26 / 05 / 2024

Flormar, 2012 yılında 75 mağaza açmayı hedefliyor!

Flormar, 2012 yılında 75 mağaza açmayı hedefliyor!

Dünyanın dört kıtasında; 82 ülkede, otuz bini aşkın satış noktasıyla Türkiye"nin ve dünyanın sayılı kozmetik markalarından biri olan Flormar, 2012"de perakendede hız kesmiyor



Flormar, bu yılsonuna kadar 75 yeni mağaza açacak. Hedef perakendede yüzde 20 oranında büyümek!

Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Alp şženbay, œYeni açmamıza rağmen Beyoğlu mağazası bizi de şaşırttı. İstiklal Caddesi"nden daha iyi  bir avm yok! Beyoğlu"nda 2012"de ikinci mağazayı açabiliriz. Bunun dışında cadde mağazası düşünmüyoruz. Beyoğlu mağazası en iyi ciro yapan mağazamızı dörde katladı. Alışveriş Merkezlerinde en iyi ciroyu Palladium"da yapıyoruz dedi

Sadece Türkiye operasyonunda yıllık 100 milyon dolar ciro yaptıklarını söyleyen şženbay, œFlormar"a yabancı fonlardan ortaklık teklifleri geliyor. Fiyat teklifleri alıyoruz. Değerimizi ölçüyoruz. Ancak ortaklık düşünmüyoruz, ortaklıklara sadece teklif almak için kapımız açık. şeklinde konuştu.

98"i Türkiye"de, 148"i yurt dışında olmak üzere toplamda 246 mağazaya sahip olan Flormar, her yıl pazar lideri olarak; pazarı büyütüyor. 500 milyon TL"lik Türkiye renkli kozmetik pazarında adetsel olarak yüzde 30"luk paya sahip olan Flormar; 3 yıllık süreç içerisinde pazar payını her sene yüzde 20 arttırmayı hedefliyor.

İspanya Flormar"a ait 30 mağaza var!

Flormar 2012 yılı mağazalaşma hedefinin yüzde 50"sini yurt dışında gerçekleştirecek.  İtalya"dan Rusya"ya, Moğolistan"dan Küba"ya kadar pek çok ülkede yüzlerce mağazaya sahip olan Flormar"ın, sadece Flormar İspanya"ya ait 30 mağazası bulunmaktadır. Önümüzdeki dönemde İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda"da kendi Flormar mağazalarımızı açacağız.

Bundan sonra hem mağaza açmayı amaçlıyoruz. İyi satış yaptığımız kiosklarımızı mağazalara çevireceğiz.

Tarihi eczanenin yerine açıldı

Flormar, 2011 yılının son perakende atılımını da uzun süredir planladığı Beyoğlu mağazasını açarak gerçekleştirdi. İstiklal Caddesi"nin girişindeki 81 yıllık tarihi eczanenin yerine mağazamızı açtık. Sahiplerini ikna etmek için yoğun çaba harcadık. 18 gün gibi kısa bir süre içerisinde mağazayı tamamladık. Yoğun ilgi gösterilen mağazada Flormar bir rekora imza atıyor. çok kısa süre önce açılmasına rağmen 75 metrekarelik mağazayı günde 2 bin kişi ziyaret ediyor, günde 3 bin adet ürün satışımız var.

Mağazayı gören turistlerden franchise teklifi!

Flormar"ın Beyoğlu mağazasında çok sayıda yabancı turist de ağırladıklarını dile getiren şženbay, œMağazada alışveriş yapan 3 müşteriden birini turistler oluşturuyor, en çok da parfümlerimize ilgi gösteriyorlar. Hatta gelen turistlerden yoğun şekilde franchise teklifi alıyoruz. dedi.

Her eve Flormar giriyor¦

Türkiye"nin en hızlı büyüyen markalarından biri olan Flormar, sürekli üretime ve       ar ge"ye de yatırım yapıyor. Alp şženbay, œşžu anda 1450 çeşit ürünümüz mevcut. Bu rakam trendler ve ihtiyaçlar çerçevesinde her geçen gün artıyor. 2001 üretim adedimiz 2 milyon iken şu anda 68 milyon adete ulaştık. 10 yılda 34 kat büyüdük. Bundan sonraki dönemde büyüme hızımız geçmiş dönemden çok daha hızlı olacak. şžu anda sadece Türkiye operasyonumuzda yıllık ciromuz 100 milyon doları geçiyor. Bu rakamlar 5 yıl sonra çok daha yüksek düzeyde olacak.

Saç ve cilt bakım ürünlerine girecek

En son erkekler için parfüm çıkardık. Bu ürünlerle de çok kısa sürede 1500 satış noktasına girdik. Yakın zamanda yeni kategorilere girmeyi düşünüyoruz. Yakın zamanda saç boyası, saç ürünleri ve cilt bakım ürünleri öncelikli hedefimiz.

2011 yılında 60 milyon adet ürün sattıklarını ifade eden şženbay œBu rakamlarla neredeyse her evde en az bir Flormar ürünü var diyebiliriz şeklinde konuştu.

Rakamlarla Flormar

·   Flormar, 1970 yılında Milano"da doğdu.

·   1972 yılında tüm üretimini Türkiye"ye taşıdı.

·   Türkiye"de 98 mono brand mağazası var.

·   Yurt dışında 148 mono brand mağazası var.

·   Fabrikasının üretim kapasitesi yıllık 84 milyon.

·   1450 çeşit ürünü var.

·   Bin kişiyi istihdam ediyor.

·   2012 yılı hedefi 1500 kişiye istihdam sağlamak.

·   2011 yılında 60 milyon adet ürün sattı.

·   Perakende atağı son 4 yıldır devam ediyor.

·   Erkek parfümü Code"u 2011 yılında çıkardı.

·   İspanya Flormar"a ait 30 mağazası bulunuyor.


Geri Dön