BİM ve A-101, en hızlı büyüyen perakendeciler oldu!
Rekabet Kurumu'nun bir yıldır üzerinde çalıştığı 'Türkiye Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliği Sektör İncelemesi Ön Raporu'na göre 2009 yılının büyüme rekorunu indirim mağazacılığının iki büyük ismi BİM ve A-101 marketleri kırdı
Rekabet Kurumu, perakende sektörünün profilini çıkardı. Kurumun bir yıldır üzerinde çalıştığı 'Türkiye Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliği Sektör İncelemesi Ön Raporu'na göre 2009 yılının büyüme rekorunu indirim mağazacılığının iki büyük ismi BİM ve A-101 marketleri kırdı.
Raporda, Türkiye'de faaliyet gösteren hızlı tüketim ürünleri perakendecileri ve tedarikçilerden elde edilen veriler ile perakendeci-tedarikçi ilişkisinde muhtemel rekabet sorunları masaya yatırıldı. Sektör incelemesinin ikinci aşamasında ise tedarikçilere yönelik kapsamlı bir saha çalışması yapılacak. Rapora göre, organize perakendenin payı 2004'te yüzde 30 iken, 2009 itibarıyla yüzde 43'e çıktı. Buna rağmen hızlı tüketim ürünleri perakende pazarında ağırlık geleneksel kanalda. Organize perakende içinde indirim mağazacılığı yüksek performansıyla dikkat çekerken, 'BİM ve A-101' en hızlı büyüyen market zincirleri unvanını elde etti. 2001 yılında yaşanan ekonomik kriz ve 2008 küresel finans krizi, indirim mağazacılığı kanalında organize perakende içindeki payını artırdı. Toplam perakende pazarı içinde süpermarketler en büyük paya sahip. Hızlı tüketim ürünleri cirosu bakımından BİM, Migros'u 2009 yılında geçerek pazar lideri oldu. Pazardaki diğer büyük perakende zincirleri sırasıyla CarrefourSa, Metro/Real, Bizim Toptan, Tesco/Kipa, Kiler, Makromarket ve A-101 olarak sıralandı. Belli başlı yerel perakendeciler ise Adese, Pehlivanoğlu, çağdaş, KİM, Mopaş, Yunus ve Uyum olarak sıralanıyor.
RAKAMLARLA BİM
2010 cirosu 6,574 milyar TL
Mağaza sayısı 3009
çalışan sayısı 16.508
2011 mağaza hedefi 350
RAKAMLARLA A101
Mağaza sayısı 850
Personel sayısı 3.983
2015 mağaza hedefi 2 bin
Bulunduğu il sayısı 41
Zaman