22 / 12 / 2024

Binali Yıldırım: Kanal İstanbul'u Silivri'ye yapacağız demedim!

Binali Yıldırım: Kanal İstanbul'u Silivri'ye yapacağız demedim!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul ile ilgili olarak, "Güzergahla ilgili detaylı çalışmaları tamamlamadık. Silivri'ye yapacağız demedim. Büyükşehir orayı gösterdi" dedi.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul ile ilgili olarak, "Güzergahla ilgili detaylı çalışmaları tamamlamadık. Silivri'ye yapacağız demedim. Büyükşehir orayı gösterdi" dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Plan ve Bütçe Komisyonu'nda milletvekillerine Bakanlığın bütçesine ilişkin sunum yaptı. Yıldırım, yolları böldüklerini belirterek, "Milleti birleştirdik. Bunlar bizim cevaplamak durumda olduğumuz sorulardır. 2003 yılında 6 bin 101 kilometre bölünmüş yol varken, 2015 yılında 24 bin kilometreye ulaşmış bulunuyoruz. Araç satışı 2003 yılında 9 milyon iken 20 milyonu bulmuş durumdadır. 


Kanal İstanbul'un güzergahı neden değiştiriliyor?


Bu hareketlilik sağlamanın en önemli bölünmüş yolların artırılmasıdır. 2003 yılında 6 ilimiz bölünmüş yolla birbirine bağlanırken, bugün 75 ilimiz birbiriyle bölümmüş yolla birbirine bağlanıyor. Bölünmüş yollar hayat kurtarıyor. Şerit değiştirme asgari düzeye düştü. Bölünmüş yollar konforlu bir sürüş imkanı vermiş, seyahat maliyetlerini azaltmıştır" ifadelerini kullandı.


Demiryollarına ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Yıldırım, "60'lı yıllardan kalan bir projeydi. İller arasında güvenli ve konforlu bir yolculuk imkanı başladı. Hızlı tren yapılmasıyla sosyal hayat değişti. Örneğin Kayseri'den Kapadokya'ya gidip balon sefası yapıp dönebiliyorlar. Ülkemizin muhasır medeniyetler seviyesine ulaşmak konusu da karayolu, demiryolu, havayolunun katkı sağladığını görüyoruz. Hızlı tren, uçak kullanılabilir hale geldi" şeklinde konuştu.


Son 13 yılda Türkiye'nin havacılıkta dünyanın dört katına yakın büyüdüğünü belirten Yıldırım şunları kaydetti: "Atatürk Havalimanı üçüncülüğe yükseldi. Havacılık Batı'dan Doğu'ya Türkiye üzerine doğru ilerleme sağlamış durumdayız."


TOPLAM YATIRIM 253 MİLYAR DOLAR


2003-2015 arasında toplam yatırım 253 milyar gerçekleştiğini söyleyen Yıldırım, "Karayolları yüzde 64, demiryolları yüzde 19, 46 milyar, denizyolları 3 milyar toplam 33.4 milyar, havayolu 16 milyar TL yatırım yapıldı. Haberleşme 26 milyar TL, 53 milyar özel sektör yatırımı yapıldı. 60.9 milyar kamu-özel işbirliği yatırımı var. 23.1 milyar gerçekleşen, 38 milyar devam eden yatırım var" diye konuştu. Yıldırım şunları kaydetti:


"Demiryolları Türkiye'nin yükünü taşıması gerekirken Türkiye demiryollarını taşıdı. Birçok hat sinyal yok, bunları sinyalli hale getireceğiz. Milli sanayimizin kurulması için çalıştık. Yük vagonu, ray yapımı gibi işler, önemli oldu. Hızlı tren ve yolcu setler milli sanayimiz diyebileceğimiz prototip çalışmalarını devam ettiriyoruz."


Yıldırım, havacılık ile ilgili olarak, "Havacılıktaki çalışmalarında havaalanları modernleştirilmesine devam edeceğiz milli uçak konusunda çalışmalar devam edeceğiz. 2003 yılında iç ve dış hatta yolcu sayısı 34 milyon ilken 2015 yılında iç ve dış hatta yolcu sayısı 190 milyon oldu. 2003 yılında 2 merkezden 26 noktaya uçuşurken, 2015 yılında 6 havayolu 7 merkezden 55 noktaya uçuyor. Yeni havalimanı 2018 in ilk çeyreği hizmete alınacak. Bütün etaplar gittiğinde 150 milyon yolcuya ulaşacağız. Yeni İstanbul havalimanı ne kadar isabetli olduğunu ortaya koyuyor" ifadelerini kullandı.


Kanal İstanbul ile ilgili olarak Yıldırım, "Güzergahla ilgili detaylı çalışmaları tamamlamadık. Yer sabitlenmiş gibi açıklama yapılması üzerine açıklama yapmaya ihtiyaç duyuldu. Silivri'ye yapacağız demedim. Büyükşehir orayı gösterdi" dedi.


Siber güvenlikle ilgili olarak Yıldırım, "Hem saldırılara karşılık vermek hem de güvenliek tedbirlerini saldırı olmadan almak için bütün kurumların farkındalığının olması için someler oluşturuldu. Siber Güvenlik komutanlıkları kuruldu. Türkiye'de de kuruldu. Dünyanın en büyük tehdidi siber tehdit olarak gözüküyor" dedi.


Sabah


Haber Hürriyet gazetesinde şöyle yer aldı;


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: Kanal İstanbul için 5 alternatif var


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul'la ilgili yeni bir açıklama yaptı. Sabah saatlerinde "Sanki yer seçilmiş gibi mağduriyet olmasın diye bir açıklama yaptık" diyen Yıldırım, açıklaması sırasında Silivri'yle ilgili kullandığı ifadelerin de 3. Havalimanı tartışmalarına atıfta bulunmak amacını taşıdığını söyledi.


Yıldırım, "Kanal İstanbul için 5 güzergah üzerinde çalıştık. Hiçbir güzergahı bugüne kadar resmen açıklamadık. Bölgede birtakım tahminlerle spekülasyonlar oluşturuluyor. Televizyon reklamlarına bile konu oluyor. Vatandaşlarımızın hayal kırıklığı yaşamaması için bir beyanatta bulundum" dedi. 

Hürriyet






Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:




Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul'un yeni güzergahı ile ilgili olarak, "Silivri'ye yapacağız demedim. Büyükşehir orayı gösterdi" dedi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul ile ilgili olarak, "Güzergahla ilgili detaylı çalışmaları tamamlamadık. Silivri'ye yapacağız demedim. Büyükşehir orayı gösterdi" dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Plan ve Bütçe Komisyonu'nda milletvekillerine Bakanlığın bütçesine ilişkin sunum yaptı. Yıldırım, yolları böldüklerini belirterek, "Milleti birleştirdik. Bunlar bizim cevaplamak durumda olduğumuz sorulardır. 2003 yılında 6 bin 101 kilometre bölünmüş yol varken, 2015 yılında 24 bin kilometreye ulaşmış bulunuyoruz. Araç satısı 2003 yılında 9 milyon iken 20 milyonu bulmuş durumdadır. 


Bu hareketlilik sağlamanın en önemli bölünmüş yolların artırılmasıdır. 2003 yılında 6 ilimiz bölünmüş yolla birbirine bağlanırken, bugün 75 ilimiz birbiriyle bölümmüş yolla birbirine bağlanıyor. Bölünmüş yollar hayat kurtarıyor. Şerit değiştirme asgari düzeye düştü. Bölünmüş yollar konforlu bir sürüş imkanı vermiş, seyahat maliyetlerini azaltmıştır" ifadelerini kullandı.


Demiryollarına ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Yıldırım, "60'lı yıllardan kalan bir projeydi. İller arasında güvenli ve konforlu bir yolculuk imkanı başladı. Hızlı tren yapılmasıyla sosyal hayat değişti. Örneğin Kayseri'den Kapadokya'ya gidip balon sefası yapıp dönebiliyorlar. Ülkemizin muhasır medeniyetler seviyesine ulaşmak konusu da karayolu, demiryolu, havayolunun katkı sağladığını görüyoruz. Hızlı tren, uçak kullanılabilir hale geldi" şeklinde konuştu.


Son 13 yılda Türkiye'nin havacılıkta dünyanın dört katına yakın büyüdüğünü belirten Yıldırım şunları kaydetti:

"Atatürk Havalimanı üçüncülüğe yükseldi. Havacılık Batı'dan Doğu'ya Türkiye üzerine doğru ilerleme sağlamış durumdayız."


TOPLAM YATIRIM 253 MİLYAR DOLAR


2003-2015 arasında toplam yatırım 253 milyar gerçekleştiğini söyleyen Yıldırım, "Karayolları yüzde 64, demiryolları yüzde 19, 46 milyar, denizyolları 3 milyar toplam 33.4 milyar, havayolu 16 milyar TL yatırım yapıldı. Haberleşme 26 milyar TL, 53 milyar özel sektör yatırımı yapıldı. 60.9 milyar kamu-özel işbirliği yatırımı var. 23.1 milyar gerçekleşen, 38 milyar devam eden yatırım var" diye konuştu. Yıldırım şunları kaydetti:


"Demiryolları Türkiye'nin yükünü taşıması gerekirken Türkiye demiryollarını taşıdı. Birçok hat sinyal yok, bunları sinyalli hale getireceğiz. Milli sanayimizin kurulması için çalıştık. Yük vagonu, ray yapımı gibi işler, önemli oldu. Hızlı tren ve yolcu setler milli sanayimiz diyebileceğimiz prototip çalışmalarını devam ettiriyoruz."


Yıldırım, havacılık ile ilgili olarak, "Havacılıktaki çalışmalarında havaalanları modernleştirilmesine devam edeceğiz milli uçak konusunda çalışmalar devam edeceğiz. 2003 yılında iç ve dış hatta yolcu sayısı 34 milyon ilken 2015 yılında iç ve dış hatta yolcu sayısı 190 milyon oldu. 2003 yılında 2 merkezden 26 noktaya uçuşurken, 2015 yılında 6 havayolu 7 merkezden 55 noktaya uçuyor. Yeni havalimanı 2018 in ilk çeyreği hizmete alınacak. Bütün etaplar gittiğinde 150 milyon yolcuya ulaşacağız. Yeni İstanbul havalimanı ne kadar isabetli olduğunu ortaya koyuyor" ifadelerini kullandı.


Kanal İstanbul ile ilgili olarak Yıldırım, "Güzergahla ilgili detaylı çalışmaları tamamlamadık. Yer sabitlenmiş gibi açıklama yapılması üzerine açıklama yapmaya ihtiyaç duyuldu. Silivri'ye yapacağız demedim. Büyükşehir orayı gösterdi" dedi.


Siber güvenlikle ilgili olarak Yıldırım, "Hem saldırılara karşılık vermek hem de güvenliek tedbirlerini saldırı olmadan almak için bütün kurumların farkındalığının olması için someler oluşturuldu. Siber Güvenlik komutanlıkları kuruldu. Türkiye'de de kuruldu. Dünyanın en büyük tehdidi siber tehdit olarak gözüküyor" dedi.


Sabah



Bu haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, "Kanal İstanbul Projesi için 5 güzergah üzerinde çalışıyoruz. Hiçbir güzergahı resmen açıklamış değiliz. Vatandaşlarımız tasarrufta bulunmasın, hayal kırıklığı yaşamasın" dedi.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, bakanlığının bütçe görüşmelerinde Kanal İstanbul ile ilgili yaptığı açıklamanın bazı yanlış anlaşılmalara ve algılara sebep olduğunu ifade etti.


İstanbul'daki 3. Havalimanı ve Kanal İstanbul projeleri ile ilgili yaptığı açıklamaların birbirine karıştırıldığını kaydeden Yıldırım, 3. Havalimanı'nın yerinin belli olduğunu, yapımının hızla devam ettiğini söyledi.


"Vatandaşımız hayal kırıklığı yaşamasın"


Kanal İstanbul Projesi için 5 güzergah üzerinde çalıştıklarını belirten Yıldırım, şöyle devam etti:


"Hiçbir güzergahı bugüne kadar resmen açıklamış değiliz. Ancak çalışmalar esnasında bölgede bir takım tahminlerle spekülasyon oluşturuluyor. 'Kanal buradan geçiyor, burada yer alacaksanız, kazançlı çıkarsınız' gibilerden... Hatta bu, televizyon reklamlarına bile konu oluyor. Ben vatandaşlarımızın ileride hayal kırıklığı yaşamaması, mağdur olmaması için bir beyanatta bulundum. Diyoruz ki Kanal İstanbul ile ilgili güzergah çalışmaları kesinlik kazanmamıştır. Halen devam etmektedir; hem jeolojik etütler hem yeraltı su kaynakları hem doğal ve tarihi sit alanları bakımından devam etmektedir. Üniversiteler çalışma yapıyor. Bir de çevresindeki imar planlaması olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile TOKİ'nin çalışması var. Dolayısıyla bu çalışmalar tamamlanmadan, her yönüyle karşılaştırmalı bir değerlendirme olmadan belirli bir güzergah üzerine odaklanıp herhangi bir tasarrufta vatandaşlarımız bulunmasın, hayal kırıklığı yaşamasın."


"Demiryollarını da özel işletmecilerin kullanımına açacağız"


Yıldırım, Bakanlığının 2016 yılı bütçesinin görüşülmesi sırasında milletvekillerinin sorularını da yanıtladı.


Bakımsız demiryollarının iyileştirildiğini ifade eden Yıldırım, şunları kaydetti:


"Gelişme var ama biz daha fazlasını başarmalıydık. Bizim yollarımızın sağlıklı bir işletmeciliğe hazır olmadığını söylememiz lazım. 50 yıldan fazla bakımsız yollar, önce yolları iyileştiriyoruz. O yüzden de trafiği durduruyoruz. Biraz taşımaların az artmasının sebebi de budur. Şu ana kadar 9 bin kilometrelik bir aksı yeniledik, geriye kaldı 3 bin kilometrelik yolumuz. Bunları da önümüzdeki bir iki yılda tamamlayacağız. Sinyal ve elektrik işi de bittikten sonra bu yıldan itibaren demiryollarını da özel işletmecilerin kullanımına açacağız, belirli bir bedel karşılığında burayı kullanabilecekler. Kademe kademe demiryolları altyapısının kullanım oranının önümüzdeki yıllarda oldukça artacağını söyleyebilirim.


Dünya






Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul'la ilgili yeni bir açıklama yaptı.


Sabah saatlerinde "Sanki yer seçilmiş gibi mağduriyet olmasın diye bir açıklama yaptık" diyen Yıldırım, açıklaması sırasında Silivri'yle ilgili kullandığı ifadelerin de 3. Havalimanı tartışmalarına atıfta bulunmak amacını taşıdığını söyledi.


Kanal İstanbul Projesi için 5 güzergah üzerinde çalıştıklarını belirten Yıldırım, şöyle devam etti:


"Hiçbir güzergahı bugüne kadar resmen açıklamış değiliz. Ancak çalışmalar esnasında bölgede bir takım tahminlerle spekülasyon oluşturuluyor. 'Kanal buradan geçiyor, burada yer alacaksanız, kazançlı çıkarsınız' gibilerden... Hatta bu, televizyon reklamlarına bile konu oluyor. Ben vatandaşlarımızın ileride hayal kırıklığı yaşamaması, mağdur olmaması için bir beyanatta bulundum. Diyoruz ki Kanal İstanbul ile ilgili güzergah çalışmaları kesinlik kazanmamıştır. Halen devam etmektedir; hem jeolojik etütler hem yeraltı su kaynakları hem doğal ve tarihi sit alanları bakımından devam etmektedir. Üniversiteler çalışma yapıyor. Bir de çevresindeki imar planlaması olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile TOKİ'nin çalışması var. Dolayısıyla bu çalışmalar tamamlanmadan, her yönüyle karşılaştırmalı bir değerlendirme olmadan belirli bir güzergah üzerine odaklanıp herhangi bir tasarrufta vatandaşlarımız bulunmasın, hayal kırıklığı yaşamasın."


Akşam







Bu haber Milliyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:




TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda bakanlığının bütçe sunumunu yapan Yıldırım sektörü ilgilendiren "çılgın proje" olarak orataya atılan "Kanal İstanbul" projesine ilişkin detaylar da verdi.

 

Bakan Yıldırım konuşmasında, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt-proje çalışmalarının sürdüğünü belirtti.

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt-proje çalışmalarının sürdüğünü belirterek, "Bu tünel, Boğaziçi Köprüsü aksının ihtiyaç duyduğu raylı sistem, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü aksının ihtiyaç duyduğu karayolu ihtiyacını görecek" dedi.

 

Güzergahı kesin olarak verilmeyen ancak Karadeniz ve Marmarayı birleştireceği iddia edilen Kanal İstanbul projesinin Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy hattında olacağının konuşulması bölgedeki arsa fiyatlarını da artırmıştı.

 

Bahsedilen bölgede fiyatlar yüzde 125'lere kadar yükseldi. Ancak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın, Kanal İstanbul’un güzergâhının yeniden ele alınacağını açıklaması sonrasında piyasada hareketlilik ve kafa karışıklığı devam ediyor.

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tepkilerin ardından yaptığı konuşmada, Kanal İstanbul ile ilgili olarak, "Güzergahla ilgili detaylı çalışmaları tamamlamadık. Silivri'ye yapacağız demedik. Büyükşehir kendi haritalarına işlediği için böyle bir algı oluştu" dedi.


Milliyet


Haber Milliyet Gazetesi'nden Mithat Yurdakul'un haberinde şöyle yer aldı;


Karadeniz ve Marmaray’ı birleştirecek Kanal İstanbul’un güzergâhı için Silivri’nin ardından, Küçükçekmece Başakşehir ve Arnavutköy hattı gündeme gelmişti. Dün TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuyla ilgili son açıklaması sorulan Yıldırım, “İsterseniz onu şimdi de cevaplayabilirim, daha sonra da. Yani şöyle: Güzergâhla ilgili detaylı çalışmaları henüz tamamlamadık. Dolayısıyla, sanki yer sabitlenmiş gibi, mağduriyet olmasın diye böyle bir açıklama ihtiyacı duydu” dedi. Muhalefetin “3. Havalimanı’ndaki gibi. Herkes Silivri’ye hücum etmişti” demesi üzerine Yıldırım, “evet, biraz öyle oldu” dedi. “Bir sürü insan mağdur oldu” denilmesi üzerine Yıldırım, şunları söyledi: “Mağduriyet sayılmaz. Burada bir rant oluşuyor, o ranta koşuyor insanlar. Ben de bunu yadırgamıyorum. Yani, biz neticede, ‘Silivri’ye yapacağız’ demedik yani. Onu büyükşehir işlediği için oraya insanlar oraya yöneldi. Büyükşehirin programıyla bizimki aynı değildi.”


‘Resmen açıklamadık’

Kanal İstanbul Projesi için 5 güzergah üzerinde çalıştıklarını belirten Yıldırım, şöyle devam etti: “Hiçbir güzergahı bugüne kadar resmen açıklamış değiliz. Ancak çalışmalar esnasında bölgede birtakım tahminlerle spekülasyon oluşturuluyor. Güzergah çalışmaları kesinlik kazanmamıştır. Halen devam etmektedir; hem jeolojik etütler hem yeraltı su kaynakları hem doğal ve tarihi sit alanları bakımından devam etmektedir. Üniversiteler çalışma yapıyor. Bir de çevresindeki imar planlaması olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile TOKİ’nin çalışması var. Dolayısıyla bu çalışmalar tamamlanmadan, her yönüyle karşılaştırmalı bir değerlendirme olmadan belirli bir güzergah üzerine odaklanıp herhangi bir tasarrufta vatandaşlarımız bulunmasın, hayal kırıklığı yaşamasın.”


Milliyet/Mithat Yurdakul


Haber Sözcü Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


 Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, arsa rantçılarının merakla beklediği Kanal İstanbul projesi için yaptığı "düzeltme" açıklamasıyla yeni bir spekülasyonun yolunu açtı. Bakan Yıldırım, Kanal İstanbul'un güzergahıyla ilgili olarak Meclis'te milletvekillerinden gelen soru üzerine yaptığı "Biz Silivri demedik" sözlerini düzeltmek için yeni bir açıklama yaptı. 


RESMEN AÇIKLANMIŞ DEĞİL


Silivri ifadesini Kanal İstanbul için değil 3'üncü havalimanı için söylediğini belirten Yıldırım, "Kanal İstanbul ile 3'üncü havalimanı birbirine karıştırılmış. 3'üncü havalimanı yapılıyor, yeri de belli. Kanal İstanbul için biz 5 tane güzergah üzerinde çalıştık. Hiçbir güzergahı bugüne kadar resmen açıklamış değiliz. Bir takım tahminlerle spekülasyon oluşturuldu. Buradan kanal geçiyor, buradan arsa alırsanız kazançlı çıkarsınız dendi. Ben vatandaş mağdur olmasın diye güzergahın netleşmediğini açıkladım. Halen güzergah çalışması tamamlanmadı. Üniversiteler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile TOKİ'nin çalışması var. Karşılaştırmalı bir değerlendirme olmadan belirli bir güzergah üzerinde odaklanıp hayal kırıklığı yaşanmasın" dedi. 


Yıldırım, milletvekillerinin Çatalca güzergahından da bahsettiğini ifade ederken, spekülasyona yol açacak, "Bizim 5 güzergahımız var. Neticede birine yapılacak. Çatalca da o güzergahlardan biri" açıklamasını yaptı. Yıldırım, "Büyükşehir planında Silivri rezerv alan gösterilmiş, biz orayı da düşünmedik değil. Etüt yaptık. Ancak tamamen tarım arazisi ve özel mülkiyet. Tarım arazisi yok olmasın maliyet artmasın diye orayı seçmedik" diye konuştu. 


3'üncü havalimanı ihalesine fesat karıştı 


CHP Milletvekili Aykut Erdoğdu, Ulaştırma Bakanlığı bütçesinin görüşmeleri sırasında iddialarda bulundu. 


3. havalimanı ihalesinin KDV dahil 26 milyar Euro'ya "havuz komisyonu"na verildiğini ifade eden Erdoğdu, "İhaleyi kazanan konsorsiyum ortaklarından Limak Holding'in patronu Nihat Özdemir o gün ihaleye bizzat katıldı. Oysa aynı dönemde Özdemir'in ihaleye fesat karıştırmaktan davası vardı.


Yasaya göre kamu ihalesi nedeniyle davası sürenler kamu ihalelerine katılamaz, teklif veremezler. Dolayısıyla Özdemir'in şirketinin havalimanı ihalesine katılmaktan yasaklanması gerekirdi. Yasaklanmadığı için havalimanı ihalesine fesat kanştırılmıştır" dedi. 


Erdoğdu, ihale soması kot değişikliği yapılması nedeniyle şirketlerin maliyetinin 1.3 milyar Euro düşürüldüğünü de söyledi. 


Sözcü 


Geri Dön