Bursa Ateşte Açan Lale ile dünyaya tanıtılacak!
Yıllık 5 milyon turist ve marka kent gibi hedefler doğrultusunda çalışmalarını sürdüren Bursa’nın yeni sloganı “Ulu Şehir”, yeni logosu ise “Ateşte Açan Lale” oldu. Yeni logoda lale ve çintemani deseni ana figürü oluşturuyor
Bursa Turizm Kültür Tanıtma Birliği, Bursa’nın yeni logosunun tanıtımını yaptı. “Ulu şehir” sloganıyla tanıtılan yeni logoda 2 ana figür ve 3 renk bulunuyor. Lale figürünün yanı sıra “Adalet, güç ve bilgeliği” simgeleyen Çintemani deseni de ana unsurları oluşturuyor. Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde yapılan lansmanda konuşan Bursa Turizm Kültür Tanıtma Birliği Başkanı ve Bursa Valisi Münir Karaloğlu, sanayi, turizm, tarım, sağlık, termal, kültür ve sanat alanlarında Bursa’nın adını dünyaya duyurduğunu belirterek, “Hedefimiz yıllık 5 milyon turist. Bursa’yı günübirlik destinasyon olmaktan çıkarmak, ziyaretçilerimizi en az 5 gün Bursa’da konaklatarak 1.2 trilyonluk turizm pastasından pay almak istiyoruz” dedi.
Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi, Sultan Külliyeleri ve Cumalıkızık Köyü’nün UNESCO Dünya mirası listesine girdiğini hatırlatan Karaloğlu, Bursa’nın Avrupa Tarihi Termal Kentler Birliği’ne Türkiye’den kabul edilen ilk ve tek şehir olduğunu ifade etti. Bursa’yı dünya ölçeğinde temsil edecek, hedef ve iddialara uygun bir logonun tasarlanmasının önemine vurgu yapan Karaloğlu; Berlin, Prag, Londra gibi marka değerini yöneterek koruyan ve geliştiren dünya ölçeğinde şehirler olduğuna işaret etti. Oluşturulan yeni logonun Türkiye’nin uluslararası ürünlerindeki logo ile benzerlik gösterdiğini belirten Karaloğlu, “Türkiye logosundaki lale figürünün güçlü çağrışımı ile Türkiye Bursa’ya, Bursa da Türkiye’ye referans veriyor. Özel hiçbir değerimizi, arkada bırakmayan, birbirine gölge ettirmeyen bir logo tercih ettik. Birlik üyelerinin oylamasında ‘Ateşte Açan Lale’ isimli logo ve amblem en yüksek oyu aldı. Logoda 2 ana figür, 3 renk var. Lale, medeniyetimizin vazgeçilmez öğesi. Çintemani deseni ise Türk devlet örfünün 3 yasası adalet, güç ve bilgeliğe işaret ediyor. Kırmızı, 16. yüzyılda İznik çini atölyelerinin teknik bir zaferi olan, daha sonra kaybolan ve formülü 300 yıldır aranan mercan kırmızısını temsil ediyor. Lacivert, sonsuzluğu, gücü, verimliliği, Bursa’nın çok kültürlülüğünü, mavi ise Uludağ ve Bursa’nın sahip olduğu zengin su kaynaklarını temsil ediyor” diye konuştu. Karaloğlu, kalkınma, şehircilik, üretim, istihdam, ekonomi, ihracat, tarım, eğitim, sağlık, teknoloji ve Ar-Ge hedefl eri için marka yatırımı yaptıklarını sözlerine ekledi.
'Bursa artık dünya için bir miras'
Törende konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de Türkiye’de Marmara Bölgesi’nde İstanbul’un ardından Bursa’nın akla gelen kentlerden biri olduğunu söyledi. Belediye olarak tarihi ve kültürel mirasın gün yüzüne çıkarılması için çalıştıklarını kaydeden Altepe, hedefl erinin Bursa’ya yeni ufuklar çizmek, o ufk a sağlam adımlarla ilerlemek olduğunu belirtti. Bursa’nın gerçek anlamda yaşayan tarih şehri, bir müze kent olma yolunda hızla ilerlediğini ifade eden Altepe, “Bunu dünya da farketti. Bursa artık dünya için bir miras. UNESCO markasını en güzel şekilde kullanacağız. Logomuz bizi hedefl erimize biraz daha yaklaştıracak” dedi.
Dünya