Çanakkale 1915 Köprüsü'nde önemli aşamaya geçildi!
Çanakkale ili Gelibolu İlçesi Sütlüce Köyü'nde inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona yaklaşılıyor. Proje kapsamında destek ayaklarının inşaatı tamamlandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017 tarihinde temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında önemli bir aşama tamamlandı.
Star Gazetesi'nde yer alan habere göre, 1915 Çanakkale Köprüsü projesinde Avrupa ve Asya yakalarında köprünün ayaklarının oturacağı deniz tabanına, çapları 2,5 metre olan toplam 357 demir kazık çakıldı. Gelibolu İlçesi Sütlüce köyü sınırları içerisinde, karadaki kuru havuzda ise köprü kule ayaklarının temelini oluşturacak kesonlar tamamlandı. 20 metrelik yüksekliği ve 75x 84 metrelik çapıyla neredeyse birer futbol sahası büyüklüğünde olan köprünün deniz içerisindeki iki destek ayağının inşa edildiği kuru havuz, suyla dolduruldu.
İnşaatı tamamlanan köprünün denizdeki iki destek ayağı, hava koşullarının uygunluğuna göre ilerleyen günlerde aynı şantiye içerisinde yer alan yaklaşık 400 metre mesafedeki ıslak havuza römorkörler yardımıyla nakledilip, çalışmalara devam edilecek. İki ayağın 18 Mart 2019 tarihinde, deniz içerisindeki kuleleri için çakılan kazıkların üzerine konulmasıyla, köprünün temeli tamamlanmış olacak. Bu tarihten itibaren de asma köprüsünün kuleleri yükselecek.
Projenin toplam uzunluğu 101 kilometre
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 26 Ocak 2017 tarihinde gerçekleştirilen Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projesi kapsamında 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Malkara-Çanakkale otoyolu kesimi yap- işlet- devret projesi ihalesini, yapım ve işletme süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün teklif veren Limak-Yapı Merkezi-SK-Daelim Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere, toplam 101 kilometrelik bölümü kapsayan proje, Malkara´nın güneyinden, Şarköy´ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek, Evreşe´nin doğusundan Gelibolu Yarımadası´na ulaşacak. Gelibolu´nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında bulunan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçecek.
Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul´u Çanakkale´ye ve sonrasında Kuzey Ege´ye bağlayacak. Proje ile; Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonu sağlanacak. Bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunulacak.
Marmarayı Ege'ye bağlayacak
Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu´nun tamamlanması ile birlikte, Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi´ne otoyol ağıyla bağlanmış olacak. Yapım çalışmaları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara-Çanakkale Otoyolu kesimi ile birlikte Marmara Bölgesi´nin otoyol ringi tamamlanacak.
Dünyanın en büyüğü olacak
1915 Çanakkale Köprüsü; 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük köprüsü olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü, 770´er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3563 metre uzunluğuna sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğunun 4608 metre olması öngörülmekte olan köprü, 2x 3 trafik şeritli olacak. Köprü tabliyesinin yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olması öngörülmekte olup, tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları teşkil edilecek. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında yer alacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Proje kapsamında; 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dâhil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.