22 / 11 / 2024
fuzul

Emlak vergisi nasıl geri alınır?

Emlak vergisi nasıl geri alınır?

Sıfır oranlı emlak vergisi avantajından yararlanmak için gerekli görülen şartlara uyuyorsanız, geçmiş yıllarda ödediğiniz emlak vergilerinizi geri alabilirsiniz. Emlak vergisi nasıl geri alınır? için habere bakın...





Sıfır oranlı emlak vergisi avantajından; geliri olmayan ev hanımı ve işsizler, engelli vatandaşlar, gaziler, şehitlerin dul ve yetimleri ile yalnızca Sosyal Güvenlik Kurumları'ndan gelir elde edenler yararlanabiliyor. Ancak bazı kişiler sıfır oranlı emlak vergisi avantajından yararlanabildikleri halde vergilerini ödüyor. 


Sıfır oranlı emlak vergisi avantajından yararlanmak için bildirimde bulunurken gerekli olan belgeler ise şunlar; 


*Hiçbir geliri olmayanların, “Hiçbir Geliri Olmadığını Belgeleyenlerin Tek Meskenine Ait Form” ile “Hiçbir Geliri Olmayanların Tek Meskenlerine Ait Taahhüt Belgesi”ni,

*Emekliler ile bunların dul ve yetimlerinin “Tek meskeni olan emeklilere, dul ve yetimlere ait form”u, 

*Gaziler ile şehitlerin dul ve yetimlerinin “Tek meskeni olan şehitlerin dul ve yetimlerine ve gazilere ait form”u,

*Engelli kişilerin “Tek meskeni olan engellilere ait indirimli bina vergisi formu” ile “Sağlık Kurulu Raporu” nu ilgili belediyeye vermeleri gerekiyor. 


Geri iade için ne yapılmalı? 

Peki ödenen emlak vergisi nasıl geri alınır dersiniz? İlgili yasa maddesi gereğince sıfır oranlı emlak vergisine tabi olan emekliler ile ev hanımı ve işsizlerin belediyelerden form alarak doldurmaları ve belediyelere vermeleri gerekiyor. Ondan sonra ise formu teslim ettikleri belediyeden geçmiş yıllara ait ödedikleri emlak vergisi iadelerini istemeleri lazım. Yasaya göre, belediyeler söz konusu bu talepleri yerine getirmekle yükümlüler. 





Geri Dön