29 / 04 / 2024

Davraz Kayak Merkezi'nin onaylanan imar planıyla yeni dönem!

Davraz Kayak Merkezi'nin yıllardır beklenen Turizm İmar planın onaylanması ile birlikte yeni bir dönemde başlıyor. İl Genel Meclis Başkanı Davraz’da günübirlik ziyaretçiler için cami, küçük kafteralar ve tuvaletlerin yapımına başlanacağını söyledi.

İl Genel Meclis Başkanı Ali Bolat iki yıllık görev süresinin ardından yeniden İl Genel Meclis Başkanlığına seçilmesi ve yeni dönem çalışma planları ile ilgili Gülses’e konuştu. Davraz Kayajk Merkezinin imar planının onaylanması ile birlikte yeni yatırımlara başlanacağını müjdeleyen Bolat “Davraz Kayak Merkezi’nde yeni mekanik tesisler için 16 milyon liralık yatırım ihalesine çıkılması gerekiyor. 5 milyon lira paramız hazır. 2019 yılı gelmeden bu tesislerin yapımı inşallah bitecek. Davraz’da günü birlik ziyaretçiler için güzel bir cami yapıyoruz. Aynı zamanda tuvalet ve ziyaretçilerin abdestlerini alabilmesi için şadırvan. Yine çay, kahve içebilecekleri küçük noktalar, yeni otel yeri de hazırlandı. Burası için yeni yatırımcıları bekliyoruz. Mayıs ayında bu yatırmalara başlıyoruz” dedi.

ÇOCUK PARKI OLMAYAN KÖY KALMAYACAK

İl Genel Meclisinde ortak payda Isparta vurgusu ile uyumlu bir çalışma hedeflediklerini belirten Bolat “2015’de 108 köyde çocuk parkı yaptık. Köyde yaşayan iki çocuk varsa oraya da gönderdik o çocuklarında parkta oynama hakkı olduğu için bunu yaptık. Bu yıl 50 köye daha yapılacak. 2019 yılı sonunda çocuk parkı olmayan köy kalmayacak” diye konuştu.

ORTAK PAYDAMIZI ISPARTA

İl Genel Meclis Başkanı Ali Bolat ikinci dönemine ilişkin çalışma planlarını Gülses’e anlattı. Bolat Gülses’e yaptığı açıklamalarda ilk olarak uyumlu çalışma vurgusu yaparak “İki yıllık meclis çalışma dönemi içinde gerek AK Parti gerek MHP gerek CHP’li arkadaşlarımızla uyum içinde çalıştık. Hep birlik beraberlik içinde çalışma ortamı gerçekleştirdi. Zaman zaman siyasetin doğasında olan gerginlikler yaşandı ama bunlar ufak tefek sıkıntılar. Biz yine Isparta için çalışmaya devam ediyoruz. Bundan sorası üç yıllık süre için de sıkıntı yaşayacağımız zannetmiyorum. Arkadaşlarımızın teveccühü doğrultusunda üç yıllığına daha meclis başkanlığı görevi bana verildi. Ortak paydamızı Isparta2 şeklinde konuştu.

HÜKÜMETİN YAPTIKLARINI DA ANLATMAK ZORUNDAYIZ

MHP Grup Sözcüsü Kerem Araz’ın ‘Meclisin başkanı olmanızı dilerim’ şeklindeki sözlerini değerlendiren Bolat, “Ben Isparta’nın İl Genel Meclisi başkanıyım. Orada Kerem Bey, benim siyasi kimliğimden dolayı çok fazla siyaset yaptığımı ima etmeye çalıştı. Bakın ben merkez ilçe meclis üyesi olarak AK Parti’den seçildim. Meclis başkanı olarak tabiî ki tarafsızlığımı korumak zorundayım ama merkezi hükümetin yaptığı işleri, icraatları konusunda tanıtımını yapmak zorundayım. Hükümet adına yapılan hizmetlerin tanıtımını yapmak MHP grubu tarafından yanlış anlaşılmış. Oysa biz onlara asla şaşı bakmadık. Onların getirdiği teklife yeşil ışık yaptık. Eğer düzgün önerge vermiş olsalardı kabul görürdü. Bu arkadaşlarımız yapılmış hizmetin ya da bizim görev alanı içinde olmayan iş ve işlemleri Meclise yaptırmak için önerge verdiler. Dolayısıyla biz başka kurumların ve daha öce yapılan hizmetlerin önergeleri verildiği için red oyu kullandık. MHP grubundaki arkadaşlarımızın bana Isparta’ya yapılan hizmetler 2002 -2015 yılılar arasında sınırlandırılmamalı şeklinde eleştirileri var. Elbette 2002 yıl öncesi yapılan hizmetlere ve bu hizmetlere vesile olanlara teşekkür ediyoruz. Ancak yaptıkları hizmet yeterli değilmiş. Esasen vatandaş 2002-2015 arasında hizmete doydu. Biz bunu açıklamaya çalıştık. Isparta’nın 203 köyünün hepsine gittim. Artık vatandaşımız kilit taşı, su deposu, kanalizasyon istemiyor. 2002’den önce köyler çamur deryasında kurtulamazken şimdi her yer kilit taşı döşenmiş, yollar yapılmış durumda” diye konuştu.

KÖYLER PARK, DÜĞÜN SALONU VE HALI SAHA İSTİYOR

Köylerde birçok sorunun çözülmesi ile birlikte vatandaşın hizmet anlamında beklentilerinin de değiştiğine dikkat çeken İl Genel Meclis Başkanı Ali Bolat “Vatandaş artık düğün salonu, halı saha, köy konağı, çocuk parkı istiyor. Biz bu talepler gördüğümüz için sadece 2015’de 108 köyde çocuk parkı yaptık. Köyde yaşayan iki çocuk varsa oraya da gönderdik o çocuklarında parkta oynama hakkı olduğu için bunu yaptık. Bu yıl 50 köye daha yapılacak. 2019 yılı sonunda çocuk parkı olmayan köy kalmayacak. Köylerde gençlerimiz futbol oynasınlar diye Küçük hacılar köyünde halı saha yapıldı. Köylerde düğün salonu yapımına başlandı. Birbirine yakın olan köylerin ortak noktalarında kapalı alan oluşturularak oradaki vatandaşların ürettikleri ürünlerini daha kaliteli ortamda satabilmeleri için meyve alım satım merkezleri oluşturuyoruz. Bizim projelerimiz kırsalda yaşayan vatandaşların rahatı içindir” ifadelerini kullandı.

OUTLET AVM ISPARTA KÜLTÜRÜNÜN TANITIM YERİ OLACAK

Süleyman Demirel OSB yanında bulunan araziye yapılması planlanan Outlet AVM’nin Isparta’nın tarih ve kültürünün tanıtımına da katkı yapacağını söyleyerek “Bunun haricinde OSB yanında bulunan 65 dönümlük boş atıl vaziyette olan bir arazimiz vardı. Bu araziyi nasıl değerlendirebiliriz dedik. Isparta, Afyon, Burdur, Antalya bağlantısı olan karayolundan yazın 45 bin kışın 15 bin araç bir günde geçiyor. Yani araç geçiyor Isparta bakıyor. Oradan 45 bin araç geçiyorsa Ispartalı bundan faydalanmalı dedik ve bir açık AVM projesi geliştirdik. Yanı başımızda 2 bin çalışanı olan OSB, Yaklaşık 5 bin personeli olan Kara Havacılık Okulu, havalimanı, Hızlı tren istasyonu Isparta Burdur inme binme noktasının bu bölgede olması AVM’ye katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Burada Isparta’nın tarihi, kültürü, ekonomik değerleri tanıtılabilecek. Isparta’nın gülü burada tanıtılabilecek. OSB’de üretilen ürünlerin satışı burada yapılabilecek. Aynı zamanda Burdur’un da burada ürünlerini sergileme ve satışına imkan verilecek. İnsanların dini vecibelerini yerine getirmeleri için güzel bir cami, rekreasyon alanları, oyun salonları, park alanları, her türlü outlet mağazalarının olduğu büyük bir konsept olacak. 2019 senesine gelmeden buranın açılışını yapmak, Özel İdare’ye kira getirisi olan bir konsepti kat karşılığı oluşturmak istiyoruz” dedi.

AVM YERİ MECLİSTE GÖRÜŞÜLECEK

Outlet AVM’nin yapılacağı alanın OSB ile takası konusunun mecliste ele alınacağını bildiren Bolat “Yine yapacağımız bu projeyle ilgili bir yer değişikliği söz konusu. Bizim yerimiz OSB’nin genişleme sahası içinde. Ancak OSB Başkanı Sayın Mustafa Karabulut ile yaptığımız görüşmede kendileri havalimanı kavşağındaki hemen yol bitişiğindeki köşe parseli bizim yerimizle takas edebileceklerini söyledi. Tabi meclisteki arkadaşlarımızla değerlendirip bunun kararını vereceğiz. Oradaki dört yol kavşağını taşımak da ulaşım açısından da kolaylık sağlayacak. Özellikle Burdur Antalya’dan gelenler için AVM’ye ulaşmak kolaylaşacak. Biz bu kavşağı taşıyoruz bir anlamda trampa ediyoruz. Prensipte anlaştık. Yakın zamanda bunun icraatı gerçekleşecek” diye konuştu.

72 MİLYONLUK BÜTÇEDE 200 MİLYONLUK HEDEF

Geçtiğimiz yıl 52 milyon TL olan Özel İdare bütçesinin gelen ek ödeneklerle 170 milyon TL’yi bulduğunu söyleyen Ali Bolat “Meclis Başkanı olarak bürokratlar açısından çok şanslıyım. Sayın Valimiz Isparta için bir şans. Heyecanını yitirmemiş, genç, dinamik bir vali. Genel Sekreterimiz noktasında zerre şikayetimiz yok. Her konuda yanımızda. Sayın TBMM Plan Bütçe Komisyonu Süreyya Sadi Bilgiç ki Türkiye’nin kasası kendisinde. Bütçe noktasında Süreyya Bey, Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı seçildikten sonra Isparta’ya gelen yatırımlarda ki artışı herkes görüyor. Bürokrasi anlamında, siyasi açıdan hiçbir engelimiz yok. Ödenek konusunda hiçbir sıkıntımız yok. Taleplerimizi Sayın vekile ilettik. Mart ayı bütçe ayıydı. Bütçe kabul edildi. Nisan ayı içinde Süreyya Beyin müjdelerini açıklamaya devam edeceğiz. Araç parkuru, nakit bütçe konusunda Isparta farkını görecek. 2015 yılında 52 milyon liralık bütçe 170 milyon lira olarak kapandı. Bu yıl 72 milyon liralık Özel İdare bütçesi ayrıldı 200 milyon liralık beklentimiz var” şeklinde konuştu.

45 KÖYE ENERJİ PROJESİ

İl Genel Meclis Başkanı Ali Bolat köylerdeki yatırımlarım devam ettiğini belirterek “Bu yıl ağırlığımız özellikle, köylerde içme suyu depolarının enerji ihtiyacını karşılanması için güneş enerjisiyle elektrik enerjisi üretme projesi hazırladık. 45 köyümüze bu projeyi uygulayacağız. 6 milyon liralık kilit parke ihalesine çıkılıyor. 350 bin metrekare kilit taşı döşenecek. Araç parkımızı yeniliyoruz. Yeni dozerler, kamyon, kamyonet, grayder temin edilecek. Daha önce üç adet gelmişti Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan üç tane daha çöp toplama aracı geliyor. Sütçüler’deki özellikle yol iyileştirme çalışmaları yapılacak” dedi.

DAVRAZ’A YENİ YATIRIMLAR GELİYOR

Davraz Kayak Merkezine yapılacak yeni yatırımların bu yıl başlayacağını belirten Ali Bolat açıklamasında şunları söyledi. “Davraz Kayak Merkezi’nde ikinci, üçünü telesiyej ve telesiki için 16 milyon liralık yatırım ihalesine çıkılması gerekiyor. 5 milyon lira paramız hazır. 2019 yılı gelmeden bu tesislerin yapımı inşallah bitecek. 40 yıllık hayal olan Melikler Köprüsü’nün imzasını atmak bize nasip oldu. İnşallah Davraz’ın mekanik tesislerinin imzasını atmak da bize nasip olur.

Davraz’da günü birlik ziyaretçiler için güzel bir cami yapıyoruz. Aynı zamanda Çobanisa köyü merkezine de yapılacak. Aynı zamanda tuvalet ve ziyaretçilerin abdestlerini alabilmesi için şadırvan. Yine çay, kahve içebilecekleri küçük noktalar, yeni otel yeri de hazırlandı. Burası için yeni yatırımcıları bekliyoruz. Mayıs ayında bu yatırmalara başlıyoruz.”