Ev alıp satarken tapuda istenen evraklar neler?
Konut kredisi faiz oranlarının düşürülmesi ile konut satışlarında rekor artışlar yaşandı. Vatandaşlar, ev alıp satarken tapuda istenen evrakları merak ediyor. İşte ev devrederken istenen evraklar...
Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü'ne ev almak, ev satmak ya da devir işlemleri için gidildiğinde bazı evraklar talep edilmekte. Mynet'te yer alan habere göre; hem ev satan hem de ev alan kişilerden talep edilen evraklardan biri bile eksik olduğunda tapu dairesinde işlemler yarım kalıyor.
İşte ev alırken Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü'ne teslim edilmesi gereken evraklar...
EV DEVREDERKEN İSTENEN EVRAKLAR NELER?
Koronavirüs salgını sebebiyle konut kredisi faiz oranlarının düşürülmesi ile konut satışları arttı. Konut satışlarında yoğunluk hala devam ediyor. Bu süreçte evini satan ya da ev alan vatandaşlar Tapu Genel Müdürlüğü'ne gittiğinde devir işlemleri için hangi evrakların gerekli olduğunu merak ediyor. Ev satın alımında yada satışında eksik evrakla işlem yapılmadığı için vatandaşların mutlaka belgelerini önceden hazırlamış olmaları gerekli. İşte ev satarken gereken evraklar...
EV ALIM SATIMLARDA TESLİM EDİLECEK EVRAKLAR
Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü'nün konut alıp satarken talep ettiği evrakların tamamı, ev alırken ya da satarken mutlaka eksiksiz şekilde ayarlanmalı. Ev satış durumunda ya da tapu devir işlemleri yapılırken, farklı bir sorunla karşılaşmamak adına eksik evrak bırakılmaması önemli.
İşte tapu dairesinde gereken evraklar:
Belediyeden alınan ”Vergi Borcu Yoktur” yazısı.
Eski tapunun aslı * Zorunlu Deprem Sigortası DASK ödemesi
Nüfus cüzdanı ve bir nüfus cüzdanı adet fotokopisi
Vekalet ile işlemler yapılacaksa vekaletname
Emlak Beyan Değeri