22 / 11 / 2024
fuzul

Cankurtaran Tüneli 2015 yılı sonunda hizmete girecek!

Cankurtaran Tüneli 2015 yılı sonunda hizmete girecek!

Cankurtaran Tüneli sona yaklaşıyor. 2015 yılı sonunda hizmete girmesi planlanan Borçka-Hopa arasında ulaşımı 12 kilometre kısaltacak Cankurtaran Tüneli, aynı zamanda Karadeniz’i güneye, Erzurum üzerinden İran’a bağlayacak.





Temeli, 29 Ekim 2010 yılında atılan Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri olacak Hopa-Borçka arasındaki Cankurtaran Tüneli'nde sona yaklaşıldı. 2015 yılı sonunda hizmete girmesi planlanan Borçka-Hopa arasında ulaşımı 12 kilometre kısaltacak Cankurtaran Tüneli, aynı zamanda Karadeniz’i güneye, Erzurum üzerinden İran’a bağlayacak.


Tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri olacak Cankurtaran Tüneli'nde ışığın görülmesinin ardından yürütülen betonlama çalışmaları da yüzde 70 tamamlandı. Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran'a bağlayan, zorlu kış şartlarında geçit vermeyen Hopa-Artvin karayolu güzergahındaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan Cankurtaran Tüneli'nin 10 bin 400 metrelik bölümünde delme işlemi, 16 Mart 2014'te tamamlandı.


İKİ TÜP HALİNDE İNŞA EDİLİYOR


Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010'da temeli atılan, iki tüp halinde inşa edilen Cankurtaran Tüneli'nde betonlama çalışmaları, Borçka ve Hopa ilçelerinden çift taraflı sürdürülüyor.


Artvin Valisi Kemal Cirit, yaptığı açıklamada, Cankurtaran Tüneli'nin Artvin'in Hopa ile Borçka ilçeleri arasında 5 bin 200 metre uzunluğunda çift tüp şeklinde inşa edileceğini, yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en uzun karayolu tünellerinden biri olacağını söyledi.


Tünelde betonlama ve destekleme çalışmalarının hızlı şekilde devam ettiğini belirten Vali Cirit, "Umuyorum ki tünel çalışmalarının sona ermesiyle 2015 yılı sonunda Cankurtaran Tüneli sürücülerimize hizmet vermeye başlayacak" ifadesini kullandı.


TÜNEL, TÜRK MÜHENDİSLİK VEMÜTEAHHİTLİK HARİKASI


Vali Cirit, tünelin Türk mühendislik ve müteahhitlik harikası olduğunu vurgulayarak, "Türkiye hedefleri olan bir ülke. Ülkemizin hedefleri doğrultusunda da tünel inşaatı, Türk mühendislik ve müteahhitlik sektörünün geldiği noktayı göstermektedir. Borçka-Hopa arasında ulaşımı 12 kilometre kısaltacak Cankurtaran Tüneli, aynı zamanda Karadeniz'i güneye, Erzurum üzerinden İran'a bağlayacak. Hopa-Borçka arasındaki karayolu ulaşımını da 30 kilometreden 18'e düşürecek" diye konuştu.


Cirit, tünelin hizmete girmesiyle kar ve buzlanma nedeniyle özellikle kış aylarında ulaşımda büyük aksamalar yaşanan Cankurtaran Geçidi'nin de tarihe karışacağını söyledi.


TÜNELLER ŞEHRİ ARTVİN


Artvin'in "tüneller şehri" olduğunu anlatan Vali Cirit, şunları kaydetti:

"Artvin zorlu bir coğrafyaya sahip. Bu zorlu coğrafyada gerek DSİ gerekse Karayolları Genel Müdürlüklerince ilimizde yaklaşık 62 tünel yapım çalışması var. 


Bunların bazıları hizmete açıldı, bazıları devam ediyor. Bu tünellerden en önemlisi, 10 bin 400 metre uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak Cankurtaran Tüneli'dir."



Yedigün Gazetesi


Geri Dön