Demiryollarında duble yol uygulamasına başlanıyor!
Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım, yüzde 4' ü çift hat olan konvansiyonel hatların yüzde 70'ini duble demir yolu yapacaklarını söyledi. Yıldırım, çalışmaların başladığını ifade etti..
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldıran, "Sadece yüzde 4'ü çift hat olan konvansiyonel hatların yüzde 70'ini 'duble demiryolu' yapacağız" dedi. Yıldırım, halen yüzde 96'sı tek hat olan konvansiyonel demiryolu hatlarını çift hatta çıkarmak için çalışma başlattıklarını açıkladı.
Yolcu ve yük yoğunluğunun fazla olduğu bölgelere öncülük vererek tek hatlı demiryollarını "duble" yapmaya başladıklarını belirten Yıldırım, "Karayollarında başarıyla hayata geçirdiğimiz duble yol uygulamasına şimdi de demiryollarında başlıyoruz. 11 bin 120 kilometrelik konvansiyonel demiryolu ağımızın sadece yüzde 4'ü yani 446 kilometresi çift hat. 2023 hedeflerimiz doğrultusunda konvansiyonel hatların yaklaşık yüzde 70'i çift hat olacak" diye konuştu.
Yıldırım, demiryolu taşımacılık payının yolcuda yüzde 10, yükte ise yüzde 15'e çıkarılması doğrultusunda projeler hayata geçirdiklerini söyledi. Türkiye'nin, yüksek hızlı tren ile kendi dönemlerinde tanıştığını ifade eden Yıldırım, YHT'nin yanısıra, 29 Ekim'de açılışı yapılacak Marmaray ile Tekirdağ-Muratlı, Cumaovası-Tepeköy hatlarının çift hat olduğunu belirtti.
'İhaleler devam ediyor'
Yıldırım, Başkentray çalışmaları kapsamında mevcut hatta 24 kilometrelik yeni hat ilave edildiğini, Arifiye-Pamukova arası 2. hat çalışmalarının da tamamlanmak üzere olduğunu bildirdi. Bakan Yıldırım, "2003'ten itibaren 313 kilometre çift hatlı konvansiyonel demiryolu yaptık. 790 kilometrelik hatta ise inşaat çalışmaları sürüyor. 806 kilometrelik hattın da projeleri tamamlandı, bir kısmının ihalesi yapıldı bir kısmı da ihaleye çıkartılacak. 4 bin 21 kilometrelik hattın ise proje ihaleleri devam ediyor" dedi.
Türkiye'nin, demiryollarının serbestleşmesiyle küresel oyuncu olma yolunda hızla ilerlediğine dikkati çeken Yıldırım, "duble demiryolları"nın hizmet kalitesini artıracağını, bekleme sürelerini düşüreceğini, sürekli ve kesintisiz bir taşımacılık imkanı sağlayacağını ifade etti.
Türkiye'nin bölünmüş yol ağını 22 bin 600 kilometreye çıkardıklarını hatırlatan Yıldırım, demiryollarında da aynı başarıyı göstereceklerini söyledi. 2003'ten itibaren demiryollarında dev projelerin hayata geçirildiğini belirten Yıldırım, "2009 yılında Ankara-Eskişehir YHT hattının hizmete açılmasıyla Türkiye, dünyada 8, Avrupa'da ise 6. YHT teknolojisi kullanan ülke oldu" dedi.
Milliyet