Eskişehir’e gar yapılacak mı?
Süleyman Karaman, Eskişehir’e ve hızlı trene yakışan, yolcuların çok daha kolay gidip geleceği bir garın yapımı konusunda anlaşacaklarını umduğunu söyledi
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Eskişehir’e ve hızlı trene yakışan, yolcuların çok daha kolay gidip geleceği bir garın yapımı konusunda anlaşacaklarını umduğunu söyledi.
TCDD Genel Müdürü Karaman, Eskişehir Valisi Mehmet Kılıçlar, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen ve diğer yetkililer, demiryolu hattının kent içi geçişi ve gar binasının yeri konusunda Büyükşehir Belediyesinde toplantı yaptı.
Karaman, toplantının ardından yaptığı açıklamada, hızlı tren geçiş noktasında bulunan Eskişehir’in gelecekte yoğun trafiğe sahip olacağını belirterek, bugünkü toplantının içeriğinin gar binasının yeriyle ilgili olduğunu kaydetti.
Eskişehir’in bir gar binasının bulunduğunu ifade eden Karaman, şöyle konuştu:
"Bursa, Antalya, Sivas, Ankara, İstanbul hızlı trenleri yapıldığında yaklaşık 50 bin yolcu bekliyoruz. Dolayısıyla bugünkü garın o yükü kaldırmayacağı gerçek. Onun için Eskişehir’e yeni bir gar yapmayı planlıyoruz ama bu garın yeri nerede olacak? Şimdi iki alternatif var. Birisi şu andaki garın bulunduğu, tren hatlarının geçtiği yerde, hatların üzerine yapmak ki bunun avan projeleri yapılmış durumda. Bir diğeri ise Eskişehir Şeker Fabrikası’nın arazisinin bir bölümüne gar binasını yapmak. Biz demiryolları olarak bu iki alternatife varız, ancak garın yerinin çok da değiştirilmesi tarafı değiliz. Gar yerinde kalırsa biz çok daha memnun oluruz. Çünkü demiryollarının garları genelde kentlerin merkezlerinde oluyor. Ancak Belediye Meclisi daha çok Şeker arazisini tercih ettiği için, bu iki alternatif üzerinde biraz daha çalışacağız."
Karaman, gar binasının iki alternatiften biri olan Şeker Fabrikası arazisine kurulmasına karar verilmesi durumunda, bu projeyi Hükümete sunacaklarını anlatarak, şöyle devam etti:
"Hükümet oraya karar verirse gar orada olacak. Hatlar da buradan yer altından geçecek. Şayet bugünkü gar yerine karar verilirse, bu sahaya yeni bir gar yapılacak ve bütün geçişler bu gardan sağlanacak. O zaman da demiryolu hatları yeryüzüne çıkacak tabii. Demiryolları yerin altında değil garın altında olacak. Herkes çok rahat karşıya geçecek. İyi bir konsensüs sağladığımıza inanıyorum. Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Eskişehir’e yakışan, hızlı trene yakışan, yolcuların çok daha kolay gidip geleceği bir garda anlaşacağımızı umuyorum."
Vali Mehmet Kılıçlar da demiryolu hatlarının şehir içi geçişinin yeraltına alınmasıyla ilgili bir sorun olmadığını, hattın zaten yeraltına alınacağını belirterek, "Gar binasının nerede yapılacağıyla ilgili TCDD’nin hazırladığı öneriler var. Büyükşehir Belediye Başkanımız onlardan birini beğendi ama bunu TCDD tekrar değerlendirecek" dedi.
-"PROJE KARAMAN TARAFINDAN HÜKÜMETE SUNULACAK"-
Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen de iki alternatif üzerinde tartışmalar yapıldığını ve 6 alternatif projeden 2’si üzerinde Büyükşehir Belediyesi, Mimarlar Odası Eskişehir Şubesi, TCDD ve Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri, şehir plancıları olarak hazırlanan 6’ıncı teklifin en akıllı çözüm olacağını düşündüklerini söyledi.
Bugünkü müzakerelerin bir tutanağını imzalayacaklarını, daha sonra bu projenin TCDD Genel Müdürü Karaman tarafından Hükümete teklif edileceğini anlatan Büyükerşen, Karaman’ın bu konunun çözümlenmesi için gayret gösterdiğini bildirdi.
Garın yeri ile yerin altına alınan hattın mesafesinin uzatılması meselesi üzerinde çalıştıklarını da bildiren Büyükerşen, "Silo’nun oradan hemen demiryolu hattı çıkmayacak. Buna göre Kütahya demiryolu yol ayrımına kadar kapalı devam ediyor" dedi. Büyükerşen, şöyle konuştu:
"İki proje var bunların arasında maliyet farkı var. Onları Ulaştırma Bakanına ve Hükümete bildirecekler. Bu ödenek ihtiyacına karşın, yani yatırım maliyetine karşılık onlara yeni alternatif kaynak sağlayabilecek birtakım TCDD’ye rant imkanları üzerinde de görüşmeler yaptık. Bizim dediğimiz proje kabul edilirse imar konusunda yardımcı olacağız. TCDD arazisinde kendilerine gelir getirecek imar kolaylığı sağlayacağız, projelerini kabul edeceğiz."
TCDD Genel Müdürü Karaman, daha sonra Büyükerşen’e TCDD’nin köstekli saatini hediye etti.
AA
TCDD Genel Müdürü Karaman, Eskişehir Valisi Mehmet Kılıçlar, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen ve diğer yetkililer, demiryolu hattının kent içi geçişi ve gar binasının yeri konusunda Büyükşehir Belediyesinde toplantı yaptı.
Karaman, toplantının ardından yaptığı açıklamada, hızlı tren geçiş noktasında bulunan Eskişehir’in gelecekte yoğun trafiğe sahip olacağını belirterek, bugünkü toplantının içeriğinin gar binasının yeriyle ilgili olduğunu kaydetti.
Eskişehir’in bir gar binasının bulunduğunu ifade eden Karaman, şöyle konuştu:
"Bursa, Antalya, Sivas, Ankara, İstanbul hızlı trenleri yapıldığında yaklaşık 50 bin yolcu bekliyoruz. Dolayısıyla bugünkü garın o yükü kaldırmayacağı gerçek. Onun için Eskişehir’e yeni bir gar yapmayı planlıyoruz ama bu garın yeri nerede olacak? Şimdi iki alternatif var. Birisi şu andaki garın bulunduğu, tren hatlarının geçtiği yerde, hatların üzerine yapmak ki bunun avan projeleri yapılmış durumda. Bir diğeri ise Eskişehir Şeker Fabrikası’nın arazisinin bir bölümüne gar binasını yapmak. Biz demiryolları olarak bu iki alternatife varız, ancak garın yerinin çok da değiştirilmesi tarafı değiliz. Gar yerinde kalırsa biz çok daha memnun oluruz. Çünkü demiryollarının garları genelde kentlerin merkezlerinde oluyor. Ancak Belediye Meclisi daha çok Şeker arazisini tercih ettiği için, bu iki alternatif üzerinde biraz daha çalışacağız."
Karaman, gar binasının iki alternatiften biri olan Şeker Fabrikası arazisine kurulmasına karar verilmesi durumunda, bu projeyi Hükümete sunacaklarını anlatarak, şöyle devam etti:
"Hükümet oraya karar verirse gar orada olacak. Hatlar da buradan yer altından geçecek. Şayet bugünkü gar yerine karar verilirse, bu sahaya yeni bir gar yapılacak ve bütün geçişler bu gardan sağlanacak. O zaman da demiryolu hatları yeryüzüne çıkacak tabii. Demiryolları yerin altında değil garın altında olacak. Herkes çok rahat karşıya geçecek. İyi bir konsensüs sağladığımıza inanıyorum. Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Eskişehir’e yakışan, hızlı trene yakışan, yolcuların çok daha kolay gidip geleceği bir garda anlaşacağımızı umuyorum."
Vali Mehmet Kılıçlar da demiryolu hatlarının şehir içi geçişinin yeraltına alınmasıyla ilgili bir sorun olmadığını, hattın zaten yeraltına alınacağını belirterek, "Gar binasının nerede yapılacağıyla ilgili TCDD’nin hazırladığı öneriler var. Büyükşehir Belediye Başkanımız onlardan birini beğendi ama bunu TCDD tekrar değerlendirecek" dedi.
-"PROJE KARAMAN TARAFINDAN HÜKÜMETE SUNULACAK"-
Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen de iki alternatif üzerinde tartışmalar yapıldığını ve 6 alternatif projeden 2’si üzerinde Büyükşehir Belediyesi, Mimarlar Odası Eskişehir Şubesi, TCDD ve Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri, şehir plancıları olarak hazırlanan 6’ıncı teklifin en akıllı çözüm olacağını düşündüklerini söyledi.
Bugünkü müzakerelerin bir tutanağını imzalayacaklarını, daha sonra bu projenin TCDD Genel Müdürü Karaman tarafından Hükümete teklif edileceğini anlatan Büyükerşen, Karaman’ın bu konunun çözümlenmesi için gayret gösterdiğini bildirdi.
Garın yeri ile yerin altına alınan hattın mesafesinin uzatılması meselesi üzerinde çalıştıklarını da bildiren Büyükerşen, "Silo’nun oradan hemen demiryolu hattı çıkmayacak. Buna göre Kütahya demiryolu yol ayrımına kadar kapalı devam ediyor" dedi. Büyükerşen, şöyle konuştu:
"İki proje var bunların arasında maliyet farkı var. Onları Ulaştırma Bakanına ve Hükümete bildirecekler. Bu ödenek ihtiyacına karşın, yani yatırım maliyetine karşılık onlara yeni alternatif kaynak sağlayabilecek birtakım TCDD’ye rant imkanları üzerinde de görüşmeler yaptık. Bizim dediğimiz proje kabul edilirse imar konusunda yardımcı olacağız. TCDD arazisinde kendilerine gelir getirecek imar kolaylığı sağlayacağız, projelerini kabul edeceğiz."
TCDD Genel Müdürü Karaman, daha sonra Büyükerşen’e TCDD’nin köstekli saatini hediye etti.
AA