22 / 11 / 2024
fuzul

Eczacıbaşı Villeroy&Boch markası için 50 milyon euro yatırım yaptı!

Eczacıbaşı Villeroy&Boch markası için 50 milyon euro yatırım yaptı!

50 milyon euro yatırdı Türkiye'nin lider karo üreticilerinden Eczacıbaşı Grubu, 2007'de ortak olduğu 265 yıllık Villeroy&Boch markası için bugüne kadar 50 milyon euroluk yatırım yaptı Villeroy&Boch dünyanın en bilinen seramik markalarından...




1748 yılında markanın temelleri atıldı. Dünyanın farklı köşelerinde saraylardan en ünlü otellere ve simge yapılara kadar birçok yerde Villeroy&Boch'un imzası var. Müzede karşımıza Titanic'in karoları çıkıyor. Titanic'in karolarının aynıları hâlâ üretiliyor. Ve hâlâ markanın yöneticilerinden biri Villeroy, diğeri de Boch soyadlı. 

8 kuşaktır aynı aileler markayı ayakta tutuyor ve büyütüyor. Biz de markanın Almanya'daki (Meetlach) merkezindeydik. Çünkü 2007 yılından beri Villeroy&Boch markası Eczacıbaşı Grubu'yla anılıyor. 


2007'de Villeroy&Boch'un karo üretiminin ilk etapta yüzde 51'ini Eczacıbaşı Grubu aldı, şimdi bu oran yüzde 75'e yükseldi. Eczacıbaşı Grubu markayı aldıktan sonra 50 milyon euroluk da yatırım yaptı. Villeroy&Boch da Eczacıbaşı'nm bu yönde attığı adımlardan en önemlisi. 


265 yıllık marka 265 yıllık geçmişi olan bir marka Villeroy&Boch. Markanın kurucusu ailenin temsilcileriyle 1727 yılında yapılan Saar Nehri kıyısındaki şatoda buluşuyoruz. Eczacıbaşı Grubu CEO'su Erdal Karamercan ve ekibiyle bir dönem Charles de Gaulle'ün de kaldığı, Merkel ile Chirac'm yemek yediği masada misafir oluyoruz. 


Villeroy&Boch'un kuruluşu 1748'e dayanıyor, Jean François Boch adlı demir işçisi seramik sofra gereçleri üretmeye başlamış. Daha sonra da toprak kaplar üreten Nicholas Villeroy ile ortaklık kurmuş. Marka Lüksemburg, Almanya ve Fransa üçgeninde konumlanmış. Savaşlarda markanın üretim merkezi ve genel merkezinin ayrı saflarda kaldığı bile olmuş. 75 ülkeye ihracat Ve günümüze dönersek, banyo ve karo ürünleri üretimi toplamında Türkiye'de pazar lideri olan Eczacıbaşı Grubu cirosunun yüzde 65'ini 75 ülkeye yaptığı ihracattan sağlıyor. 


Eczacıbaşı Grubu CEO'su Erdal Karamercan, "Villeroy&Boch'un karo bölümünün yüzde 75'i bizim. Anlaşmamıza göre istediğimiz an istediğimiz kadar hisseyi alabiliyoruz. İşin içinde ailenin olması bizim için önemli. 

Markayı aldıktan sonra 50 milyon euroluk yatırım yaptık. Burada kullandığımız teknoloji Bozüyük'teki teknolojiyle aynı. Türkiye'de banyonun içine giren her ürünü üretip pazarlayan tek şirketi" diyor. 


Türkiye'de dönüşümle en az 5 milyon konut yenilenecek 


Erdal Karamercan, dünyada karoya yılda 10 milyar metrekare talep olduğunu söylüyor. 


Eczacıbaşı Yapı Grubu Başkan Yardımcısı Şafak Ozan, "İnşaat sektöründeki hareketlilik karo taleplerini artırıyor. Önümüzdeki dönemde kentsel dönüşümle 5-9 milyon konut değişecek" diyor. 


Eczacıbaşı yapı ürünlerinin cirosunun yüzde 5'i Ar-Ge'ye ayrılıyor. 70 mühendis var Ar-Ge'de. 


Şafak Ozan, Eskişehir, Kütahya, Bilecik üçgeninde kümelenme çalışması yaptıklarını söylüyor. 

Ozan, "Türkiye üretiminin yüzde 55'i bu bölgede. İhracatın yüzde 50'sinden fazlası. Rekabet öncesi işbirliğinin büyük yararı var. Birlikte hareket edince karayolu yerine tren kullanılıyor" diyor. 


Eczacıbaşının karo üretimini yaptığı projelere birkaç örnek: Münih Havalimanı, Varyap Meridian Marriot Sochi (Villeroy&Boch ), Özdilek (Villeroy&Boch), Kahire Kulesi (Vitra), Rixos Kazakistan (Vitra), Atlantis Dubai (Vitra) 


2011 yılında aslına uygun olarak Bolşoy Tiyatrosu'ndaki karolar da Eczacıbaşı tararından yenilendi. 

Mekke'deki saat kulesinde Villeroy&Boch karoları kullanılıyor. 


Elif Ergu/Vatan Gazetesi


Geri Dön