Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi'ni Kadir Has inşa edecek!
Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi Mimari Proje Yarışması sonuçlandı. Çanakkale Savaşları Araştırma Merkezi (Ç.S.A.M.) binasının projesi için açılan ulusal ölçekteki mimari proje yarışmasında birincilik ödülünü Kadir Has Üniversitesi aldı.
Çanakkale Savaşları’nın 100. yılı sebebiyle Çanakkale'de inşa edilecek Çanakkale Savaşları Araştırma Merkezi (Ç.S.A.M.) binasının projesi için açılan ulusal ölçekteki mimari proje yarışmasında birincilik ödülünü Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Çetin ve ekibi aldı.
Çanakkale Valiliği’nce düzenlenen mimari proje yarışmasında birincilik ödülünü alan Doç. Dr. Murat Çetin, Evin Eriş, Mehmet Hamarat ve Muammer Hamarat’tan oluşan ekibin danışma kurulunda ise Melih Türkoğlu, Murat Karagöbek, Mualla Kayaoğlu, Ayşe Balin Koyunoğlu ve Ayça Keskin bulunuyor. Mimarlık öğrencisi Ulaş Aksoylu da projede görev aldı.
36 BİN METREKAREDE “ÇANAKKALE SAVAŞI” ARAŞTIRILACAK
Ekonomik, özgün ve nitelikli mimari yaklaşımların, işlevsel ve yenilikçi çözümlerin öne çıkarılması; doğaya saygılı, sürdürülebilir, çağdaş bir çevre ve mimari anlayışı ortaya koyan projelerin üretilmesinin amaçlandığı yarışmada yaklaşık 36 bin metrekarelik alanda kurulacak olan Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi, çevre düzenlemeleri ile beraber tasarlandı.
BİR DUVAR VE ÜÇ ANA IŞIK KUYUSU
Ödül kazanan mimari projeyi anlatan Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Çetin, “Çanakkale Savaşları Araştırma Merkezi’ni, sadece araştırma ofis ve laboratuvarlarından ibaret bir bütünlük değil, yapının ortak dolaşım alanlarının her bir noktasında savaş belleğinin mekansal olarak da deneyimlendiği bir süreklilik olarak ele aldık. Yeraltında gömülü bir tarihin kapsamlı araştırılmasına yönelik bir yapay arkeolojik ve historiyografik kazı niteliği taşıyan bina içeriğin, ‘bir duvar ve üç ana ışık kuyusu’ ile ifade edilebilecek ana ve yalın mekansal kurguya dayalı olarak yorumladık. Dolayısıyla ‘bir duvar ve bir park’ (ve altında gömülü bir yapı) alanından ibaret bir tasarım konseptini benimsedik. Tasarımın ana ögesi olan, kentin tarihi ve morfolojisinde önemli yer tutan “duvar” unsuru, içinde barındırdığı rampalar sistemi ile tüm işlev gruplarının açıldığı bir dolaşım ve savaş belleğini deneyimleme omurgası olarak ele alındı. Duvar, içinde bir savaş deneyim mekanı barındırırken, dışarıda bir etkinlik yüzeyi olarak tasarlandı” dedi.