13 / 11 / 2024

CitizenM için ucuz ve lüks oteli dönemi başladı!

CitizenM için ucuz ve lüks oteli dönemi başladı!

Japonya'nın kapsül otelleri ve ucuz havayolu şirketlerinin dinamik fiyatlandırma yapısından esinlenen Hollandalı hotel markası CitizenM, "Dünyanın Mobil İnsanları" için tasarladığı "ucuz lüks otel" kavramını küresel boyuta taşımayı hedefliyor




Teknolojik gelişmeler, mobilite kavramının hızla gelişmesine yol açıyor. Dünya, yeni bir 'yolcu' türünün oluşmasına şahit oluyor. Modern dünyanın sürekli hareket içinde olan bu insanlarını kaşif, profesyonel, alışveriş tutkunu, maceracı olarak sınıflandırmak mümkün. Bu insanlar çok fazla seyahat ediyorlar; bağımsızlar; farklı kültürlere saygılılar ve temelde hepsinin ruhu genç. Bu insanlar, Dünyanın Mobil İnsanları. Yani her biri, birer "Vatandaş M".

Hollandalı CitizenM de, ucuz lüks otel kavramı ile sürekli hareket halinde olan bu insanların ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefliyor. Yeni nesil "turistlerin" ihtiyaçların son yıllarda ciddi bir şekilde değiştiğini kaydeden, markanın kurucularından Michael Levie, "Geçmişte, sürekli yollarda olan bir kişi, otele geldiğinde kristal şamdan veya beyaz eldiven beklentisindeydi. Bugün ise lüks demek, otel odanızda laptop kullanabilmek, ücretsiz Wi-Fi erişimine sahip olmak, televizyonda kapsamlı bir yayın içeriğinin sunulması, Skype ücretinde telefon görüşmesi yapabilmek anlamına geliyor" diyor.

Dinamik fiyatlandırma
CitizenM'in tüm bu hizmetleri ucuz fiyatlara sunabilmesinin ardında iki temel neden var: Birisi, ucuz havayolu şirketlerinde olduğu gibi dinamik fiyatlandırma sisteminin uygulanması. Diğeri, Japonya'nın kapsül otellerinden ilham alınması.

İş dünyasının ilk başta bu kavrama soğuk baktığını, daha sonrasında ise sevmeye başladığım ifade eden Levie, 'Yakınlarımızdaki büyük şirketler otelimizden hoşlandılar ve kurumlara yönelik geleneksel fiyatlardan otelimizde kaldılar. Daha sonra ise onlara ucuz havayolu şirketleri gibi olduğumuzu; onlar gibi çalıştığımızı söyledik.

Kapsül oteller
Japonya'nm kapsül otel modeli, CitizenM'in diğer ilham kaynağı. Odaların teker teker tasarlanıp, sonradan bir araya getirilmesi, inşaat giderlerinin önemli ölçüde düşmesine neden oluyor. Öte yandan self-servis restoranlar sayesinde CitizenM diğer otellere kıyasla yüzde 40 daha az çalışan istihdam ediyor. Bu modelin son derece başarılı bir şekilde ilerlediğim söyleyen Levie, "Mevcut ihtiyaçlara cevap veren ve misafirlerin tüm taleplerini anlayan bir ürüne sahipseniz, onlar kendilerini çok mutlu hissedeler. Bu da küresel krize karşı elinizdeki en önemli ilaçtır" diyor.

Amsterdam'da iki, Glasgow'da bir olmak üzere üç oteli bulunan CitizenM, önümüzdeki yıl Londra'da iki otel daha açmayı planlıyor. Daha uzun Vadeli hedefler ise Çin, Avustralya ve Latin Aemerika.

Didem Eryar Ünlü/Dünya

 


Geri Dön