23 / 11 / 2024
fuzul

Dumankaya: Marka gücü ile dünyada rekabet eder hale geldik!

 Dumankaya: Marka gücü ile dünyada rekabet eder hale geldik!

İnşaat sektörünün 10 yıl içinde en çok dünya ile rekabet etmeyi öğrendiğini belirten Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, "Hem firmalar hem de tüketiciler 'marka'nın gücünü farketti. Ne istediğini bilen bir müşteri profili oluştu. Alıcını




Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, Türkiye ekonomisinin itici gücü olan inşaat sektörünün 2000’li yılların başından beri modern yapı uygulamaları ve yeniliklere açık bakış açısıyla olumlu yönde büyüme kaydettiğini; inşaat sektörünün 10 yıl içinde en çok dünya ile rekabet etmeyi öğrendiğini vurguladı. İnsanların ekonomik olarak durumlarının iyileşmesi ile aynı oranda markalı ve yenilikçi çözümler sunan konut ihtiyacının arttığını ifade eden Dumankaya, “2000’li yılların başında hem firmalar hem de tüketici ‘marka’nın gücünü farketmeye başladı. Kurumlar kurum kimliklerini öne çıkartarak firmanın farkındalığım ve güvenirliliğini arttırarak rakipleri karşısında firmalarını avantajlı konuma taşıdılar. Kurum kimliğinin öne çıkması ile birlikte tüketiciler de projenin arkasındaki kurum markasının gücü, bilinirliği ve güvenirliğine dayanarak bildiği ve güvendiği bir kurumun projesinden alım gerçekleştirmeye başladılar” dedi.


Sektörde konut geliştirmenin yanı sıra sunulan hizmetlerde de farklılaşmanın öncelik kazandığını ifade eden Dumankaya, “Müşterinin beklentileri farklılaştı. Müşteriler nitelikli konut projelerinin yanında ayrıcalıklı hizmetlerden de faydalanmak istiyorlar. Yatırımcı müşteriler yatırım amacıyla aldıkları gayrimenkullerini en iyi şekilde değerlendirerek yatırımına değer kazandırmayı arzu ediyor” diye konuştu.


Markalı üretim hızlı yayıldı


Günümüzde firmaların müşterilerine verdikleri değer kadar var olabildiğini ve kendi markalarına da o ölçüde değer katabildiğini vurgulayan Uğur Dumankaya, şöyle devam etti: “Artık müşterinin kalbine giden yol, sunduğunuz hizmetin niteliğinden geçiyor. Biz de Dumankaya İnşaat olarak sektördeki bu değişim ve müşteri beklentilerindeki farklılaşmayı önceden görerek Dumankaya Pusula Ayrıcalıklı Hizmetler dünyasını oluşturmuştuk. Geçtiğimiz 10 yıl içerisinde sektör olarak yaşadığımız en önemli gelişme inşaat sektörünün Türk ekonomisinde lokomotif sektör haline gelmesidir. İstikrarlı bir şekilde büyüme gösteren Türk ekonomisi sayesinde harcanabilir gelir seviyesinin yükselmesi, orta segment gelir seviyesindeki tüketici sayısının hızla artması, satın alma gücü artan genç nüfus ve kaynaklarının gelişmesi ile birlikte istediğini bilen, konfor ve rahatlığı bir arada isteyen müşteri profili oluştu.


Hem firmalar hem de tüketici markanın gücünü farketti. Kurum kimliği ile birlikte tüketiciler kurum markasının gücü, bilinirliği ve güvenirliğine dayanarak bildiği ve güvendiği bir kurumun projesinden alım gerçekleştirmeye başladılar. Sektörde markalı konut üreticileri segmenti oluştu.”


Gelecek 10 yıl altın çağımız


İanşaat sektöründe 2012 yılını geçen 10 yıla kıyasla bambaşka bir donem olarak tanımlayan Uğur Dumankaya, "2012 yılını konut sektöründe yeni bir donemin miladı olarak da değerlendirebiliriz. Bu yıl itibarıyla sektörü yakından ilgilendiren kentsel dönüşüm, mütekabiliyet ve 2B yasaları ile birlikte sektörde yepyeni bir dönemin kapıları açılıyor" dedi. Sektörün artık dünya ile rekabet etmeyi öğrendiğini belirten Dumankaya, "Sektör önümüzdeki 10 yıl içerisinde altın cağını yaşayacak. Önümüzdeki dönemde dünya ekonomisi de daha entegre bir hale gelecek. Türkiye’nin iş gucu, genç nüfusu ile bilgi birikimi ekonomimizi yakın gelecekte zirveye taşıyacaktır" diye konuştu.

Vatan 


Geri Dön