26 / 11 / 2024

Esin Tümer: Lokasyon özellikleri konut satışı için yeterli değil!

Esin Tümer: Lokasyon özellikleri konut satışı için yeterli değil!

Evet satış fiyatı, kredilendirme koşulları, cazip kampanyalar çok önemli ancak yeterli değil. Lokasyon, bir projeye başlamadan önce satış birim fiyatı ile ilgili oldukça önemli ip uçlarını verir. Ancak projenin satış grafiğini yükseltmek için yeter değil





Proje sayısı arttıkça, kime neyi satacağınızın önemi de artıyor. Evet satış fiyatı, kredilendirme koşulları, cazip kampanyalar çok önemli ancak yeterli değil. Lokasyon, bir projeye başlamadan önce satış birim fiyatı ile ilgili oldukça önemli ip uçlarını verir. Ancak bu da projenin satış grafiğini yükseltmek için yeter değildir. Zincirilikuyu, Maslak hattında halen satılmayı bekleyen konut yığınları bunun en açık örneğidir. Yapım süreci içinde tünel kalıp veya geleneksel sistemler ile inşasına karar verilen binaların kaba inşaat maliyetleri fizibilite ile paralel gider. 


Ancak, kapı, pencere doğramalarındaki tercihler, zemin kaplamalarında seçilen doğal veya suni ahşap, ıslak zeminler için seçilen doğal taş veya seramik ürünler fiyat farklarını oluşturmaya başlayan ilk kalemler. Mekânik sistemler, asansörler ve özellikle mutfak ürünlerindeki skala da oldukça geniş. Dolayısı ile kaba inşaattan sonra maliyeti ve satışı tetikleyecek çok geniş bir yelpaze var. 


HER KESİMİ KUCAKLAMA YANILGISI


 Bitirme ürünlerini en pahalı skalada seçmeniz, yapınızın kalitesini artırıp satış fiyatına da bunu yansıtacağınız anlamına gelmiyor. Hatta en kalitelisini yaptık hızlı satılacak anlamına hiç gelmiyor. Çünkü bu saate kadar hâlâ "özne" ile ilgili bir kaygınız olmadı. 


Bunu kim kullanacak? Nice proje var ki, lokasyon, planlama deko yorum ve mimari proje dilinde birliktelik olmadığı için beş yıldız malzemeleri ile satış bekliyor! Öte yandan "özne"ye ilişkin soru sorup cevabını "her kesiti" kucakladık diye veren projelerin işi de zor. 


Bekâr dinamik, genç evli, çocuklu aile -yaş almış evlilikler-, hatta emekli olmadı Arap yatırımcı vb. derken satış kaygısı ile "her kesimi kucakladık" diyen yaklaşımlar da büyük hata içinde. 


Olmaz demiyorum ama zor diyorum. Mimari projeye düşen sorumluluk artar diyorum. 


HEDEFTE AİLELER VAR 


Hedef kitlesi sadece aileler olarak net belirlenmiş örneklerden biri Gül İnşaat'ın 5-6 katlı aile apartmanlarından oluşan Vista Garden Projesi. 


Beylikdüzü'nde bir mahalle içinde kurgulanan sadece 3+1 ve 6+2 dairelere yer verilen projenin metrekareleri, bitirme malzemelerindeki tercihler hedeflediği kitleye hitap ediyor. 


Çocuklar için oyun alanı, ailelerin buluşma noktası olacak kamelyası, kapalı açık havuzlarının boyutları ile mütevazi ve kullanışlı dairelerde, düşük aidatlar sunmak firmanın en önemli hedefi. 


inşaat emsali büyüklüğü belirler Bir yapının sahip olması gereken boyutlar, imar durumundaki TAKS (taban alanı katsayısı) ve KAKS (kat alanı katsayısı) verilerine göre belirlenir. 


TAKS, arsa üzerine yapılacak inşaatın taban oturum alanının arsaya oranını belirler. Emsal olarak da ifade edilen KAKS ise yapının bütün katlardaki alanları yani toplam inşaat alanını belirler. Taban alanı imarda izin verilen orana paralel büyüdükçe kat sayısı azalacaktır. 


onerı Yeşil alan için sorularınızı hazırlayın En önemli pazarlama kriteri olan yeşil alanlar yapılı alan dışında kalan tüm boşluklar değildir. Projenin bölgesi, bulunduğu konum, güneş ve rüzgâr ile ilişkisi ve en önemlisi iklimsel değişikliklerin yaşandığı günümüzde yeşil alanın nasıl yaşatılıp, bakılacağı sorularınız içinde olmalı. 


ÇOCUKLAR İÇİN YENİ NESİL OYUNCAKLAR


 Çocuk gelişim uzmanları tarafından iletişim çağında multi-medya araçlarıyla iç içe büyüyen çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimi için önemli bir fırsat alanı olarak görülen çocuk oyun alanlarının markalı projeler içindeki önemi de artıyor. Arman Tasarım imzalı Ufo Shake, oyun parklarının çocuklar için daha sağlıklı ve eğlenceli alanlara dönüştürülmesi amacıyla geliştirilen bir tasarım. Her yöne esneyebilen bir yay üzerinde çocukların oturabileceği 360 derece dönen 'Ufo' görünümlü platformdan oluşan ürün çocukların birlikte eğlenmelerini hedefliyor. 


Ufo'nun dengesini değiştirerek her yöne sallanmasını sağlamak yani eğlencenin dozu çocuk sayısı ile doğru orantılı. 


Renkli dekoratif saksılar eni sezon bahçe ve ev uyarlarıyla dekorasyon dünyasındaki yenilikler arasında Abdurahman rıkulu imzalı saksılar hem iç hem de dış mekânlar için renkli bir alternatif. şenlendiren ürünler Plastik esaslı ruhsuz sandalyelerin alternatifi 2BD Design imzalı renkli sandalyeler, dayanıklılık, depolanma nitelikleri ile yeni projelerdeki sosyalleşme alanlarını şenlendiriyor. 


Habertürk/Esin Tümer 


Geri Dön