22 / 11 / 2024
fuzul

Emlakçılık sertifikası nereden alınır?

Emlakçılık sertifikası nereden alınır?

Gayrimenkul danışmalığı yapmak istiyorsanız öncelikli olarak sertifika programlarına katılım sağlamanız gerekiyor. Emlakçılık sertifikası için gerekli şartlar neler? Emlakçılık sertifikası nasıl alınır? Emlakçılık sertifikası nereden alınır?




Emlakçılık sertifikası nereden alınır?


Emlakçılık sertifikasının alınması için bazı belgeleri temin ederek, Türkiye Tüm emlak Müşavirleri Federasyonu'na  iletmek gerekiyor. Mesleki program sonunda TEMFED’den alınan emlakçılık sertifikası için bazı şartlar ve bir takım belgeler gerekli oluyor.


Sertifika Programları

a.Emlak Danışmanlığı Sertifika Programı


Yurt içinde gerçek ve tüzel kişilere gayrimenkullerin alımı, satımı, kiralanması, kiraya verilmesi, parselasyon yapılması, hukuki prosedürün yerine getirilmesi, imar, ekspertizlik ve şehir plancılığı faaliyetlerinin yürütülmesi için emlak danışmanı yetiştirilmesini hedeflemektedir.


Emlak Danışmanlığı Sertifika Programının sonunda başarılı olan kursiyere, Milli Eğitim Bakanlığı onaylı sertifika verilmektedir.


b. Emlak Danışmanlığı Ve Konut Finansmanı Tanıtım Ve Pazarlama Danışmanlığı (Mortgage Broker’liği)


Konut Finansmanı Tanıtım ve Pazarlama Danışmanı (Mortgage Broker’liği) sertifika programı ile ise; ülke düzeyinde gayrimenkullerin yatırım amacına göre niteliğini ve uygunluğunu araştırma, ilgili mevzuat ve kanunlar hakkında yatırımcıya bilgi veren, konut finansmanına yönelik yatırımcı adına sabit ve değişken faizli ipotek kredileri, kredi maliyetleri, kredi tahsis ücretleri, erken ödeme cezaları, alternatif konut finansman ürünleri gibi konularda araştırma yapan ve en uygun imkânlar hakkında kişi ve kuruluşlara bilgi ve destek sunan bu konularda danışmanlık hizmeti veren kişiler yetiştirmek. Sertifa programlarına katıldıktan sonra belge alabilmeniz için gerekli belgeler şunlardır;


 * TC uruklu adaylar


1. Mesleki ve Teknik Açıköğretim Okulu Müdürlüğüne hitaben kursa kayıt olma isteğini belirten dilekçe,

2. Öğrenim belgesinin onaylı fotokopisi,

3. Nüfus cüzdanı fotokopisi,

4. Yeni çekilmiş 4.5×6 cm boyutlarında 2 adet vesikalık fotoğraf,

5. Banka dekontu.



* Yabancı Uyruklu adaylar


1.Mesleki ve Teknik Açıköğretim Okulu Müdürlüğüne hitaben kursa kayıt olma isteğini belirten dilekçe.

2.Öğrenim belgesi; Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığından alınmış denklil belgesi

3.Noterden onaylı pasaport örneği

4.Yeni çekilmiş 4.5x6 cm boyutlarında 2 adet vesikalık fotoğraf

5.Banka dekontu


Emlakçılık sertifikası alabilmek için gerekli şartlar..

Emlakçılık sertifikası alacak olan emlakçıların, 18 yaşını doldurmuş olması gerekiyor. Ayrıca, en az lise mezunu olma zorunluluğu yer alıyor. Ancak, Emlak Müşavirliği mesleğini bu yönergenin yayım tarihi itibaren önce fiilen yürütenlerde, belgelendirmeleri kaydıyla bu şart aranmıyor.


Emlakçılık Sertifikası nereden alınır?

Konut Finansmanı Tanıtım ve Pazarlama Danışmanı (Mortgage Broker’liği) sertifika programının sonunda başarılı olan kursiyere, Milli Eğitim Bakanlığı onaylı sertifika veriliyor. Emlakçılık Sertifikaları Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu Müdürlüğü'nden alınabiliyor.


Emlakçılık nasıl yapılmalı?


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com



Geri Dön