08 / 11 / 2024

BSH Türkiye, bu yıl 45 milyon euroluk yatırım yapacak!

BSH Türkiye, bu yıl 45 milyon euroluk yatırım yapacak!

Krizde iş kapısını açtı 4 bin çalışanı geçti yatırımda 645 milyon Euro göründü




BSH Türkiye'nin CEO'su Norbert Klein, “2009'da 600 kişiye daha istihdam yarattık, çalışan sayımız 4 bini aştı. 10 yılda Türkiye'ye 600 milyon Euro yatırdık” dedi. Klein, 2010'da 45 milyon Euro'luk daha yatırım yapacaklarını bildirdi.

BOSCH ve Siemens başta olmak üzere, özel markası Gaggenau ve Türkiye'deki yerel markası Profilo gibi toplamda 12 marka altında dünyanın 3'üncü büyük beyaz eşya üreticisi olarak faaliyet gösteren Bosch Siemens Home Appliances'ın (BSH)  Türkiye CEO'su Norbert Klein, geçen yıl yaptığı KDV ve ÖTV indirimi ile sektöre canlılık getiren hükümetten bu kez enerji tasarruflu ürünler için teşvik istediklerini söyledi. Klein, kısa süre önce Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu ile biraraya geldiklerini belirterek, “2009 zor bir yıldı. KDV ve ÖTV indirimi sektörümüze ciddi canlanma getirdi. Hatta mayısta fabrikalarımız 24 saat bile çalıştı. Bu yıl da çok kolay olmayacak. Ama biz KDV indirimi değil başka teşvikler istiyoruz. KDV indirimi pazarı büyütmüyor, sadece ertelenen ihtiyaçların karşılanmasını destekliyor. Enerji tasarruflu ürün alanlara devlet bazı indirimler yapabilir. Bu konuda Avrupa'da bazı uygulamalar mevcut. Bu, kişilere de ülkeye de katkı sağlar. Enerji tasarruflu bir ürün yüzde 70 tasarruf sağlıyor. Çevre Bakanı'na anlattık, bize katıldığını söyledi” dedi.

Krizde yüzde 10 büyüdük
Klein, enerji tasarruflu ürünlerin fiyatlarının daha pahalı olması nedeni ile devletin toplamda elde edeceği vergi gelirinde çok fazla bir değişiklik olmayacağını da yaptıkları hesaplarla ortaya koyduklarını kaydetti.  Kriz sürecinde BSH Grubunun yüzde 3 büyüdüğünü, BSH Türkiye'nin ise yüzde 10 büyümeyi başardığını belirten Klein, şöyle konuştu: “Kriz yılı olmasına rağmen ihracatımızı bir önceki yıla göre yüzde 20 artırdık. İç pazardaki büyümemiz yüzde 7 olarak gerçekleşti. Toplamda ise yüzde 10 büyüyerek 1.1 milyar Euro ciro elde ettik. 2010'da da aynı performansa yaklaşırsak seviniriz. 2010'da ise ilk göstergeler iyi. İnşaat sektörünün bizim büyümemizde önemli bir yeri var. Bu yıl inşaat sektöründe iyileşme olacağı belirtiliyor. Buna bağlı olarak da bir büyüme bekliyoruz.” 

Yüzde 60'ını ihraç ediyor
Türkiye'de Çerkeköy'de bulunan buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi ürettikleri 4 fabrikalarında yıllık 3.5 milyon adet üretim kapasitelerinin olduğunu söyleyen Klein, şunları dile getirdi: “Üretimimizin  60'ını ihraç ediyoruz. Ağırlıklı olarak Avupa ve ABD'ye ihracat yapıyoruz. Avrupa'da yaşanan talep darlığı nedeniyle ABD ve Asya'ya yoğunlaştık. Geçen yıl Türkiye'de 600'den fazla kişiyi işe alarak 3 bin 300 çalışan sayısını 4 binin üzerine çıkardı. Son 10 yılda Türkiye'de 600 milyon Euro yatırım yaptık. Önümüzdeki 3-4 yılda yeni yatırımlarla 3.5 milyon olan yıllık üretim kapasitemizi 5 milyona çıkaracağız. 2010'da 45 milyon Euro yatırım planlıyoruz.”

Türkler karpuzu bütün Avrupalı dilimle alıyor 
TÜRK tüketicisiyle ilgili Norbert Klein şu değerlendirmeyi yaptı:
Avrupa'dan farklılık gösteriyor. Örneğin Türk kadınları karpuzu bütün, Avrupalı ise tek tek dilimle alıyor. O nedenle Türkiye'de buzdolapları hâlâ büyük.
Ocaklar ise Türkiye'de daha çok gazlı, Avrupa'da ise elektrikli  yaygın.
Bulaşık makinesinde çok fark yok. Türkiye'de bulaşık makinesi segmenti çok hızlı büyüyor.

Bulaşık makinesinde balık pişirip ıspanak yıkadılar
BSH'nın 13 ülkede 42 fabrikada üretimi bulunuyor. Almanya'nın Münih kentinde bulunan fabrikasında geliştirdiği Zeolite teknolojisi ile şirket bulaşık makinelerinde su ve elektrik tasarrufu konusunda avantaj sağlayan makineler üretiyor. Zeloilte Teknolojisi ile ilgili bilgi veren Dilingen Fabrikası Ar-Ge Başkanı Michael Rosenbauer başından geçen ilginç bir olayı şöyle anlattı: “Dünyanın dört bir yanına farklı iklim ve kültürde tüketiciye üretim yapıyoruz. Onları yakından tanımak bizim için önemli. Bu amaçla yaptığımız araştırmalarda bulaşık makinesinin farklı amaçlarla kullanıldığını da gördük. Bulaşık makinesinde alimünyum folyoya sararak somon balığı pişirenler olduğunu gördük. Bazı spor kulüplerinde ise tesislerde bulaşık makinesi bulundurulduğunu ve spor ayakkabıları en iyi bu makinelerin yıkadığı belirtiliyor. Türkiye gibi başka ülkelerde de ıspanak gibi sebzeleri yıkayan tüketicilerimiz de var.”

190 milyon ev aletini değiştirmek 3 nükleer santrala denk gelir
BSH Enerji Verimliliği İnsiyatifi Başkanı Peter Böhm, BSH'nın Münih'te Feng Shui prensiplerine göre tasarlanmış genel merkezinde enerji tasarruflu ürün kullanılmasının yararlarını şöyle anlattı: “Enerji tasarrufu sağlayan A Plus bir ürün ile yılda 70-80 Euro tasarruf elde edebilir. Ev aletlerinde enerji tüketiminin yüzde 8'i ürünün üretilmesi için geri kalanı ise ürünün kullanımında gereken su ve elektrikten kaynaklanıyor. O nedenle enerji tasarrufu çok önemli. Örneğin yaptığımız bir araştırmada Avrupa'da 630 milyon birim elektrikli ev aleti tespit ettik. Bunun 190 milyonu 10 yaşından daha fazla. Eğer bu 10 yıldan daha eski olanlar yeni A plus ürünlerle değiştirilse Polonya ve Hollanda'nın tüm elektrik ihtiyacı kadar tasarruf sağlanır.
Hülya Güler / Hürriyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Beyaz eşya devi ihracatla büyüdü 
Avrupa'nın beyaz eşyada lider üreticisi BSH (Bosch Siemens Home Appliances) şirketi, krize rağmen geçen yıl dünyada yüzde 3, Türkiye'de yüzde 10 büyüdü. Türkiye'den yaptığı ihracatı yüzde 20 artırdı. BSH Başkan Yardımcısı Turocha, "Avrupa yaşlı, dişi ve yalnız; Türkiye genç ve dinamik." dedi.
İş dünyasının her alanında kendini hissettiren ekonomik krizde, dünyanın en büyük üreticileri 2009'da daralma yaşadı. Avrupa'nın lider beyaz eşya üreticisi Bosch Siemens Home Appliances (BSH) krizde sıkıntılar yaşasa da yüzde 3 büyüdü. Şirket, Türkiye'de ise dünya ortalamasının üç kat üzerine çıkıp yüzde 10 büyümeyi başardı. BSH Türkiye İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, "Türkiye'den ihracatımızı bir önceki yıla göre yüzde 20 artırdık. İç pazarda yüzde 7 büyümemize rağmen toplamda yüzde 10 oranında büyüdük. 2010'da da aynı performansa yaklaşırsak seviniriz." dedi. Türkiye'deki üretimin yüzde 60'ını ihraç ettiklerini kaydeden Klein, bunun büyük bölümünün Avrupa'ya, bir kısmının da Amerika ve Asya'ya yapıldığını belirtti.

2009'un ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 30-35 oranında gerilediklerini anlatan Norbert Klein, mayıs ayında gelen ÖTV indirimi ile satışların düzeldiğini kaydetti. Ancak ÖTV gibi teşviklerin gerçek pazarı büyütmediğini öne süren Klein, sadece ürün satın alacakların hemen almasına yardımcı olduğunu dile getirdi. Esas teşvikin, eski ürünlerini enerji tasarruflu yenileriyle değiştirmesi için devletin tüketiciye desteği olacağını sözlerine ekledi. A enerji sınıfı beyaz eşyalar 1995'te üretilen ürünlere göre yüzde 70'e kadar daha az elektrik tüketiyor.

Türk beyaz eşya sektöründe sıkı bir rekabetin olduğunu dile getiren İcra Kurulu Başkanı, diledikleri takdirde stratejilerini değiştirerek pazarda lider olabileceklerini vurguladı. Fiyat rekabeti üzerine liderliğe sıcak bakmadıklarını bildiren Klein, "Kârlı bir şirket olmayı düşünüyoruz. Sadece lider olmak uğruna bundan fedakârlık yapabiliriz ama bu akılcı olmaz." dedi.

BSH Başkan Yardımcısı Dietmar Turocha da potansiyelin gelişmekte olan pazarlarda olduğuna vurgu yaparak, "Avrupa'nın geleceğini 'dişi, yaşlı ve yalnız' olarak tanımlıyoruz. Türkiye ise çok genç, dinamik ve heyecan verici bir ülke. Bizim için çok önemli bir pazar." şeklinde konuştu. Turocha, cironun yüzde 43,5'inin Bosch, yüzde 33,6'sının Siemens markalarından geldiğini ifade etti.

RAKAMLARLA BSH

BSH Türkiye

Ciro (2009 ilk 9 ay) 951 milyon lira

İhracat 695 milyon lira

BSH dünya

2008 cirosu 8,76 milyar Euro

Faaliyette olduğu ülke sayısı 40

Üretim yaptığı ülke sayısı 13

Fabrika sayısı 42

Çalışan sayısı 40 bin
Serkan Şahin / Zaman

BSH, çevreye öncelik verdi enerjide %70 tasarruf yaptı
1995'ten bu yana ev aletlerinde yüzde 70'e varan enerji tasarrufu sağlayan BSH yatırımlarına devam ediyor. 2009'da Türkiye'ye 20 milyonu Ar-Ge olmak üzere 40 milyon euro yatırım yapan şirket, inovasyonda önceliği çevreye veriyor

Bosch ve Siemens ortaklığında faaliyet gösteren dünyanın üçüncü, Avrupa'nın ise en büyük beyaz eşya üreticisi BSH Ev Aletleri Grubu, geçtiğimiz dönemdeki performansları ile çevreye duyarlı inovasyonlarını Münih'teki Genel Merkezi ve Dillingen Bulaşık Makinesi Fabrikası'nda düzenlediği toplantılarla tanıttı. Bugün Türkiye'de faaliyet gösteren 7. en büyük yabancı sermayeli şirket konumunda bulunan BSH'nin Türkiye CEO'su Norbert Klein yaptığı konuşmada 2009 yılında krize rağmen başarılı bir performans sergilediklerini belirterek, pazar paylarını yukarıya çektiklerini kaydetti. Türkiye'de özellikle bulaşık makinesi pazarının önem kazandığına dikkat çeken Klein, Çerkezköy'deki buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi üreten dört fabrikasında toplam 3,5 milyon birimin üzerinde kapasiteyle üretim yaptıklarının altını çizdi. 3-4 yıl içerisinde bunu 5 milyona çıkarmayı planladıklarını ifade eden şöyle devam etti: 'Türkiye'de yatırımlara hızla devam ediyoruz. 2008 sonunda 3 bin 300 çalışanımız varken 2009 sonunda bu sayı 4 bine ulaştı. Türkiye'ye son 10 yıl içerisinde, 40-45 milyon eurosu geçtiğimiz yılki kriz döneminde olmak üzere 600 milyon euro yatırım yaptık. Ar-Ge'ye çok önem veriyoruz. 2009'da Ar-Ge yatırımımız ise 20 milyon euro civarında.'

1.2 milyon ton daha az karbondioksit
BSH'nİn gezi kapsamında tanıttığı teknolojilerinden biri de 80 milyon euroluk bir yatırım sonucunda ortaya çıkan Zeolite. Proje hakkında konuşan Dillingen Bulaşık Makinesi Geliştirme Departmanı Başkanı Michael Rosenbauer, Zeolite teknolojisinin yer aldığı bulaşık makinelerinin devir başına sadece 0.83 kilovat saat elektrik tükettiğini belirterek bunun bugüne kadar görülen en enerji verimli bulaşık makinelerinden %20 daha az elektrik harcadığını söyledi. Rosenbauer şöyle devam etti: 'Günümüzde evlerde kullanılan bulaşık makinelerinin ortalama on yaşının üzerinde olduğu ve evre başına 1.3 kWh'dan fazla elektrik tükettiği düşünüldüğünde, bu cihazların yerine Zeolite'lı cihazlar kullanılması halinde yalnızca Almanya'da 1.2 milyon ton karbondioksit emisyonu azaltımı sağlanabilecek. Bu rakam, yılda yaklaşık 15.000 km yol kat eden 600.000 otomobilin ürettiği emisyona eşdeğer.'

Nükleer yerine A++
Enerji verimliliği konusunda bir sunum yapan BSH Enerji Verimliliği İnisiyatifi Başkanı Dr. Peter Boehm ise son 5 yıldır da enerji verimliliği konusunun ajandalarının en üstünde bulunduğunu kaydederken 30 yıllık eski makinelere nazaran su tüketimini yüzde 80'den fazla ve enerji tüketimini de yüzde 70'den fazla bir oranda azalttıklarını söyledi. Avrupa'da yapılan araştırmalarda tüketici için enerji verimliliğinin fiyattan daha önemli olduğunu, Türkiye'de de bu trendin yükselişe geçtiğini vurgulayan Boehm, ev aletlerinin çevreye etkisinin yüzde 90'lık kesiminin kullanım aşamasında ortaya çıktığını işaret etti. İşte Boehm'ün sunumundan öne çıkanlar:

- Evdeki elektrik faturalarının %50'si ev aletlerinden kaynaklanıyor.
- 10-15 yıllık buzdolabını A++ sınıf yeni bir buzdolabı ile değiştirmek yılda 70-80 euro elektrik tasarrufu sağlıyor.
- Tüm ev aletlerini bu şekilde A++ aletlerle değiştirirmenin yıllık elektrik faturasına getirisi 300 euro.
- Avrupa'da toplam 630 milyon adet ev aleti var. Bunların %29'u yani 190 milyon kadarı 10 yaşından daha eski.
- Bu 190 milyon ev aletinin A++ enerji sarfiyatı sınıfı ev aletleriyle değiştirilmesi halinde yıllık 44 milyar kw/saat elektrik tasarrufu mümkün. 22 milyon ton daha az karbondioksit salımını beraberinde getiren bu projenin ekonomik faturası da 8.8 milyar euro. Yani Hollanda ve Polonya'nın 1 yıllık toplam elektrik tüketimine ve Avrupa'da ortalama 3 nükleer santralın elektrik üretimine eşit.
Onur Demirhisar / Akşam


Geri Dön