28 / 04 / 2024

E7 Grup Nijerya'da yapı market zinciri kuruyor!

E7 Grup Nijerya'da yapı market zinciri kuruyor!

E7 Grup 50 yıllık birikimi ile en büyük inşaat şirketlerinin 'nalbur ve ıslak zemin' ihtiyacım karşılıyor. Grup aynı zamanda Nijerya'da da yapı market zinciri kuruyor...




Yapı market sektörü her ne kadar yabancı sermayenin tanıştırdığı bir alan olsa da Türkiye'de yerli örnekler bayrağı başarı ile dalgalandırıyor. Koçtaş, bu alanm en bilinen örneği. Bir de az tanınan başarı öyküleri var. Bu alana giren E7 Grup 50 yıllık birikimi ile en büyük inşaat şirketlerinin 'nalbur ve ıslak zemin' ihtiyacım karşılıyor. Grup aynı zamanda Nijerya'da da yapı market zinciri kuruyor. 


Anadolu'dan yıkan ve bilinen birçok başarı öyküsü var. Bunun yanında gizli kalmış hikayelerde oldukça fazla. Tıpkı, temelleri 1960'larda Gaziantep'te Kasım Aydeniz tarafından atılan E 7 Grup gibi. Gaziantep'te ayakkabı imalatı yapan Aydeniz'in, 1975 yılında bayrağı oğlu Zekayi Aydeniz'e bırakmasının ardından şirket faaliyet alanlarını değiştirmiş ve asıl gelişmesi de bundan sonra olmuş. 


istanbul'a yerleşip otomotiv yedek parça ithalatına başlayan oğul Aydeniz, 19BS - 2006 yılları arasında ise istanbul'un çeşitli bölgelerinde arsa yatırımlarına başlamış. Bunun ardından yapı market, endüstriyel mutfak, enerji, turizm ve inşaat sektörlerine de giriş yapan Aydeniz, bütün bu iş kollarında son beş yıldır geliştirdiği projelerle önümüzdeki dönemde adından sıkça söz ettireceğe benziyor. 


Bünyelerindeki E 7 Yapı Marketleri'nin Ağaoğlu'ndan Torunlar înşaat'a, Koza Inşaat'tan Ihlas Yapıya kadar birçok inşaat şirketinin ıslak zemin malzeme tedarikçisi olduğunu söyleyen grubun üçüncü kuşak yöneticisi Ersin Aydeniz, "Şirketimizin ismi 'yapı market' diye geçiyor ama ıslak zemin malzemeleri satıyoruz. 


Yılda 1 milyon metrekarelik seramik satışımız var projelere" diyor. 

YAPI MARKET 60 ALT BAYİ HEDEFLİYOR Şirketin yapı market sektörüne girişi 2008 yılına rastlıyor. Kriz döneminde, yabancı oldukları bu sektöre giriş yapmaktan çekinmeyen gnıp. bu alandaki potansiyeli görüp deyim yerindeyse 'krizi fırsata' çevirmiş. Birçok seramik şirketinin bayi ayağını küçülttüğü o dönemde, bu sektöre yatırım yapmaları çılgınlık gibi görünse de yılmamışlar. Şirketin adını son dönemin trendine uygun olarak 'yapı market' koymuşlar ama aslında kendilerini 'kurumsal nalbur' olarak tanımlıyorlar. 

Banyo ve ıslak zemin malzemeleri satıyorlar ve satışlarının yüzde 75'ini inşaat projeleri oluşturuyor. Bu sektöre girdikleri yıl 150 bin metrekarelik seramik satışı yaptıklarını şimdi ise rakamın 1 milyon metrekareye yükseldiğini söyleyen E7 Grup CEO'su Ersin Aydeniz, şunları ekliyor: "Son dönemde bizden alt bayi almak isteyenlerin sayısı arttı. Bunun üzerine İstanbul'da beş noktada pilot uygulamaya başladık. Şu anda onlara tedarikçi konumundayız, ama konsept oturunca markamız altında toplayacağız bunları. İlk yıl 60 alt bayi, 2016'da ise 130 alt bayiye ulaşmayı hedefliyoruz." NİJİERYA'DA KONUT YAPIYOR E7 Yapı Marketleri, Nijerya ile birlikte yurt dışına da açılmış bulunuyor. Şirket, bu ülkedeki yapılanmasını tamamlamasının ardından diğer Afrika ülkelerine de yönelmeyi planlıyor. 


Özlem Bay Yılmaz/ Ekonomist


Geri Dön