23 / 12 / 2024

Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?

Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?

DASK, zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek amacıyla yeni reklam kampanyası başlattı. DASK, yeni reklam filminde sokaktaki vatandaşa “Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?” sorusunu yöneltiyor.





Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), “Zorunlu deprem sigortanızı yaptırın, zorunlu misafirlikten kurtulun” sloganlı yeni reklam filmi yayına girdi. Oyuncu kullanılmadan çekilen ve sokak röportajlarından oluşan reklam filminde vatandaşlara “Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?” diye soruldu. İstanbul’un farklı sosyo – ekonomik özelliklere sahip dört ayrı bölgesinde bir günde çekilen reklam filmi için 100’ün üzerinde sokak röportajı yapıldı. 


Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek amacıyla yeni reklam kampanyası başlattı. DASK, yeni reklam filminde sokaktaki vatandaşa “Depremde eviniz hasar görürse kime misafir olacaksınız?” sorusunu yöneltiyor. DASK, konutlarda hasara neden olacak bir depremin zorunlu deprem sigortası olmadığında zorunlu misafirliğe neden olabileceğini hatırlatıyor. 


Yeni reklam kampanyasının “Deprem geçecek hayat devam edecek” söyleminin bir devamı niteliğinde geliştirildiğini belirten DASK Koordinatörü İsmet Güngör şunları ifade etti:


“‘Zorunlu misafirlik’ konseptini 2012 yılında gerçekleştirdiğimiz kamuoyu araştırması sonucu ortaya çıkan bulgularla oluşturduk. Van depremlerinde evleri hasar gören ve bir süre yakınlarının yanında yaşamak zorunda kalan vatandaşların yaşadığı sosyolojik travmayı yansıtacak en iyi tanımın ‘zorunlu misafirlik’ olduğunu gördük. Bu sebeple, kampanyamızda zorunlu deprem sigortasının yokluğunda karşılaşılacak ‘zorunlu misafirlik’ durumuna odaklandık.” 


“Çok zor bir soru, bilmiyorum”, “Sokaklara, kime misafir olayım ki…”, “Aklıma hiçbir şey gelmiyor”, “Hiç düşünmedim, ortalıkta kalırım vallahi” gibi yanıtların ağırlık kazandığı reklam filmi, izleyiciyi zorunlu misafirlikten kurtulmak için zorunlu deprem sigortası yaptırmaya çağırıyor. “Zorunlu deprem sigortanızı yaptırın, zorunlu misafirlikten kurtulun” sloganıyla sonlanan reklam filminde, DASK’ın Van depreminden sonra 7 bin 500 zorunlu deprem sigortalı konuta 120 milyon TL hasar ödemesi yaptığı bilgisi de paylaşılıyor. 


DASK’ın yeni reklam filmi farklı sosyo-ekonomik gruplardan vatandaşların yanıtlarını yansıtacak şekilde oyuncu kullanılmadan çekildi. İlancılık Reklam Ajansı tarafından hazırlanan DASK’ın yeni reklam filminin prodüksiyonu Shortcu’a ait. Onur Somer’in yönetmenliğini üstlendiği reklam filmi için 100’ü aşkın kişiyle sokak röportajı yapıldı. 


Geri Dön