23 / 12 / 2024

Çanakkale Köprüsü'nde fizilibilite çalışmaları başladı!

Çanakkale Köprüsü'nde fizilibilite çalışmaları başladı!

İzmit Körfezi Köprüsü'nü yapan Japon IHI-Itochu Konsorsiyumu, Türkiye’nin batısındaki Çanakkale Boğazı’nda dünyanın en uzun asma köprülerinden birinin inşası için fizibilite çalışmalarına başladı.




İzmit Körfezi Köprüsü'nü yapan Japon IHI, Çanakkale Köprüsü için kolları sıvadı. Bölgede fizilibilite çalışmaları başladı.


JAPON IHI-Itochu Konsorsiyumu, Türkiye’nin batısındaki Çanakkale Boğazı’nda dünyanın en uzun asma köprülerinden birinin inşası için fizibilite çalışmalarına başladı. Nikkei Ajansı'na göre, iki şirket Türkiye’de bügüne kadar gerçekleştirdikleri büyük altyapı projelerindeki iş sonuçlarını vurgulayarak bu projeyi de kazanmayı hedefliyor.


DÜNYANIN EN UZUNU OLACAK


Kuleler arası açıklığın 2 bin metreden uzun olması planlanan köprünün dünyanın en uzun köprüsü olan Hyogo’daki Akashi Boğazı Köprüsünü (Akashi Kaikyo Bridge) geride bırakması bekleniyor. Yıl içinde maliyetleri hesaplanarak Türkiye'ye rapor verilecek. İhalenin 2016 yılı sonrasında gerçekleşmesi bekleniyor.


Otobanlara bağlanacak


Lapseki-Gelibolu arasına yapılacak Çanakkale Köprüsü, otobanlarla hem İstanbul'a hem de İzmir'e bağlanacak.


Akşam


Geri Dön