29 / 04 / 2024

Doğu'da son 7 yılda 824 kilometre bölünmüş yol yapıldı!

Doğu'da son 7 yılda 824 kilometre bölünmüş yol yapıldı!

Türkiye genelinde yapılan bölünmüş yol miktarı 17 bin 258 kilometreye ulaştı



Türkiye genelinde yapılan bölünmüş yol miktarı 17 bin 258 kilometreye ulaşırken, özellikle dağlık alanların yoğun olduğu Doğu Anadolu Bölgesi'nde adeta dağlar eritilerek yollar genişletiliyor. Bölgede son 7 yılda 824 kilometre bölünmüş yol yapıldı.

AA muhabirinin Karayolları 12. Bölge Müdürlüğünden edindiği bilgiye göre, toplam 3 bin 466 kilometre devlet yol ağı bulunan Erzurum, Kars, Ağrı, Ardahan ve Iğdır ile Erzincan ve Bayburt'un bazı bölümlerinin yer aldığı çalışma alanında bin 751 kilometre bölünmüş yol planlandığı bildirildi.

Hedeflenen programda yarının geçildiği belirtilerek, şunlar kaydedildi: "Söz konusu bölgede 2003 yılı öncesine kadar toplam 99 kilometre bölünmüş yol bulunuyordu. Bölgede yolların geçtiği dağlık alanlarda akarsu ve diğer dere yatakları da oldukça yoğun. Bu nedenle devam eden trafik akışıyla birlikte bölünmüş yol yapımı ciddi bir çaba gerektiriyor. Dağlar adeta eritilerek yollar genişletiliyor. Son 7 yılda 824 kilometre bölünmüş yol yapıldı. Böylece bölgedeki bölünmüş yol miktarı 923 kilometreye ulaştı."

Bölgede bu yıl ayrıca 199 kilometre bölünmüş yolda çalışma yapıldığı ve yüzde 80 oranında ilerleme sağlandığı açıklanarak, 2010 yılında ilave 81 kilometreyle birlikte toplam 280 kilometre daha bölünmüş yol bitirilmesinin hedeflendiği bildirildi.

- KAZALAR AZALIYOR, EKONOMİ CANLANIYOR -
Bu arada, hizmete giren bölünmüş yollarla birlikte kara yollarındaki trafik kazalarında, özellikle ölümlü trafik kazalarında azalma olduğu gözlenirken, bölünmüş yolların geçtiği ilçe merkezleri ya da yol güzergahlarına yakın kalan yerleşim birimlerinde ekonomik ve kültürel anlamda olumlu ve önemli gelişmeler izleniyor.

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (ETSO) Lütfü Yücelik, bölgede yol yapım çalışmalarında son yıllarda yapılan atılımların memnuniyet verici olduğunu belirterek, bunun gözle görülür sonuçlar ortaya koyduğunu kaydetti.

Ağır kış koşullarının hüküm sürdüğü Doğu Anadolu Bölgesi'nde kara yolu çalışmalarının güç ve önemli olduğuna dikkat çeken Yücelik, şunları söyledi:

"Bu bölgede pek çok yerde dağlar öyle kolay geçit vermez. Ama yapılan çalışmalar memnuniyet verici. Erzurum'un hem Kafkaslara hem Karadenize ulaşımı iyileşiyor. Tarihi İpek Yolu yeniden canlanacak. Kara yollarındaki bu çalışmalar demir yolu ve hava yolu ulaşımındaki iyileştirmelerle desteklenmeli. Böylece
ulaşımdaki iyileşmelerle Doğu ekonomisi ciddi anlamda canlanacaktır."

Kars Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ali Güvensoy da duble yol çalışmalındaki hızın bölge ekonomisini ayağı kaldıracağını ifade etti. Güvensoy, yük taşımacılığının rahatlamasının yanı sıra turizmde de canlanma gözleneceğini belirterek, "Kars'ın tarihi ve turistik yerleri turist bekliyor. Yabancı turistlerin zaten ilgisini çekiyor ilimiz. Bununla birlikte yollar genişleyip rahat ulaşım imkanı oluşunca, yurt içinde de bu bölgeye gezi hareketliliği yaşanacaktır" diye konuştu.

Ardahan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Latif Tosunoğlu ise, yolun "medeniyet" olduğunu vurgulayarak, yatırımların sadece kara yolunda kalmaması gerektiğini demir yolu ve hava yolunda da yatırım beklediklerini kaydetti.

Tosunoğlu, Ardahan Gürcistan güzergahında Posof Ilgar Dağı'nda, Ardahan Karadeniz güzergahında da Şavşat Sahara geçidinde tünel beklediklerini sözlerine ekledi.
AA

 


Geri Dön