Galeries Lafayette Emaar Boulevardi Çamlıca'da yükselecek!
Ünlü Fransız moda departmant store zinciri Galeries Lafayette, Demsa Group ortaklığıyla Türkiye pazarına giriyor. Ortaklığın ilk mağazası Emaar Türkiye’nin İstanbul Çamlıca’daki yeni projesi Boulevardi’de hizmet verecek
Perakende sektörünün öncü kuruluşu Demsa Group, bünyesine kattığı dünyaca ünlü lüks mağazacılık devi Harvey Nichols’tan sonra, yine moda mağazacılığının sembol isimlerinden biri olan, yaklaşık 120 yıllık Fransız Galeries Lafayette’i Türkiye’ye getiriyor. İlk mağaza, Emaar Türkiye’nin Çamlıca’daki yeni projesi Boulevardi ile 2015 yılının ilk çeyreğinde moda tutkunlarıyla buluşmaya hazırlanıyor.
Kendini ‘Paris modanın başkentiyse, Galeries Lafayette onun alışveriş penceresidir’ şeklinde tanımlayan Galeries Lafayette, bünyesinde sürekli yenilenen, prestijli ve ulaşılabilir birçok markayı barındırıyor. Grubun 59’u Fransa olmak üzere, Dubai, Berlin ve Kazablanka’da toplam 62 mağazası bulunuyor.
“Türkiye için heyecan verici projeler üretiyoruz”
Galeries Lafayette’in Boulevardi’de açılışı nedeniyle gerçekleşen imza töreninde Demsa Group Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Çetindoğan, “Grup’a ait markaların tüm mağazalarında günlük toplam 1 milyon ziyaretçisi olan Galeries Lafayette, perakende sektörünün önemli aktörlerinden biri olan Demsa Group’u Türkiye’deki ortağı olarak seçti. Güçlü mağazacılık yapısı ve 1000’in üzerinde çalışanıyla geleceğe yön veren markaları Türkiye’ye getiren Gurubumuz, Galeries Lafayette’i de Türk tüketicisiyle buluşturmanın, Türk ekonomisine ve istihdamına katma değer sağlamanın heyecanını ve gururunu yaşıyor.” dedi. Çetindoğan ayrıca Grup’un yılsonuna kadar açacağı 2 yeni mağaza ile 109 mağazaya ulaşıp, 40.000 metrekareyi geçeceğini, moda ve lüks perakende zincirinin yanı sıra, turizm, gayrimenkul, inşaat ve sanat alanındaki yatırımlarının da aralıksız süreceğini, güçlü sermaye yapısı, Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusuna istihdam sağlayan misyonu doğrultusunda, Türkiye için heyecan verici projeler üretmeye devam edeceklerini vurguladı.
Boulevardi projesini gerçekleştiren Emaar Türkiye’nin CEO’su Ozan Balaban ise; “Emaar Properties’in AVM’deki başarılı yatırımlarının devamı niteliğinde, Türkiye’ye yakışır yeni jenerasyon AVM projesine, Demsa gibi bir perakende devinin yanı sıra, bir dünya markası olan Galeries Lafayette işbirliğiyle başlangıç yapmanın heyecanı içindeyiz. Galeries Lafayette’in Türkiye’deki ilk mağazasının, yakın zamanda lansmanını yapacağımız Boulevardi projemizde yer alması bize mutluluk vermektedir. Üç büyük firmanın bir araya gelerek yaptığı bu işbirliği kuşkusuz hepimizin kazancıdır. Yabancı yatırımcıların Türkiye ekonomisine sağladığı sermaye, know how ve yarattığı istihdam düşünüldüğünde böyle önemli bir yatırımın Türkiye’de yapılmasının değeri de daha iyi anlaşılacaktır. Kaldı ki Galeries Lafayette’in Anadolu yakasına getireceği ekonomik hareketlilik şimdiden büyük bir merakla beklenmektedir” dedi.
Galeries Lafayette’in perakende alanındaki diğer markaları:
-BHV moda,ev tasarımı ve do it yourself (DIY) ürünlerinin,
-Royal Quartz & Louis Pion lüks ve moda saat ürünlerinin,
-Didier Guerin seçkin takı koleksiyonu tasarımı ve satışını gerçekleştiriyor
-Citynove grubun gayrımenkul alanındaki yatırımlarını yönetiyor
Galeries Lafayette Group’un kilometre taşları
•1894 - T. Bader ve A. Kahn tuhafiyeci ‘’Aux Galeries Lafayette’’yi açtı
•1912 – 7 Ekim’de Paris Hausmann mağazası açıldı
•1916 - Paris dışındaki ilk Galeries Lafayette mağazası Nice’te açıldı
•1932 - Monoprix mağazasının lansmanı yapıldı
•1962 - Galeries Lafayette ‘’Laura Corner’’ ile genç tasarımcıları destekledi, satış mağazası noktasında ilk moda markası ‘’Sonia Rykiel’’in satışı başladı
•1991 – Le Nouvelles Galeries satın alındı
•1996 -Tasarımcı Jean Nouvel tarafından tasarlanmış Berlin Galeries Lafayette mağazası açıldı
•2005 - Moulin ailesi gurubun %100 hissesini satın aldı
•2007 - Louis Pion Royal Quartz satın alındı
•2012 - Monoprix ve lazer satılarak Didier Guerin satın alındı