldığını, hayatın hızla normale döndüğünü hem de Beymen olarak doğru bir strateji izlediğimizi gösteriyor' dedi. Ulaşılabilir lüks açılımının Beymen için 'kriz dönemi planı' değil kalıcı bir strateji olacağını vurgulayan Çapçı, 'Bu stratejiyle yeni müşteriler edinip, kitlemizi genişlettik' diye konuştu.

DIŞ PROJELER MASADA
2010 için yüzde 20'lik büyüme öngördükleriniı, ancak ilk 3 aydaki yüzde 50'lik büyüme rakamlarını görünce hedeflerini yukarı yönde revize ettiklerini belirten Çapçı, 'Yılı yüzde 30 büyüme ile kapatmayı umuyoruz' dedi. Bu arada geçen yıl kriz nedeniyle rafa kaldırdıkları yurtdışı yatırım planlarını tekrar gündeme aldıklarını ifade eden Çapçı, 'Canlanan piyasalarla birlikte projeleri tekrar masaya koyduk, uluslararası fırsatları yakından takip etmeye başladık. Kahire Beymen mağazasına Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri'ndeki yatırımcılardan talep gelmeye başladı. Tahran, Bakü gibi şehirlerin de aralarında bulunduğu bazı projeleri inceliyoruz. Bunlara ilişkin olarak bu yıl içinde karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir'' şeklinde konuştu.

Beymen çanta 'çok satan' oldu
KRİZİ yoğun yaşayan illerden biri olan Denizli'de ve Bakırköy'de Beymen mağazalarının kapatıldığını vurgulayan Çapçı,  Bakırköy mağazasının yerine de Beymen Blender ve Beymen Club açıldığını, aralık ayında da ürün konseptleri rutin olarak değişen iki adet Pop-Up mağazası açıldığını anlattı. Çapçı, bu yıl biri Gaziantep'te olmak üzere 5-6 yeni Beymen açacaklarını Beymen Club ve Blender mağazalarını artırmayı planladıklarını söyledi. Çapçı mayısta satışa sunulan Beymen Çanta koleksiyonunun kısa sürede mağazalarda en çok satan çanta markası olduğunu sözlerine ekledi.

Çikolatada 1 yıllık hedefi 4 ayda yakaladı
Eylül ayında Beymen Chocolate markalı çikolatanın tüketiciye sunulduğunu hatırlatan Çapçı, geçen yıl çikolatada beklentilerinin çok ötesinde başarı yakaladıklarını, 4 ay içinde 12 ay için öngördükleri oranda satış gerçekleştirdiklerini söyledi. Beymen markalarının stratejik öncelik verdikleri alanlardan biri olduğunun altını çizen Çapçı, Ağustos-Eylül 2010'da birlikte yeni kadın koleksiyonunun mağazalara sunulacağını bildirdi.

5 bin özel müşteriye 'özel mektup' gidiyor
Beymen'in 550 bin kişilik müşteri portföyü bulunduğunu belirten Elif Çapçı, 50 bine yakın müşteriyle yakın ilişkileri olduğunu ve onlara yeni markalar, promosyonlar, sürprizler gibi konuları haber verdiklerini belirtti. Çapçı, 5 bin civarında müşteriyle ise mektup ve telefon üzerinden iletişim kurduklarını açıkladı.
Şenay Köşdere / Akşam

Varlıklı kesimin stresi bitti Beymen'in satışı % 50 arttı 
Krizde lüks harcamalardan vazgeçen yüksek gelirli kesim yeniden piyasaya döndü. Ekonomik kriz stresinin geçmesiyle lüks simgesi Beymen'in satışları şubat ayında yüzde 50 oranında arttı

Krize girişte ve çıkışta öncü sektörlerden biri olarak kabul edilen perakendede krizden çıkışın işaretleri kuvvetli olarak alınmaya başladı. Özellikle küresel krizin en fazla vurduğu alanlardan biri olan lüks ürünlerin müşterileri geri dönüşün sinyallerini veriyor. Türkiye'de lüksün en önemli markalarından olan ve kriz döneminde `ulaşılabilir lüks markalara' ağırlık veren Beymen, geçen şubat ayında satışlarını yüzde 50 artırdı. 2009 yılını değerlendiren ve 2010 yılı hedef ve beklentilerini anlatan Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, tüketicinin nabzının tutulduğu sektör olan perakendenin, krizden en fazla etkilenen ve krizden en hızlı çıkan sektör olduğunu kaydetti. "Kriz oldukça geride kaldı" değerlendirmesini yapan Çapçı "Çok keyifli, heyecan verici bir dönemden geçiyoruz. Hayat normale döndü, normalin de ötesinde çok canlı, çok hareketli günler geçiriyoruz" dedi. Çapçı, şunları söyledi: "Türk kriz konusunda deneyimli. Krizin getirdiği karanlıktan çabuk sıkılmaya başlıyor. 2009 yılında 2008'in cirosu yakalandı. 2010 yılı için yüzde 20 büyüme planlamıştık. Ancak 2010 yılı için yüzde 20'lik büyüme öngörüsü, geride bırakılan ilk üç aylık dönemine bakılarak yukarı doğru revize ediliyor.

HEDEFLER BÜYÜDÜ
Şubatta ciroda geçen yılın şubat ayına göre yüzde 50 artış var. Yaz koleksiyonu satışlardaki artış yüzde 58. Satın alma ekipleri ilave sipariş veriyor. Bu yılı yüzde 30 gibi bir büyümeyle kapatırız." Krizde ulaşılabilir lüksün ön plana çıktığını belirten Çapçı, ulaşılabilir lüks stratejisinin kalıcı olduğunu kaydetti.

Yurt dışı projeleri raftan indi
Elif Çapçı, uluslararası açılımın kriz döneminde rafa kaldırılırken, canlanan piyasalarla birlikte projelerin yenden masaya geldiğini belirterek, uluslararası fırsatları yakından takip etmeye başladıklarını söyledi. Yakından inceledikleri 2-3 uluslararası proje bulunduğunu belirten Çapçı "Tahran ve Bakü ile de yakından ilgileniyoruz. Bu yıl içinde bir sonraki uygulamaya karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir'' dedi. Çapçı, krizde iyi gidişini sürdüren Kahire Beymen mağazasına Ortadoğu ve Türk  Cumhuriyetleri'ndeki yatırımcı gruplardan talep gelmeye başladığına değindi.

15. Beymen Gaziantep'te
Elif Çapçı, krizi yoğun yaşayan illerden biri olan Denizli'de ve Bakırköy'de Beymen mağazalarının kapatıldığını, Bakırköy'ün  yerine Beymen Blender ve Beymen Club açıldığını kaydetti. Beymen çatısı altında 300 markanın yer aldığını dile getiren Çapçı, Eylül 2010'da 15. Beymen'in Gaziantep'te açılacağını belirtti. Bu yıl 5-6 yeni mağaza açabileceklerini kaydeden Çapçı, Beymen Club ve Beymen Blender'ın büyümeye devam edeceğini söyledi.
Star

Beymen fiyatı bir tık indirip lüksü ulaşılabilir kıldı, krizi çabuk atlattı
Türkiye'yi lüks tüketim ürünleriyle tanıştıran ve şu anda 300'den fazla uluslararası markayı pazarlayan Beymen, krizin etkisini çabuk atlattı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, 'Bunu lüksü ulaşılabilir kılarak yaptık. Çünkü bu krizde harcama açısından herkes bir tık aşağıya kaydı' dedi

Lüksü ulaşılabilir kılan Beymen, bu sayede krizi hasarsız atlatmayı başardı. Tüm dünyayı etkileyen ekonomik krizin herkesi etkilediğini söyleyen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, "Biz millet olarak krizlere çok alışkınız ama bu seferki sadece Türkiye'yi değil tüm dünyayı etkileyen bir krizdi. O nedenle herkes etkilendi. Bizde krizde farklı bir pazarlama tekniği uyguladık. Reklam harcamalarını kesmedik. Ayrıca ürünleri ulaşılabilir kıldık. Çünkü bu krizde harcama açısından herkes bir tık aşağıya kaydı. Bunu düşünerek fiyatlarımızı geniş bir sıkalada tuttuk. Bizim 100 lira ile 20 bin lira arasında değişen ürünlerimiz bulunuyor" dedi. Çapçı, Beymen'in 2009 yılı değerlendirmesi ve 2010 yılı hedef ve beklentilerini paylaştığı toplantıda, tüketicinin nabzının tutulduğu sektör olan perakendenin, krizden en fazla etkilenen ve krizden en hızlı çıkan sektör olduğunu belirtti.

Denizli ve Bakırköy kapandı
Geçmişten farklı olarak bu kez lüks perakendede de krizin yoğun olarak hissedildiğine dikkati çeken Çapçı, Türk tüketicisinin kriz psikolojisinden çabuk çıktığını ve hayatın hızla normale döndüğünü söyledi. Çapçı, 2008 yılının son çeyreğinde dünya lüks tüketiminde ciddi yavaşlama yaşandığını hatırlatarak, aynı yılın kasım ayında Saks Fifth Avenue'nin sezon ortasında beklenmedik indirim yapmasının, tüm dünyaya domino taşı etkisiyle yayıldığını, krize elinde stokla giren sektörün, indirimlerle stok eritme yoluna gittiğini anlattı. Beymen'in gerçekleştirdiği kampanyalarla, 2008 yılına ait stokları 2009 yılı başında erittiğini aktaran Çapçı, kriz döneminde ürün satın alımını yüzde 30 küçülttüklerini, bazı mağazaları kapattıklarını, multibrand Beymen mağazaları içinde daha iyi performans gösteren bazı markaların butiklerinin, Beymen mağazalarına taşındığını söyledi.
Çapçı, krizi yoğun yaşayan illerden biri olan Denizli'de ve Bakırköy'de Beymen mağazalarının kapatıldığını, Bakırköy mağazasının yerine Beymen Blender ve Beymen Club açarken, Denizli'de kapatılanın yerine farklı konseptle yeni mağaza açılmadığını kaydetti. Geçen yıl marka portföylerini genişletmeye devam ettiklerini ve bugün Beymen çatısı altında 300 markanın yer aldığını dile getiren Çapçı, krizde ulaşılabilir lüksün ön plana çıktığını ve bu kapsamda bazı markaları bünyelerine aldıklarını belirtti. Çapçı, 2009'da Blender konseptli mağazalarının ikincisi hizmete girerken, mayıs ayında satışa sunulan Beymen Çanta koleksiyonunun kısa sürede mağazalarında en çok satan çanta markası olduğunu, eylül ayında Beymen Chocolate markalı çikolatanın tüketiciye sunulduğunu, aralık ayında altı sekiz haftalık dönemlerde ürün konseptleri rutin olarak değişen iki adet Pop-Up mağazası açıldığını anlattı.

Yüzde 30 büyüyecek
Nisan ayı ile birlikte krizin etkisinin azalmaya başladığına, özellikle 2009 İlkbahar-Yaz sezonunda alışverişin tekrar canlandığına ve yılın ikinci yarısında ivme kazandığına işaret eden Çapçı, 2009 yılının ikinci yarısında yakalanan ivmeyle toplamda 2009 yılının, 2008'i yakaladığını bildirdi. Elif Çapçı, 2010 yılı için yüzde 20'lik büyüme öngörüsünde bulunduklarını, ancak yılın ilk üç ayındaki büyümenin beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğini ve büyümede yukarı yönlü revizyona gittiklerini ve yılı yüzde 30'luk büyüme ile kapatmayı umut ettiklerini ifade etti. 2010 Şubat ayı cirosunun 2009 yılı Şubat ayı cirosunun yüzde 50, bugüne kadar yapılan 2010 yaz sezonu satışlarının da bir önceki yılın aynı döneminin yüzde 58 üzerinde gerçekleştiğini kaydeden Çapçı, alışverişte canlanmaya işaret etti.  Yatırımlara devam ettiklerini söyleyen Elif Çapçı, "Eylül ayında Gaziantep'te Beymen mağazası açacağız. Ayrıca bu yıl içinde beş altı tane Beymen Club ve Blender mağazası açmayı planlıyoruz" açıklamasında bulundu.

Çok özel 5 bin müşterisi var
Çapçı, 550 bin kişilik müşteri portföyleri bulunduğunu, 50 bine yakın müşteriyle yakın ilişkileri olduğunu ve onlara yeni markalar, promosyonlar, sürprizler gibi konuları haber verdiklerini, 5 bin civarında müşteriyle de mektup ve telefon üzerinden iletişim kurduklarını açıkladı. Geçen yıl çikolatada beklentilerinin çok ötesinde başarı yakaladıklarını ifade eden Çapçı, 4 ay içinde 12 ay için öngördükleri oranda satış gerçekleştirdiklerini söyledi. (Radikal)

Sırada Bakü ve Tahran var
Elif Çapçı, uluslararası açılımın kriz döneminde rafa kaldırılırken, canlanan piyasalarla birlikte projelerin yeniden masaya geldiğini belirterek, uluslararası fırsatları yakından takip etmeye başladıklarını bildirdi. Krizde iyi gidişini sürdüren Kahire Beymen mağazasına Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri'ndeki yatırımcı gruplardan talep gelmeye başladığına değinen Çapçı, Tahran, Bakü gibi şehirlerin de aralarında bulunduğu bazı projeleri ciddi şekilde incelediklerini vurguladı. Çapçı, "Yakından baktığımız iki üç proje var. Tahran ve Bakü ile de yakından ilgileniyoruz. Lokal olarak kiminle ortaklık yaptığınız da çok önemli. Bunlara ilişkin olarak bu yıl içinde bir sonraki uygulamaya karar verilirse, 2010 sonu, 2011 başı gibi açılış noktasına gelinir" dedi.
Radikal


Geri Dön