Danıştay’dan Halkalı-Ispartakule demiryolu ihalesi için iptal kararı!
Kanal İstanbul geçişi kapsamında Halkalı ile Ispartakule arasına yapılması planlanan demiryolu ihalesi, Danıştay tarafından iptal edildi.
NE OLMUŞTU?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, "Halkalı-Kapıkule Yeni Demiryolu İnşaatı Kapsamında Halkalı-Ispartakule Arası (Kanal İstanbul Geçişi) Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini ve Yapımı" ihalesini 28 Haziran 2021’de yapmıştı.
İhalede salgın hastalık, doğal afet, can ya da mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen ya da yapım tekniği bakımından özellik arz eden durumlarda uygulanan 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 21/b maddesi dâhilinde ilansız olarak pazarlık usulü yöntemi uygulandı. İhale konusu yapım işi, "ivedi" olarak yapılması zorunlu olan işler arasında gösterilmişti.
Bakanlık, bu doğrultuda ihaleye 9 firmaya davet gönderirken 5 firma ise teklif verdi. Ekonomik olarak en uygun teklif, 3 milyar 111 milyon 362 bin 15 Türk lirası bedelle Gülermak-Yapı ve Yapı-Taşyapı ortaklığından gelmişti.
İhaleyi, bu ortaklık kazanmıştı. Bu hattın, Küçükçekmece Gölü ile ileride yapılacak Kanal İstanbul projesinin altından geçecek biçimde çift tüp tünel şeklinde yapılması planlanmıştı.
Ancak Modifalt İnşaat Makina Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti, işin açık ihale ile yapılmamasının yasaya aykırı olduğunu vurgulayarak, dava açmıştı. Ankara 18. İdare Mahkemesi, 14 Ekim 2021’de ihalenin iptali talebini kabul etmemişti. Şirket karara itiraz etmişti. Danıştay’ın önüne gelen dosyada, Bakanlık ihalenin yapım tekniğini özel teknolojik ve teknik ekipmanların temin sürecinin uzun sürmesini göstermişti.