Bil's Beyoğlu Tünel'de mağaza açacak!
Selman Bilal, gömlek markaları Bil's'in şirket merkezinin altına eylül ayının ortasında müze gibi bir mağaza açıyor
Bil's gömleklerinin sahibi Selman Bilal, Beyoğlu Tünel'e açacağı mağazada Türkiye satış haklarını aldığı The Metropolitan Museum of Art ve New Museum of Contemporary Art New York'un ürünlerini satacak.
Borusan, Koç, Garanti, İstanbul Kültür Sanat Vakfı gibi kurumların açtığı müzelerle kültür merkezi haline getirdiği Tünel bölgesine merkezini taşıyan Bilsar firmasının üçüncü kuşak temsilcisi Selman Bilal, gömlek markaları Bil's'in şirket merkezinin altına eylül ayının ortasında müze gibi bir mağaza açıyor. The Metropolitan Museum of Art ve New Museum of Contemporary New York müzelerinin ürünlerinin Türkiye satış haklarını alan Bilal, "Bu bölgeye uygun bir mağaza açacağız. Özellikle yabancıların gelip resim, heykel sergilerini gezeceği, oturup bir kadeh şarabını içip müzik dinleyebileceği bir kültür merkezi gibi konumlandırıyoruz mağazayı" dedi. Hazırgiyimden genç tasarımcıların koleksiyonlarının sergileneceği alanın yanı sıra küçük bir şarapevi açmak için de Corvus şaraplarının sahibi Reşit Soley ile görüştüklerini dile getiren Bilal, bir yandan da mağazada Bil's gömlek modellerinin de satışının yapılacağını, binaya toplamda 2.5 milyon euro harcadıklarını ifade etti.
200 METREKARE SANATA AYRILDI
İnşaatı haziran ayında başlayan mağazanın brüt alanı iki binanın birleştiği iki katı içeren 600 metrekarelik bölümden oluşuyor. Metro çıkışının bitişiğindeki binanın 600 metrekarelik bölümünde 200 metrekare mağaza, 40 metrekare kafe, 100 metrekare sergi alanı olacak. 70 - 80 metrekarelik alanda ise Türk sanatçı ve tasarımcıların ürünlerinin yanında The Metropolitan Museum of Art ve New Museum of Contemporary Art New York müzelerinin birinci el kopya ürünleri sergilenecek. Mağazada iki müzeden getirilen objeler ise 15 - 750 TL arasında satışa sunulacak.
6 MAĞAZA DAHA AÇACAK
Yıl sonuna kadar 3 Bil's, 1Fred Peryy, 1 Muji ve 1 Austin Reed mağazası açacaklarını dile getiren Selman Bilal, çok mağazalı bir zincir haline gelmek istemediklerini söyledi. Yeni açılacak mağazalarla 16 mağazaya ulaşacaklarını dile getiren Bilal, daha fazla mağaza açmayı da kısa vadede düşünmediklerini ifade etti.
Flo'yu bilerek üst gruba çekmiyoruz satışlar iyi gidiyor
Geçen yıla göre satışlarını yüzde 47 oranında artırdıklarını dile getiren Ziylan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, markanın konumunu özellikle üst gelir grubuna çekmediklerini söyledi. Ekonominin şu anda bulunduğu konumda B ve C gelir grubuna hitap etmenin daha mantıklı olduğuna dikkat çeken Ziylan, "Bu yıl 500 yeni istihdam sağlama sözü verdik. 2010 için 300 milyon TL olarak hedeflediğimiz ciroyu 2015 yılında 1 milyar dolara çıkarıp Türkiye'nin gıda dışındaki ilk 5 perakende firmasının içinde olmayı hedefliyoruz. Bu doğru stratejilerle gerçekleştirilecek bir hedef" dedi. Aile şirketi olmanın avantajından yararlandıklarını dile getiren Ziylan, "Aileden üç dört kişi oturup bunu yapalım mı diyoruz ve karar veriyoruz. Bu da hızlı hareket etmemizi sağlıyor" dedi. Yıl sonuna kadar 25 mağaza daha açıp mağaza sayısını 100'e çıkaracaklarını ifade eden Ziylan, her mağazada 25 kişi istihdam ettiklerini, bundan sonra bin metrekarenin altında mağaza açmayı da düşünmediklerini dile getirdi. 2010 yılının tutundurma ve büyüme senesi olduğunu kaydeden Ziylan, asıl kârı 2011'de yapacaklarını söyledi.
Morgan Türkiye'den çıkıyor
Ekonomik krizle birlikte sıkıntıya düşüp, satışa çıkan ünlü Fransız markası Morgan'ı satın aldıktan sonra Türkiye'de etkinliğini artırmak için düğmeye basan Fransız perakende grubu Beaumanoir'in işleri ters gidiyor. Türkiye'de umduğunu bulamayan Cache Cache mağazalarının ardından gruba ait Morgan Türkiye'den çıkmaya hazırlanıyor. Ağırlıklı genç kadınları hedefleyen marka, 25 Mart 2009'da Beaumanoir tarafından satın alınmıştı. En büyük mağazasını Bağdat Caddesi'nde açtıktan sonra içine bir de café açan Morgan kısa bir süre önce mağazayı kapattı.
PINAR ÇELİK/Sabah