Ediz Giray: İnşaatta kazanmak için ön planlama şart!
A PlusYönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray gayrimenkulde kazanmak için ön planlamanın şart olduğunu söyledi
Türkiye'de gelişmekte olan konut ve ofis projesi, yepyeni bir iş kolunu ortaya çıkardı. A Plus Proje Yönetimi ismiyle iş dünyasında `nish' bir alanı keşfeden Ediz Giray, kurduğu A Plus Proje Yönetimi ile sitelere profesyonel yönetim hizmet verecek.
Türkiye'nin gelişiminde önemli bir rolü olan gayrimenkul sektörü, iş dünyasında faaliyet gösteren ofis merkezlerinin yönetimi ile konut sitelerindeki yönetim boşluğunu gidererek hizmet vermek için yola çıkan A Plus Proje Yönetimi, Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray'ın yönetiminde sahaya indi.
Yaptıkları işi danışmanlık olarak gördüklerini belirten Ediz Giray, insanların ihtiyaçlarını belirleyerek değişimi yönetebilmek adına bu tür bir hizmet işine girdiklerine değiniyor. İhtiyaçları karşılayabilmek ve beklentilerin ötesinde çözümler sunabilmenin ancak müşteriye yakın olmakla mümkün olduğu bilinciyle hareket ettiklerini belirten Giray, "Gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren müşterilerimize, sektöre özgü çözümler sunabilmek için A Plus organizasyonunu sektörel gerçekler üzerine kurduk. Bu yaklaşım müşterilerimize rekabet avantajı, operasyonel verimlilik, etkin iş modelleri ve katma değer sağlıyor. Özellikle son yıllarda konut sektöründe arzın artmasıyla birlikte tüketici de bilinçlenmiş ve konut satınalmaya yönelik davranışların da değişiklikler gözlenmiştir. Tüketici artık her türlü detayı inceliyor, alternatifleri birbirleriyle karşılaştırıyor ve satış ofislerine sorularla geliyor, işte bu noktada devreye ortaya çıkardığınız ürünün detayları giriyor" diye konuşuyor.
Proje yönetim baştan başlamalı
Ülkemizde önemli bir `işin baştan planlanmaması' durumu ile karşı karşıya kalındığını belirten Giray, bunun konut sektöründe de yaşandığını, hatta çok kaliteli bile olsa iyi planlanmayan projelerin ekonomik krizin de etkisiyle satış zorluğu çektiğini belirtiyor. "Şu anda piyasaya var olan ve gayet başarılı projeler üreterek sahipleri ile buluşan Doğa Tepe, Real İstanbul, Doğa Park, Kartal Projesi, Spradon Bahçeşehir, Dreamcity, Bizimevler, İkebana, Avrupa Konutları Ispartakule, KentPlus Ataşehir, Elvan Çarşı, Mavişehir İzmir, Yıldızkent, Misstanbul, İdealistkent, Uphill Court ve My World bu zamana kadarki çözüm ortaklarımızdan bazıları. Biz projeleri inceleyince en büyük problemin baştan iyi kurgulanmamış olduğu gerçeğini görüyoruz. Oysa ürünün daha mimari proje aşamasındayken fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi çok önemli. Ortaya çıkardıktan sonra üzerinde değişiklik yapabileceğiniz bir ürün değil konut. Fonksiyonel açıdan gerçek ihtiyaçlara cevap verebilir olması çok önemli. Gelişen teknoloji ve yaşam trendleriyle beraber artık kullanım elemanları değişti. Bunları takip edip, projelere katabilmek gerekli" diyerek gayrimenkulün sonradan düzeltilmesinin çok zor olduğunun altını çiziyor.
Bu tür hatalar yapmamak, işgücü, kaynak, zaman ve maliyet kaybına uğramamak için yapılması gerekenlerin çok iyi planlanması gerektiğini ileri süren Giray, "Sorunlar detayların peşine düşen müşterilerin sorgulamalarıyla ortaya çıkıyor. Farklı tasarım, doğru planlama, iyi mühendislik ve satın alma ile projenin başarısının sağlam temellere oturtulması şart. Sektörün geneline baktığımızda tematik projelerle farklılaşan az sayıda firma haricinde aslında pazarın aslını oluşturan firmalarda bu tür eksikliklere çok rastlıyoruz. Bu da satışta geri dönülemez başarısızlıkları beraberinde getiriyor. Sonuçta ortaya çıkan ise kaynak israfı! Satışın en önemli unsurlarında yapılan bu tarz hatalar projelerin başarısızlığını hazırlıyor" diyor.
Yapılması gerekenlerin sadece planlamayla yeterli olmayacağına değinen Giray, rekabet ortamında firmaların doğru fiyat politikasından satış ekibinin yeterli donanıma sahip olmasına, pazarlama argümanlarının doğru seçilmesinden satış sonrası verilecek hizmetlere kadar her şeyin doğru yapılması gerektiğine inanıyor. Verimli çalışma ve kaynak israfını önlem adına yapılması gereken her şeyin kendi firmaları tarafından sağlandığını söyleyen Ediz Giray , "Tüm bu sebepler sonucu oluşacak kaynak israfı A Plus Proje Yönetimi'nin vermiş olduğu hizmetlerle engelleniyor. Daha az bütçe daha hızlı bir satış süreci ile üretici firmanın karı maksimize ediliyor. Firmalar günümüzde en az beton, demir kadar önemli bir yer tutan pazarlama bütçelerini minimize etmek istiyorlarsa muhakkak bu tip bir danışmalık hizmetini projenin en başından itibaren almak zorundadırlar. Ya bu hizmeti alarak konforlu ve efektif bir satış süreci oluşturacaksınız yada bu hizmeti almadan devam edecek ve sonuçlarına katlanacaksınız" diyerek konunun önemine parmak basıyor.