Ceylan Pirinçcioğlu: 2023’te 50 milyon turisti yakalamak hayal değil!
VIP Turizm CEO’su Ceylan Pirinçcioğlu, “Geçmişte ‘ Turizm fantezidir ’ diyenler vardı. Şimdi 35 milyon turist ağırlıyoruz. 2023’te 50 milyon turisti yakalamak hayal değil” dedi.
1968 yılından bu yana turizm faaliyetleri yapan ve 2015’te uzaya turist göndermeyi hedefleyen VIP Turizm 2014’ü 140 milyon lira ciro ile kapattı. 2015’te ise yüzde 25’lik büyüme ile kapatmayı hedeflediklerini ifade eden VIP Turizm CEO’su Ceylan Pirinçcioğlu, 2014’te yaşanan siyasi ve toplumsal olaylar nedeniyle 2014’te bir daralma yaşandığını söyledi. 2023 hedeflerinin yakalanabilmesi için bu tip olayların yaşanmaması gerektiğine değinen Pirinçcioğlu, “50 milyon turist ve 50 milyar dolarlık gelir hedefi hayal değil. Büyük bir vizyonla 2023 hedefleri için çalışmalıyız” dedi. Türkiye’de dünya standartları üzerinde tesislerin yapıldığına değinen Pirinçcioğlu, “1968 yılında 500 bin kişi Türkiye’de ağırlanıyordu. Yatak kapasitesi de 40 bin civarındaydı. O dönemlerde ‘Rodos Ada’sının yatak kapasitesinden bile daha düşük’ yorumları yapılıyordu. ‘Turizm fantezidir’ diyenler vardı. Şimdi ise turizmde adı ilk sıralarda yer alan bir ülke olduk. Uçağa binmek bile insanları korkutuyordu. Şimdi ise 35 milyon turist ağırlıyoruz. Milyonlarca uçuş yapılıyor. Dünyada sayılı havalimanları arasında olacak bir havalimanı yapıyoruz. Türkiye’nin enerjisi 2023 yılına yeter” diye konuştu.
KENNEDY’Yİ GEZDİRDİ
1968’den beri turizm sektöründe olduklarına dikkat çeken Ceylan Pirinçcioğlu, “Şirketi annem ve babam kurdu. Annem ilk tercüman rehberler arasında bulunuyor. Onun bu işi yaptığı dönemde Türkiye’de öyle bir meslek kolu bile yoktu. Gelen üst düzey yabancı misafirleri gezdiriyordu. ABD Başkanı John F. Kennedy’nin eşi Jacqueline Kennedy Türkiye’ye geldiğinde gezdiren rehber annemdi” dedi. Kurulduklarında Türkiye’de ilk kez kongre turizmi gerçekleştirdiklerinin altını çizen Pirinçcioğlu, “İlk olarak yurtdışına gruplar götürdük. İlk seyahati 1968 yılında Mısır’a yaptık. İlk kongre turizmi de 1969 yılında gerçekleştirdik” dedi.
Tatil için detaylar incelenmeli
SEYAHAT edenlerin büyük bir çoğunluğunun Hürriyet Gazetesi’ni tercih ettiğine değinen Ceylan Pirinçcioğlu, “Sektöre adım attığımızda ilk duyurumuz Hürriyet’teydi. Turizmde Seyahat ekiyle sektörde fark yarattı” dedi. Online kısımda da gelişen bir alan olduğuna vurgu yapan Pirinçcioğlu, “Dijital pazarlamaya da önem veriyoruz. Dünyada alışverişin en çok konu olduğu alanlardan biri seyahat. Ancak yine de bazı durumlarda müşteriye dokunarak satış yapmak gerekiyor. Detayları daha iyi incelemek istediklerinde seyahat danışmanlarından almayı tercih ediyorlar. Bazı sitelerin güvenilirliği konusunda tüketicinin de bilinçli olması gerekiyor” diye konuştu.
Deneyim turizmi
Artık geleceğin turizmini yapmaya çalıştıklarına değinen Ceylan Pirinçcioğlu, “Deneyim turizmi gelişiyor. Örneğin Hollywood’a giden turistlere farklı deneyimler yaşatacağız. Starlarla aynı ortamlarda olmalarını sağlayacağız. SXC şirketinin, Uzay’ın kapılarını açan roketinin Türkiye temsilciliğini üstlendik. Yolcular dünyayı 100 kilometre yukarıdan seyredecek. Yaptığımız işte yaşama değer katıyoruz. Birçok talep var. Ancak ilk yolcumuz Ahu Aysal olacak” ifadelerini kullandı.
Tarihe not düştük
DÜNYACA ünlü etkinlikler düzenlediklerini ifade eden Ceylan Pirinçcioğlu, “1973 ve 1989 yılında boğaz köprülerinin açılışlarında organizasyonları üstlendik. Avrasya Tüneli’nin temel atma töreninde şirket olarak yer aldık. Şimdi de Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılışında organizasyonu yapmak için başvuruda bulunduk. Türkiye’deki birçok yenilikte bizimde payımız var. Tarihe not düşüyoruz” dedi.
Hürriyet