Emlak Terimleri

Ev kredisi peşinatı nasıl hesaplanır 2023?

Konut satın alma işlemleri için ihtiyaç duyulan maddi desteği sağlayan kredi türünde peşinatın nasıl hesaplandığı merak ediliyor. Peki, Ev kredisi peşinatı nasıl hesaplanır? İşte detaylar...

Kredi ile ev almak isteyenler kamu veya özel bankaların konut kredilerine başvuru yapıyor. 

Bankalardan kredi çekebilmek için gereken temel şartlardan biri gelirin belgelenmesidir. Kredi, bankanın müşterilerine verdiği bir borç olduğundan banka, bu borcun geri ödeneceğinden emin olmak ister. Bu sebeple ödeme düzeniniz hakkında fikir veren kredi notu ve alabileceğiniz kredi miktarını etkileyen gelir belgesi başvuru için olmazsa olmaz koşullar arasında yerini alır.

 

EV KREDİ PEŞİNATI NASIL HESAPLANIR?

Hangikredi'de yer alan detaylara göre, konut kredisi hesaplama, kullandırım oranı olan bir kredi ürünü. Yani satın almak istediğiniz evin ekspertiz bedelinin sadece belli bir tutarına kadar kredi kullanabilirsiniz.

Geri kalanı için nakitinizin olması gerekiyor. Satın almak istediğiniz konutun ekspertiz değeri 500 bin lira ve altında ise yüzde 90'a kadar, 500 bin lira üzerinde ise yüzde 80'e kadar kredi kullanabilirsiniz.

Konut kredisi tarafında 2020 yılı itibari ile BDDK'nın yaptığı açıklama kapsamında, 500 bin lira altında kredi kullananlar için yüzde 10, 500 bin lira üzerinde kredi kullananlar için ise yüzde 20'lik oranda peşinat talep edilecek.

 

KONUT KREDİSİ ALIRKEN GEREKİ BELGELER

Konut kredisi belgeleri bankadan bankaya farklılık gösteriyor. Bu kapsamda genel olarak bankalar şu belgeleri talep ediyor;

(Borçlu ve varsa kefili için)
1.Eksiksiz doldurulmuş Konut Kredisi başvuru formu
2.Nüfus cüzdanı fotokopisi
3.Gelir belgesi
Ücretli çalışanlar için son aya ait maaş bordrosu ve fotokopisi
Serbest meslek sahipleri için son vergi levhası ve fotokopisi
Emekliler için maaş cüzdanlarının fotokopisi
Kira geliri varsa tapu ve kira kontratı fotokopisi
Elektrik, su, doğalgaz, telefon gibi abonelik gerektiren bir hizmete ilişkin olarak işlem tarihinden önceki 3 ay içinde ve adınıza düzenlenmiş bir fatura aslı,
Veya son 3 ay içerisinde alınmış İkametgah belgesi (Yerleşim yeri belgesi),
4.Başvuru sahibinin satın alacağı konutun kat mülkiyeti tapusu ya da kat irtifakı tapusu fotokopisi
Başvuru sırasında bu belgelerin asıllarının da gösterilmesi gerekmektedir. 

Hakan Bucak'tan yeni gayrimenkul şirketi! 

İçişleri Bakanlığı, kaçak inşaatlar sebebiyle Çeşme Belediyesine soruşturma izni verdi!

Ev sahipleri dikkat! Kiracı ile komşusu arasında yaşanan sıkınıtıda kiracı evden çıkartılır mı?