Ekspertizin görevleri nelerdir?
Konut satın alınırken konut kredisi kullanılması gerekiyorsa bir bankaya başvuru yapılıyor. Başvurunun onaylanmasının ardından banka evin değer tespiti için bir eksper gönderiyor.Peki, ekspertizin görevleri nelerdir?
Ekspertizin görevleri nelerdir?
Konut satın alınırken konut kredisi kullanılması gerekiyorsa bir bankaya başvuru yapılıyor. Başvurunun onaylanmasının ardından banka evin değer tespiti için bir eksper gönderiyor.
Tüketicinin veya kredi kuruluşunun belirlediği eksperler, gayrimenkulü detaylı olarak incelemeye alıyor. İnceleme kapsamında gayrimenkulün inşaat maliyeti, yer aldığı bölge, konum, metrekare gibi hususlara dikkat ediliyor. Daha sonra ipotek, şerh, irtifak hakları gibi durumlar olup olmadığı ilgili tapu dairesince araştırılıyor.
Bir gayrimenkulun değerinin belirlenmesi işi olan ekspertiz, uzman tarafından gerçekleştiriliyor. Ekspertiz çalışmasında şu hususlar dikkate alınır;
*Gayrimenkulün açık adresi
*Kime ait olduğu /türü
*Kaç yaşında olduğu
*İmar durumu
*Ulaşım özellikleri
*Fiziki durumu
*Altyapısı
Tüm bu özellikler araştırıldıktan sonra gayrimenkulun değeri belirlenir. Ekspertiz konut kredisi kullanımlarında belirleyici bir rol oynar. Alıncak evin istenen krediye uygun olup olmadığı ekspertiz çalışması neticesinde ortaya çıkar. Buna göre, satın alınacak evin talep edilen krediye uygunluğu evin değerinin belirlenmesiyle oluşur.
Ekspertizi yapan eksper yani uzman evin değerini belirledikten sonra bankaya sunar. Banka da söz konusu rapora göre belirlenen değerin yüzde 75'ine kadar kredi verir.
Ekspertiz raporu nasıl yazılır?
Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com