Sektörel

DASK’ın yeni reklamlarına Çağan Irmak imzası!

Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun ( DASK ), “ zorunlu misafirlik ” konseptli iletişim kampanyasının yeni reklam filmlerini ünlü yönetmen Çağan Irmak çekti. DASK Koordinatörü İsmet Güngör konu ile ilgil ikonuştu.

Vanlı depremzedelerle yapılan röportajlarından esinlenilerek oluşturan yeni reklam filmleri yıl boyunca ekranlarda olacak. Yeni reklam filmi senaryolarının bir önceki reklam çekimlerinde Vanlı depremzedelerle yapılan sokak röportajlarından esinlenilerek oluşturulduğunu söyleyen DASK Koordinatörü İsmet Güngör “Bugüne kadar yaptığı çalışmalarla Türk halkının yüreğine dokunmuş bir yönetmenin işbirliği ile vermek istediğimiz mesajların izleyicilere en doğru şekilde ulaşacağına inanıyoruz”


Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek amacıyla 2013’ten beri sürdürdüğü “zorunlu misafirlik” temalı iletişim kampanyasının yeni reklam filmleri için yönetmen koltuğuna bu kez Çağan Irmak oturdu. Yeni reklam filmlerinin senaryosu depremden sonra akrabalarında misafir olmak zorunda kalan Vanlı depremzedelerin yaşadıklarından esinlenerek oluşturuldu. Reklam filmlerinde uzun süreliği misafirliğin zorlukları, salon, oturma odası, banyo, tuvalet gibi ortak alanların kullanımında yaşanan sıkıntılar üzerinden anlatılıyor.  4 farklı senaryo ile izleyicilerin karşısına çıkacak reklam filmleri 2014 boyunca ekranlarda olacak.


Yeni reklam filmi senaryolarının bir önceki reklam çekimlerinde Vanlı depremzedelerle yapılan sokak röportajlarından esinlenilerek oluşturulduğunu söyleyen DASK Koordinatörü İsmet Güngör şunları belirtti:


“Kamuoyu araştırmalarımızdan ve Van depremlerinden sonra gördük ki depremden sonra yakınlarında uzun süre “zorunlu misafir” olma durumu insanları depreme karşı önlem almada harekete geçirecek  durumlardan biri. Biz de düşük deprem risk algısını yükseltmek için reklamlarımız da dahil tüm iletişim çalışmalarımızı bu konsept üzerine yoğunlaştırdık. İlk reklamlarımızdan aldığımız başarılı sonuçlar ve olumlu geri bildirimler sonucunda yeni reklam ve tanıtım çalışmalarımızda bu konsepti devam ettirmeye karar verdik.”


Depremden sonra insanların yaşadıkları duyguları, hisleri ve durumları aktarmayı hedeflediklerini belirten Güngör “Kendi alanının en iyileri arasında yer alan Çağan Irmak’la çalışmak bizim için çok değerliydi. Bugüne kadar yaptığı çalışmalarla Türk halkının yüreğine dokunmuş bir yönetmenin işbirliği ile vermek istediğimiz mesajların izleyicilere en doğru şekilde ulaşacağına inanıyoruz” dedi.


“Zorunlu misafirlik” kavramı her kampanyada farklı bir açıdan işleniyor


Reklam filmlerinde zorunlu misafirlik kavramını aşamalı olarak farklı açılardan anlattıklarını ifade eden Güngör sözlerini şöyle tamamladı: 


“İlk reklam kampanyamızda sokak röportajları ile insanlara olası bir depremden sonra nereye gideceklerini sorduk. İkinci reklam kampanyasında ise Vanlı depremzedelerin ağzından gerçek hikayeleri dinledik. Bu yıl içinde gösterilecek 4 reklam filmimizle ise Vanlı depremzedelerin depremden sonra neler yaşadıklarını göreceğiz. Böylece ilk reklamlarımızdaki ‘zorunlu misafir’ olma düşüncesini gerçek hikayelerle destekleyeceğiz.”


İlancılık Reklam Ajansı tarafından hazırlanan DASK’ın yeni reklam filminin prodüksiyonu Filmside’a ait. Reklam filmi için 50 kişilik bir ekip çalıştı ve çekimler iki günde tamamlandı.