Edirne'nin hedefi 5 milyon turist! İşte projeler...
Sanayileşmede Kırklareli ve Tekirdağ’ın düzeyini yakalamaya çalışan Edirne 'de, halen 2 milyon civarında olan turist sayısının 2015 yılında 5 milyona çıkartılması için proje atağı başlatıldı.
Edirne Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Yönetim Kurulu Başkanı Recep Zıpkınkurt (üstte), sanayileşmede Tekirdağ ve Kırklareli’ye göre daha yavaş gelişen Edirne’nin turizm ayağında ciddi ataklar yaptığını belirterek, 2015 yılı hedeflerinin turist sayısını 2 milyondan 5 milyona çıkartmak olduğunu söyledi.
Zıpkınkurt, 2017’ye kadar kente ulaşması beklenen hızlı tren projesinin de turizme ivme katacağını ifade etti. Edirne’nin bulunduğu konum itibariyle geniş yurtiçi ve yurtdışı ulaşım olanaklarına sahip olduğunu, İstanbul gibi büyük bir ticaret metropolüne yakın konumda bulunduğunu kaydeden Zıpkınkurt. “Yüzyıllardan beridir tarım merkezi olan şehrimizin en önemli sektörü tarımsal ürün işleyen gıda sanayidir. Bunlar çeltik, un, yağ, süt ve süt ürünleri tesisleridir. Edirne’deki sanayileşme Tekirdağ ve Kırklareli illerine göre daha yavaş olmasına karşılık şu anda turizm ayağında ciddi ataklar yapılıyor. Belediye ayağı kurumlarla çok iç içe çalışmıyordu. Bunu değiştirdik. Şu anda en az haftada 2 defa Edirne için neler yapılabileceği konusu masaya yatırılıyor” diye konuştu.
Edirne’yi turizm anlamında güzel gelişmelerin beklediğini vurgulayan Zıpkınkurt, “Edirne yıllık 2 milyon civarında yerli ve yabancı turist alıyor. Şu anda ki hedefimiz bu rakamı önümüzdeki yıl 5 milyona çıkartmak olacak. Son aldığımız karar ile şehrin turizm master planını çıkartmaya başladık. Bu sadece Edirne değil ilçeleri ile beraber geniş çaplı bir program olacak. Edirne’de daha önce başlamış fakat yarım kalmış bir havalimanı projesi bulunuyor. Pistimiz yapıldı ondan sonra bir gelişme olmadı.Son dönemde bu konuyu yine gündeme getirip şehrimizin havalimanı ihtiyacını gerekli makamlara ilettik.Bize en yakın olan havalimanı 130 kilometre uzaklıktaki Çorlu Havalimanı. Çorlu da yeterli değil. Havalimanımız tamamlandığında Yunanistan ve Bulgaristan’dan yolcular Atina’ya yada Sofya’ya gitmektense Edirne’ye gelip İstanbul bağlantısı ile ulaşımlarını daha kolay sağlayacak. Havalimanımızın faaliyete geçmesi ile turizm şehri projemize büyük bir ivme kazandırmış olacağız. 2015-2017 arası gerçekleşecek olan hızlı tren projesi de Edirne’de turizminin gelişmesine ciddi katkı sağlayacak” açıklamasını yaptı.
Lalapaşa teşvik kapsamına alınsın
Tarih, turizm ve kültür kenti olan Edirne’nin gelişmesi için sanayinin de olması gerektiğini ifade eden Zıpkınkurt, “İstanbul’daki kentsel dönüşüm sebebi ile Edirne’ye ciddi anlamda yatırımcı geliyor. Bu yatırımcıları elimizde tutmak için belediye ve özel idare ile sık sık toplantılar yapıyoruz. Gelen yatırımcıları gerektiğinde OSB’de atıl fabrikalarda gezdiriyoruz. Görüştüğümüz firmalardan birkaçı OSB’de yer aldı. Bazıları karar aşamasında. OSB’nin daha aktif hale gelmesi için altyapı çalışmaları sürüyor. Bizim istediğimiz kirli atığı ve sıkıntılı bir sanayisi olmayan tesislerin bölgemizde çoğalması" dedi. TR 21 bölgesinde olduğu için teşvik alamayan Edirne’nin en azından Lalapaşa bölgesinin teşvik kapsamına alınması gerektiğini ifade eden Zıpkınkurt, “Bu enerji teşviği olur, istihdam teşviği olur . Edirne’nin sanayisinin gelişememesinin sebeplerinin başında teşvik olmaması geliyor. Daha başlangıç aşamasında olan bir de serbest bölge projemiz var" diye konuştu.
Düzensiz sanayileşme sebebiyle yeraltı suları tükenmek üzere
Sanayi ve tarım arazileri çok ucuz olduğu için Edirne’nin yatırımcılar açısından cazip bir bölge olduğunu dile getiren Zıpkınkurt, “İstanbul’a yakın bölgeler ile kıyaslandığında Edirne’deki fiyatlar nerdeyse 5 te 1 düzeyinde Ne yazık ki tarım arazileri Trakya genelinde hoyratça kullanıldı.Düzensiz sanayileşme sebebi ile yeraltı suları tükenmek üzere. Ergene’nin kirliliği bu yüzden. Trakya’ya yapılabilecek en büyük iyilik Arda ,Meriç ve Tunca suyunun verimli ve akıllıca kullanılması olacaktır. Dönem dönem çeltik üreticileri bu nehirlerin suyunu kullanıyor ama onun dışında su boşa akıp gidiyor.
Çağlar Bakır / Dünya