23 / 12 / 2024

Eyüp Sabri Tuncer kolonyaları mağaza zinciri kuruyor!

Eyüp Sabri Tuncer kolonyaları mağaza zinciri kuruyor!

Türkiye'nin ilk markalarından biri olan Eyüp Sabri Tuncer kolonyalardı bugünlerde yepyeni bir yatırım telaşı içinde



Bayram tebrikleriyle hasta ziyaretlerinin başrol oyuncusudur limon kolonyası. Kokusunu aldığımızda bize temizliği çağrıştıran limon kolonyasında, Türkiye'nin ilk markalarından biri ise Eyüp Sabri Tuncer'dir. Kuruluşu 86 yıl geriye giden şirket, bugünlerde yepyeni bir yatırım telaşı içinde.

Ulusal organize perakende zincirlerinden çıkma kararı alan Eyüp Sabri Tuncer, kendi perakende zincirini kurma yönünde çalışmalar yapıyor. Şirket yeni gireceği home SPA alanında ürün geliştirirken bir yandan da perakende konusunda arayışlara başladı.

Eyüp Sabri Tuncer, 1930 yılında Ankara'da başlıyor kolonya üretimine. 1960'h yıllara gelindiğinde Tuncer'in iki oğlu büyüyüp iş hayatında aktif rol oynamaya başlıyorlar, ikinci kuşak, Eyüp Sabri Tuncer'in sadece kolonya üretimine odaklanması konusunda bir stratejiyle hareket ediyor. Kolonyada çeşitlilik de onların iş hayatına girmesiyle başlıyor.


1985 yılında işe giren üçüncü kuşak ise yeni ürün kategorilerine girilmesine ön ayak oluyor.

Ve bu genç kuşakla beraber Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulduğu günden bu yana

Türk koku tarihinin ana kahramanlarından olan Eyüp Sabri Tuncer, limon kolonyalarının yanı sıra farklı esanslı kolonyalar, kolonyalı/ıslak mendil, oda ve oto spreyleri ve esans temelli vücut bakım ürünleri kategorilerini kapsayan yaklaşık 100 farklı ürün üretimine de soyunuyor.

Bugün gelinen noktada 11 milyon TL'lik cirolarının yüzde 60'ını hala kolonya oluştursa da şirket, yeni ürün kategorilerinde araştırma, geliştirme ve üretime ağırlık veriyor. 2010 yılına kadar ulusal ve yerel tüm zincir perakende mağazalarında satılan bir marka olduklarını dile getiren ailenin üçüncü kuşağı ve şirketin yönetim kurulu başkan vekili Engin Tuncer, bu yılın başından itibaren büyük ulusal zincirlerin hepsinden çıktıklarını söylüyor.

Ulusal zincirlere tepki


Marketlerin private label ürünlerinin haksız rekabet yarattığını ve onlarla yan yana durmak istemedikleri için bu mağazalardan çıktıklarını belirten Tuncer, konuşmasını şöyle sürdürüyor:

"Bizim en çok satışı bu marketlerde yaptığımız sanılıyor. Halbuki durum hiç de öyle değil. Yerel zincirler, kozmetik mağazaları, eczane, kırtasiye, tuhafiye, pastane hatta kuruyemişçilerde bile satılıyor bizim kolonyalarımız."

Bu yıl itibariyle zincir marketlere çıktıktan sonra kendi ürünlerini kendilerinin satabileceği mağaza konsepti üzerinde çalışmaya başladıklarını ifade eden Tuncer, The Body Shop tarzı mağazalar açacaklarını söylüyor. İlk mağazayı yıl içinde açmayı planladıklarını dile getiren Tuncer, EST1923 markasıyla açacakları bu mağazada kendi ürettikleri ürünleri satacaklarının altını çiziyor.

Bugün fabrikada yurt dışındaki bazı markalar için vücut losyon ve kremleri ürettiklerini söyleyen Tuncer, konsept mağazalarda cilt bakım ürünlerinden parfüme kadar birçok ürünü satacaklarını söylüyor.
Ekonomist


Geri Dön