22 / 11 / 2024
fuzul

FiYapı'nın yüzde 25 prim garantisi şok etkisi yarattı!

FiYapı'nın yüzde 25 prim garantisi şok etkisi yarattı!

FiYapı, 'Daireyi beğenmezseniz paranızı yüzde 25 fazlasıyla geri alacaksınız' garantisi verdi. Ünlü inşaatçı Ali Ağaoğlu'nun "Bana Banker Bilo'yu hatırlattı" dediği kampanyanın benzerini 2008'de yapan bir firma batarak ardında mağdurlar bırakmıştı...




FiYapı yeni kampanyasıyla inşaat sektöründe şok etkisi yarattı. Son günlerde televizyon ekranlarında, gazete sayfalarında ve  bilboardlarda "Kampanya'nın Kaymağını Siz Yiyin, % 25 Prim Garantili Konut Kampanyası" ilanları dikkat çekiyor. Yüzde 9.5'la en garantili yatırım aracı Hazine Bonosu'ndan bile 3 kat fazla kazanç garantisi vaat eden FiYapı'nın kampanyası sektörde tartışma yarattı.

BAŞKAŞEHİR BATMIŞTI

Gayrimenkul sektörünün önde gelen aktörlerinden Ali Ağaoğlu, kampanyanın bankerler dönemini hatırlattığını ifade ederken, FiYapı Başkanı Fikret İnan, gayrimenkulün kazançlı bir yatırım aracı olduğunu anlatmak için kampanyayı gerçekleştirdiklerini söylüyor. 2008'de yine Bahçeşehir'de Yapı Endüstrisi tarafından inşa edilen Başkaşehir projesinde müşterilere daireyi iade etmek istediklerinde yüzde 25 faizle geri ödeme garantisi verilmişti.  TOKİ  ile hasılat paylaşımı ile yapılan projeye "Bankerliğe soyundular, biz de projeye el koyduk" denerek TOKİ tarafından el konulmuştu. 'Kumar gibi kampanya' yorumları da yapılan kampanya bazı soru işaretlerini de beraberindegetiriyor. Bir konutun yüzde 25 prim yapacağının garantisi, teminatı nedir Daire alanların tamamı ya da tamamına yakını daireleri teslim almak yerine, yüzde 25 kazancı tercih ederse şirket bunu nasıl karşılayacak

Ağaoğlu Şirketler Grubu Başkanı Ali Ağaoğlu:
Aklıma Banker Bilo geliyor
Ağaoğlu Şirketler Grubu Başkanı Ali Ağaoğlu, "Bana bankerler dönemini, Banker Bilo'yu hatırlatıyor. Gizli bankerlik yapılıyor" dedi. Ağaoğlu Genel Müdürü Hasan Rahvalı'da "Yüzde vermek kendine güvensizlik göstergesidir. Yüzde 25 prim garantisi vermek, bana bu bu oranda para lazım anlamına gelir" diye konuştu. Rahvalı, bir işadamının kendi sermayesini riske edebileceğini ancak vatandaşın parasını, emanet edilen parayı riske atmaya hakkı olmadığını kaydetti. Tüketicileri dikkatli olmaları konusunda uyaran Rahvalı, şirketlerin geçmişte kaç konut teslim ettiğine, teminatları bulunup bulunmadığına ve finansman yapılarına bakılmalıdır" dedi.

FiYapı Yönetim Kurulu Başkanı Fikret İnan:
En kötü senaryoya hazırız
FİYAPI Yönetim Kurulu Başkanı Fikret İnan, Fi Side Premium projesinden daire alanların teslim tarihi olan Mayıs 2012'de dairesini teslim almayıp satılmasını istemesi halinde, daireyi 60 gün içinde yüzde 25 prim garantisiyle satarak parasını iade edeceklerini kaydetti. İnan, dairenin satılmaması haline FİYapı olarak kendilerinin alacağını söyledi. İnan, en kötü ihtimalle, 500 dairenin de satılmasının talep edilmesi durumunda, yüzde 25 primle beraber 60 milyon TL'lik bir parasal değerin oluşacağını ifade ederek, "FiYapı 15 milyon değil 150 milyon TL olsa da ödeyemecek bir firma değil" dedi. İnan, "30 Mayıs 2012'de, daha önce konut sattığım müşterilerden tahsil edeceğim 115 milyon TL'lik müşteri evrakım var. FiYapı'nın kasasında 500 değil 1000 konutu karşılayacak para var. Konutlar bırakın yüzde 25'i yüzde 40-50 seviyesinde prim yapacaktır" dedi. İnan, geçtiğimiz yıl FiYaka Tuzla projesinde de benzer bir kampanya yaptıklarını, 273 daireden sadece 32 tanesinin iade edildiğini söyledi.

Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas:
Yanıltıcı kampanyalar doğru değil
SUR Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas da, konut piyasasında rekabet nedeniyle kampanya enflasyonu yaşandığına işaret ederek, yüzde 15- 25 prim garantili kampanyaları doğru bulmadığını söyledi. Elmas, insanların gelecek hayalleriyle oynanmaması gerektiğini vurgulayarak, kampanyaların ödeme kolaylıkları, peşin alımlarda indirim ve erişilebilir taksit olanakları şeklinde olması gerektiğini ifade etti. Elmas, "Geçmişte prim garantili kampanyalar yapıldı. Kim yaparsa yapsın bu doğru değil, bu konuda acı tecrübeler yaşandı. Öne çıkmak ya da farklılaşmak adına tüketiciyi yanıltıcı kampanyalar doğru değil" dedi.

SABAH / Bülent Aytac Yoldaş


Geri Dön