15 / 05 / 2024

Finger Grubu İstanbul'a lüks outlet köyü kuracak

Finger Grubu İstanbul'a lüks outlet köyü kuracak

Finger Grubu, 4 yıldır Türkiye'ye gelip gidiyor, yatırım ve yerel partnerle işbirliği olanaklarına bakıyor



Türkiye'de Paul&Shark'ın temsilcisi Selçuk Güzenge'nin danışmanlık yaptığı grup, bir yerel perakendeci ile de ortak olacak. Yatırım için Beylikdüzü'nde bir arazi gündemde....

İstanbul lüks markaların akınına uğrarken, lüksün outlet'i de nasibini aldı. İtalya'da tatil köyü büyüklüğünde 'lüks outlet' köyleri kuran Finger Holding, kendi ülkesi dışındaki iki yatırımdan birini Türkiye'de, diğerini Çin'de yapacak. Finger Holding, Türkiye'de İtalyan markası Paul&Shark'ın temsilcisi olan, ayna zamanda Tescilli Markalar Derneği'nin (TMD) de eş başkanı olan Selçuk Güzenge ile ortak çalışacak. İşte Güzenge'nin anlattıkları:

Lükste gelmeyen marka yok gibi. Ama sadece lüks markaların olduğu outlet modeli Türkiye için ilk değil mi?
Evet, böyle bir konsept yok. Ama Finger Holding Marka Müdürü Massimo Gardel 4 yıldır Türkiye'ye gelip gidiyor. Bu modelin Türkiye'de iş yapacağını düşünüyorlar. En az 100-120 bin dönümlük bir alana ihtiyaçları var. Beylikdüzü'nde bir arazi var, onun üzerinde duruyoruz. Bu holding aynı zamanda Calvin Klein'in lisans sahibiydi, lisans hakkını birkaç yıl önce 270 milyon Euro'ya ABD'li bir gruba sattılar. Bu grubun aynı zamanda RMD adında bir kiralama şirketi var. RMD Prada'nın kiralama işlerini yapıyor. Floransa'da For Seasans ve Louis Vuitton da kiracıları. Türkiye'de yatırım yapmadan önce Emaar ile görüştüler. Çin'de de aynı operasyonu gerçekleştirecekler.

Konseptin içinde başka neler var?
Burası bir tatil köyü görünümünde. Ve sadece mağazalar değil, lüks restoranlar da bulunacak. Holding bu tür alanlar kurup, işletip iki yıl sonra da ABD'li gruplara satıyor bu outlet köylerini.

Moda harcamalarında toplam tüketim içinde lüksün payı ne?
Dünyada yüzde 5-6 arasında oynar. ABD'de yüzde 8'dir. Türkiye'de de son 5 yılda yüzde 6-7'ye çıktı ki ve dünya ortalamasını yakaladı. Japonya da yüzde 8 gibi yüksek bir oranda ama şimdi Çin onları yakalamak üzere.

İnternetten satış giderek artıyor, ne düşünüyorsunuz?
Çok hızlı büyüyor o sektör. Ama tehlikeler var. Bir kere yabancı markalan internette satma hakkı yok distribütörlerin, ancak kendi sitelerinde satabilirler. Ama elinde mal biriken online mağazaya gönderiyor. Bunun için merkezden izin almıyorlar. Yakında tüketiciler hak aramada pek çok sorun yaşayacak.

'LÜKSÜ TEMİZLEMEK SORUN'

Lüks ürün tüketiminde taklit sorunu var. Peki başka ne tür sorunlar yaşıyorsunuz?
Taklit sorunu yıllardır konuşulur. Ancak konuşulmayan bir şey var. 2-3 bin dolarlık bir elbise satıyorsunuz, tüketici onu sonra kuru temizleyiciye veriyor. Ama Türkiye'de kuru temizlemenin standardı yok. O kadar kötü uygulamalar var ki. Sürekli tüketicilerden şikâyet geliyor, 'Temizleyiciye verdim mahvoldu' diye. Bir de sahte deterjan sorunu var. Açık satılanlarda özellikle içindeki kimyasallar çok kötü. Siz kaliteli üretim yapmak için Ar-Ge'ye yatırım yapın, testler yapın, sonra kötü bir kuru temizleyici ürünü mahvetsin. Bu sorun Brezilya ve Türkiye'de çok yaşanıyor.
Esen Y. Evran/Habertürk


Geri Dön