Genel

Dumankaya'da müşteri odaklı BT!

Her iki alanda Microsft'un yazılımlarını kullanan Dumankaya'nın Pazarlama ve Satış Direktörü Ufuk Kayador, bu adımların en net yansımasının düşen pazarlama giderlerinde görüldüğünü söylüyor

DUMANKAYA, şirket içinde müşteri odaklı sözcüğünün anlamını tam olarak karşılayan bir bilgi işlem altyapısı kurmuş durumda. Başlangıçta Dumankaya ofislerini ziyaret eden müşterilerin bilgilerinin tutulması için kurulan müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemi, daha sonra analiz özelliklerinin verimli kullanılması ve kurumsal kaynak planlaması (ERP) sisteminin entegre edilmesi ile bir iş geliştirme aracına dönüşmüş. Her iki alanda Microsft'un yazılımlarını kullanan Dumankaya'nın pazarlama ve satış direktörü Ufuk Kayador, bu adımların en net yansımasının düşen pazarlama giderlerinde görüldüğünü söylüyor.

Nereden başladınız
Dumankaya'da ilk CRM çalışmaları pazarlama ve satış direktörlüğü ve satış sonrası hizmetler müdürlüğünde eş zamanlı olarak beş yıl önce hayata geçirildi ve sonraki dönemde tüm birimlerimize yayıldı. Bunun yanı sıra CRM sistemi; finansman, hukuk, tapu, teslim sonrası hizmetler gibi bölümlerimiz tarafından da aktif şekilde kullanılıyor. Son günlerde mobil pazarlama alanı da sisteme dahil edildi.

Nitelik nasıl değişti
Başlangıçta Dumankaya satış ofislerini ziyaret eden müşterimizin kayıtlarının tutulması amacıyla uygulanan CRM sistemi çalışmaları, zaman içinde çeşitlenen uygulamalarla geliştirildi. Bugün Dumankaya'da CRM sistemi, müşterilerin seg-mente edilerek takip edilmesinden hassas müşteri analizlerinin yapılmasına kadar önemli birçok pazarlama faaliyetinin gerçekleştirilmesine olanak sunuyor. Axapta sisteminde, müşteri mali verileri yönetimi ile birlikte, tedarikçi yönetimi ve mali verileri analiz ediliyor. Proje bazında yapılan satış ve satın alma analizleri yönetim karar sistemine katkıda bulunuyor.

Uygulamayı hangi ölçekte yapıyorsunuz
Dumankaya bünyesinde çok geniş bir yelpazede uygulanan CRM sistemi sayesinde satış ofislerinden ya da çağrı merkezlerinden görüşülmüş tüm müşterilerimiz ile ilgili tüm veriler ortak bir havuzda toplanıyor ve böylelikle müşterilerimize çok daha hızlı ve etkin bir biçimde ulaşabiliyoruz. Bunun yanında müşteri aktivitelerimizi sistem otomatik belirliyor ve zamanında gerçekleştirilmesi için hem kullanıcılar hem de yöneticiler yine sistem tarafından bilgilendiriliyor.

Fayda nasıl oluşuyor
CRM sistemi, proje lansmanlanndan önceki ön satış dönemlerinde müşterilerimize daha kolay ulaşmamızı ve satışlarımızda verimlilik elde etmemizi sağlıyor. Ön satışların büyük bir pazarlama gideri gerçekleştirilmeden yapılmasıyla da şirketimizin pazarlama giderlerinde önemli ölçüde tasarruf sağlanıyor. Axapta sisteminde ise verilerin tek platforma taşınması ile birlikte, veritabanmda, mevcut durumun farklı açılardan izlenmesine olanak tanıyan önemli bilgiler birikmeye başladı.

Maliyet dışı faydalar
CRM ile farklı demografik özelliklerdeki müşterilerin beklentileri kolaylıkla ölçülerek geliştirilecek konut projeleri için müşteri talebi belirleniyor. İş geliştirme tarafında bir diğer katkı, farklı hedef müşteri gruplarına farklı pazarlama çalışmaları ile satışlarda olumlu etki sağlanması oluyor. CRM, satış sonrası hizmetler biriminin günlük operasyonlarında ve raporlamalarında da birçok fayda sağlıyor.
Fortune/Kerem Özdemir