28 / 04 / 2024

DASK, Van hasarı için 50 milyon TL ödeyecek!

DASK, Van hasarı için 50 milyon TL ödeyecek!

DASK'ın Van depremi için 50 milyon liranın üzerinde ödeme yapacağını açıklayan DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, “Sigortalılık oranı yüksek olsaydı, maddi kayıpların çoğu deprem sigortası tarafından karşılanacaktı” dedi



 

Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, kurumun hem yeni projeler hem de hasar ödemeleri nedeniyle oldukça yoğun bir yıl yaşadığını bildirdi. 2011 yılında Simav ve Van’da DASK’ın sigortalı konutlar için önemli sayılabilecek ödemeler yaptığını söyleyen Yazıcı, “Depremlerin meydana geldiği illerde sigortalılık oranı daha yüksek olsaydı, kuşkusuz konutlardaki maddi kayıpların çoğu deprem sigortasından karşılanacaktı” dedi.   Ödemelerin büyük kısmı bu ay Van’daki hasar için tazminat ödemelerinin devam ettiğini kaydeden Yazıcı bu konuda şunları söyledi: “10 Ocak itibariyle 6 bin 724 hasar ihbarı aldık. Bu sayının yüzde 91’i Van ilinden, yüzde 9’u ise Ağrı ve Bitlis gibi çevre illerden oluşuyor. İlk depremin üzerinden iki hafta geçmeden tazminat ödemelerine başladık. Zorunlu deprem sigortası bulunan hasarlı konutlar için 21,7 milyon lira hasar ödemesi yaptık. Çok sayıda konut sahibinin ilden ayrılması, 9 Kasım'daki ikinci depremin hasarları artırması ve ek inceleme ihtiyacı doğması, konut sahiplerinin bir kısmının AFAD tarafından koordine edilen hak sahipliğine ilişkin incelemelerin sonucunu beklemesi nedeniyle ödemelerimizde yavaşlama olsa da ödemelerin büyük bir kısmını bu ay içinde tamamlayacağız. Toplam tazminat ödemesinin 50 milyon liranın biraz üzerinde olacağını öngörüyoruz.”  Deprem sonrasında ekonomik ve toplumsal yaşamı düzenleyebilmenin önemine işaret eden Selamet Yazıcı, bu noktada sigortanın önemine bir kez daha tanık olunduğu ifade ederek, “Bu yıl meydana gelen depremlerde DASK’ın iyi organize edilmiş hasar tespit çalışmaları ve hızlı tazminat ödemesi kuruma ve sigortaya olan güveni artırdı” dedi.    Sigortalı konut sayısında hedef  6 milyon Japonya, Yeni Zelanda ve ülkemizde Simav ve Van’da meydana gelen depremlerin 2011 yılında poliçe sayısındaki artışa olumlu yansıdığını da kaydeden Yazıcı şunları söyledi: “Zorunlu deprem sigortalı konutların sayısı 3,7 milyonu aştı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12.7 artışla Türkiye'de 3 milyon 747 bin konut sahibi zorunlu deprem sigortasını yaptırdı. Söz konusu artışın yüzde 4.5'i Van depreminden sonra meydana geldi. Kurum olarak hedefimiz, 3 yıl içinde deprem ve sigorta bilincini artırmak üzere hayata geçirdiğimiz projelerle sigortalı konut sayısını en az 6 milyona çıkarmaktır. Zorunlu deprem sigortalı konutların sayısının, bu dönem yasalaşması ihtimali çok yüksek olan afet sigortası kanun tasarısının Meclis’ten geçmesiyle çok daha hızlı artmasını bekliyoruz.”   Ray Sigorta verimlilik ve kâra odaklandı 2011 yılının üçüncü çeyreği sonunda 1.8 milyon lira bilanço kârı elde eden Ray Sigorta, şirketin ve acentelerin verimliliğini artırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Ray Sigorta’nın 2011 yılında yaptığı çalışmalar konusunda bir değerlendirme yapan Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, “2011’de öncelikle şirketteki iş yapış süreçlerini elden geçirerek verimliliği artırma yönündeki çalışmalarımızı sürdürdük. Acentelerimizin daha az eforla daha çok iş yapabilmelerine yönelik düzenlemeler yaptık ve aktivasyonları devreye aldık. Bütün bunlardan beklentilerimiz daha hızlı ve daha verimli iş üretmek ve tabii daha az insan gücüne dayalı, daha çok sistem kontrolünde işler yapabilmek” dedi. Sigortacılığın sübjektif değerlendirmelere tabi olduğu branşlarda ve büyüklüklerde muhakkak bir tecrübenin devreye girmesi gerektiğini ifade eden Şişmanoğlu bu işleri de azami itina ile yapmanın Ray Sigorta’nın hedefleri arasında olduğunu sözlerine ekledi.   ‘Sigortaya olan güveni artırmak için çalışıyoruz’ HDI Sigorta Genel Müdürü Orhan Arıkçı, fiyat rekabetini bir kenara bırakan, sektöre değer yaratan bir sigorta şirketi olarak konumlanmak istediklerini ifade etti. HDI’nin 2012'deki ilk hedefinin kârlılık olduğunun altını çizen Arıkçı, “Üretim de tabii ki çok önemli, fakat ürün bazında kârlılık, bizim için başka bir hedef teşkil ediyor” dedi. 2012'de HDI’nin marka değerini adına daha etkin bir şekilde kullanacaklarını söyleyen Arıkçı, “Proaktif olarak müşterileri daha iyi yönetmemiz lazım. Doğru hizmet, bilinçlendirme ve kampanyalarla bunu sağlayabiliriz. Türkiye'de reklam alanında eksiklik olduğunu düşünüyorum. Biz insanlara sigortaya güven duymaları gerektiğini anlatmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla tanıtım ve reklam kampanyalarımızda da bunu vurgulamamız gerekiyor” diye konuştu. Avrupa Birliği kriterleriyle ilgili de konuşan HDI Sigorta Genel Müdürü, bu konuda gerekenleri şirket olarak yerine getirdiklerini söyleyerek şöyle devam etti:   HDI, AB kriterlerine hazır “Örneğin Solvency II ile ilgili tüm aksiyonları aldık ve hâlâ üzerinde çalışıyoruz. Uluslararası bir şirket olmamız belki de en büyük kozumuz. O bakımdan Avrupa bize yabancı değil. Hatta HDI Sigorta olarak, bu şirket topluluğu içerisinde bazı yerlerde önder şirket bile oluyoruz. Bunlar iç çalışmalar. Dışarıya yansımasa da biz HDI Sigorta olarak 2012 için öngörülen Avrupa Birliği kriterlerine hazırız veya doğru adımla atıyoruz.”   THY filosuna ‘Güneş’ sigortası  Güneş Sigorta, Türk Hava Yolları ile gerçekleştirdiği 4 yıllık sözleşme kapsamında THY'nin 200'e yakın uçağını, yolcularını ve 16 bin çalışanını sigortaladı. Güneş Sigorta, uçak gövde ve harp sigortası, sorumluluk sigortası, yolcu sorumluluk sigortası, işveren sorumluluk sigortası ve havacılık dışı sorumluluk sigortası ile THY'yi güvence altına aldı. Uçak gövde sigortası ile dünyanın en büyük filolarından THY'nin 200'e yakın uçağının oluşabilecek hasarlarının karşılanması ve herhangi bir arıza anında uçağın yedek parçalarının temin edilmesi güvence altına alınırken, sorumluluk sigortası ile Türk Hava Yolları’nın faaliyetlerinden kaynaklanan, yolculara ve üçüncü şahıslarda meydana gelebilecek hasarlar teminat altına alınıyor.   16 bin çalışan güvencede Aylık ortalama 2 milyon 700 bin THY yolcusunun karşılaşabileceği hasarlar tazminat kapsamına alınırken, işveren sorumluluk sigortası ile yurtiçi ve yurtdışında faaliyet gösteren yaklaşık 16 bin THY çalışanı, iş kazalarına karşı Güneş Sigorta güvencesi altına alınıyor. Bununla birlikte, havacılık dışı sorumluluk sigortasıyla THY'nin havacılığın dışındaki faaliyetleri sırasında üçüncü şahıslarda meydana gelebilecek hasarlar da teminat altına alınıyor.   Duray, SBN Sigorta’nın başına geçti  Recep Duray, SBN Sigorta Genel Müdürlüğü görevine getirildi. Daha önce CPP’de ve Birlik Sigorta’da da genel müdürlük görevlerinde bulunan Duray, 1970 İstanbul’da doğdu. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İngilizce İşletme Bölümünden 1992 yılında mezun olan Duray, çalışma hayatına Pamukbank Teftiş Kurulu'nda başladı. Duray, bu kurumda Teftiş Kurulu Başkan Yardımcılığı, Ticari Merkez Müdürlüğü ve Ticari Pazarlamadan sorumlu olarak görev yaptı. Recep Duray, Pamukbank-Halkbank entegrasyonu sonrasında şube müdürlüğü ve Girişimci-KOBİ Pazarlama Daire Başkanlığı görevini de yürütmüştü.   Kötü sürprize karşı tarım sigortası İklimin tarımsal üretim üzerindeki etkisinin giderek arttığını, sigorta yaptırmayan çiftçilerin mağduriyetlerinin üzüntü verici boyutlara ulaştığını belirten TARSİM, hava şartlarının önceki yıllarda ülkemizdeki tüm ürün desenini olumsuz yönde etkilediğini ve önemli boyutlarda ürün kayıplarının meydana geldiğini bildirdi. Yapılan açıklamada üreticilerin yeni yılda kötü sürprizlerle karşılaşmaması için öncelikle Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl-İlçe Müdürlükleri’ne başvurarak, ÇKS (Çiftçi Kayıt Sistemi)’ne kayıt olmaları veya kayıt güncellemeleri gerektiğini sonrasında ise zaman kaybetmeden yetkili sigorta acentelerine başvurabilecekleri belirtildi. Üreticilerin ürünlerin son poliçe kabul tarihlerini web (tarsim.org.tr) üzerinden kolaylıkla takip edilebildiğini bildiren Tarsim, çok cazip ödeme koşullarıyla sigorta yaptırılabildiğinin de altını çizdi. Milliyet

Geri Dön