Devlet Destekli Alacak Sigortası’ndan 50 bin KOBİ yararlandı!
Steel Sigorta ve Brokerlık CEO’su Abdullah Özcan, bu yolla 14 milyar TL’lik bir ticaretin sigortalanmış olduğunu belirterek, “Bu ürün KOBİ’ler için bir hayat sigortası olarak görülebilir” dedi.
Türkiye’deki tüm işletmelerin yüzde 99.8’ini oluşturan 3.2 milyon KOBİ’nin henüz çok ufak bir yüzdesi Devlet Destekli Alacak Sigortası’nın sunduğu imkânlardan yararlanıyor. Bu konuya dikkat çeken Steel Sigorta ve Brokerlık CEO’su Abdullah Özcan, bu ürünün KOBİ’lerin varlıklarını kesintisiz ve sağlam bir mali yapıda sürdürmelerini sağlayan bir hayat sigortası gibi görülmesi gerektiğini vurguladı.
Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası’nın, kaynakları son derece kısıtlı olan KOBİ grubundaki firmalara destek olmak ve risklerini en aza indirmek amacıyla uygulamaya sokulduğunu belirten Steel Sigorta ve Brokerlık CEO’su Abdullah Özcan, “Aslında o kadar hayati bir ürün ki, şirketlerin ‘Hayat Sigortası’ olarak değerlendiriliyor. Temelde üç fonksiyonlu bir ürün olarak dikkat çekiyor. Alacak sigortası; alacağı güvence kapsamına alıyor, riski önceden belirleyip önlemeye çalışıyor. Risk gerçekleşirse de tazminat ödemesi yapıyor. Prim fiyatları son derece düşük ve vadeler de çok uzun. Ürünü kullanan işletmeler risklerini ölçme konusunda uygun bir maliyet ve profesyonel destek alma şansını da yakalamış oluyor” ifadesini kullandı.
14 MİLYARLIK TİCARET SİGORTALANDI
Devlet Destekli Alacak Sigortası’nın sunduğu avantajlardan yaklaşık 50 bin KOBİ’nin yararlandığını belirten Özcan, bu şekilde 14 milyar TL’lik bir ticaretin sigorta kapsamına alındığına dikkat çekti.
Özcan şöyle devam etti: “Türkiye’deki tüm işletmelerin yüzde 99.8’ini KOBİ’ler oluşturuyor. Toplam istihdamın yüzde 76.7’sına bu işletmeler sahip. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği verilerine göre kayıtlı 3.2 milyon KOBİ var. Türkiye’deki işletmelerin toplam cirosunun yaklaşık yüzde 64.5’ini KOBİ grubundaki şirketler yapıyor. Avrupa’da bu sigortaların toplam sigorta portföyünden aldığı pay yüzde 15-20’ler civarında. Türkiye’ de ise bu oran çok aşağıda. Bu ürün büyük bir büyüme potansiyeline sahip.”