DASK'a Altın Pusula'dan Dijital ve Sosyal Medya İletişimi ödülü!
DASK, bir yıl önce yayına soktuğu Facebook sayfasıyla, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) bu yıl on birincisini düzenlediği Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri’nin Dijital ve Sosyal Medya İletişimi kategorisinde ödül aldı
Deprem ve sigorta bilincini artırmak, zorunlu deprem sigortası yaptırma alışkanlığını yaygınlaştırmak için sosyal medyada da çalışma yürüten DASK (Doğal Afet Sigortaları Kurumu), bir yıl önce yayına soktuğu Facebook sayfasıyla, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) bu yıl on birincisini düzenlediği Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri’nin Dijital ve Sosyal Medya İletişimi kategorisinde ödül aldı.
www.facebook.com/dask adresindeki sayfanın yönetimiyle ödüle layık görülen DASK’ın 50 bine yakın üyesi var.
Facebook’ta yürüttükleri bilinçlendirme çalışmalarının ödüle layık görülmesinden büyük memnuniyet duyduklarını belirten DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı şunları ifade etti:
“Facebook Türkiye’de en çok kullanılan sosyal paylaşım sitesi. Ülkemizde halen 32 milyon civarında Facebook kullanıcısı bulunuyor. Bu oldukça yüksek bir sayı. Zorunlu deprem sigortası kapsamına giren yaklaşık 16,4 milyon konut olduğu düşünüldüğünde her konutta ortalama olarak birden fazla Facebook kullanıcısının yaşadığını düşünebiliriz. Farklı sosyo–ekonomik grup, yaş ve cinsiyetten kullanıcılara eşzamanlı erişim sağlayan Facebook’u geniş hedef kitlemize ulaşmak ve zorunlu deprem sigortası bilincini yaymak için önemli bir platform olarak görüyoruz. Bir yıl içinde ulaştığımız sonuçlar başarılı ve emin adımlarla ilerlediğimizi gösteriyor. Bu alanı etkin bir şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”
DASK, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği (DPİD) tarafından 2011’de düzenlenen Doğrudan Pazarlama Ödülleri’nin “Sosyal Medyada Hedef Kitle – Topluluk Bağlılığı Yaratma” kategorisinde ikincilik ödülü almıştı. DASK, 17 Ağustos depreminin yıldönümünde zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek için Facebook’ta yaptığı “Deprem her yerde” uygulamasıyla ödüle layık görülmüştü.
DASK’ın Facebook sayfasında deprem ve zorunlu deprem sigortası bilincini artırmaya yönelik uygulama ve yarışmalar, kurumun etkinliklerinden görseller ve videolar, kurum, zorunlu deprem sigortası ve deprem hakkında bilgilendirme sekmeleri yer alıyor. DASK’ın Facebook sayfasının yönetimini Grup 7 İletişim Danışmanlığı’nın proje danışmanlığı ve koordinasyonunda sosyal medya ajansı Digital Youth yürütüyor.
DASK ve zorunlu deprem sigortası nedir?
Zorunlu deprem sigortası uygulaması, 17 Ağustos 1999 tarihinde gerçekleşen Marmara depreminin ardından hayata geçirildi. Zorunlu deprem sigortası, depremlerin meskenlerde yarattığı maddi zararları teminat altına alıyor. Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) ise 2000 yılında zorunlu deprem sigortası teminatı vermek üzere kuruldu. Kamu ve özel sektör işbirliği ile oluşturulan DASK, kâr amacı gütmeyen bir kuruluştur.
Zorunlu deprem sigortası, Türkiye’deki 30 sigorta şirketine bağlı yaklaşık 16.000 yetkili acente ve sigorta acentesi banka şubeleri tarafından yapılıyor. Sigorta şirketleri zorunlu deprem sigortası yaparken aracılık görevini üstleniyor. Konutlar DASK tarafından teminat altına alınıp herhangi bir hasar durumunda tazminat DASK tarafından karşılanıyor.
Ayrıntılı bilgi için www.dask.gov.tr ve www.facebook.com/dask adresini ziyaret edebilirsiniz.