Gayrimenkulde finansal dönüşüm!
Tüm dünyayı etkisi altına alacak koronavirüs pandemisiyle beraber her şeyin değiştiği hayatımızda gayrimenkullerin finansmana dönüştüğünü ifade eden ekonomist Prof. Dr. Ahmet Yılmaz, ''Tüketiciler satın alma motivasyonları fiyatı doğru ve özellikleri olan gayrimenkullere yöneldi'' diye konuştu.
Konut kredi faizlerinin artmasıyla beraber Ankara’da birinci el konut satışlarında durgunluğun yaşandığını ifade eden Ekonomist Prof. Dr. Ahmet Yılmaz, ''Tüketiciler gayrimenkul almak için ihtiyaçlarını ve bütçelerini belirliyor. Gayrimenkul ekonomide önemli bir finansal değişim aracı olduğu için tüketiciler çok yönlü araştırma yapıyorlar. İlan siteleri artık belirleyici olmaktan çıktı'' açıklamasında bulundu.
Konut kredi faizlerinin artmasıyla beraber sıfır konut satışlarında yaşanan suni alımların durduğundan bahseden Yılmaz, inşaat firmalarına ve gayrimenkulünü satmak isteyen mülk sahipleriyle ilgili, şunları söyledi:
''Gayrimenkulünü satmak isteyen inşaat firmaları ve mülk sahipleri ilanı girip brandayı asıp müşteri adaylarının aramasına yönelik satış yapmayı umuyorlar. Bu yöntemin günümüzde yeterinde sonuç vermediği ortada. TÜİK verilerine göre Ankara’da görünen o ki; tüketicilerin konut alma iştahı geçtiğimiz yıla göre azalmış durumda. Satış ofisleri açıp yoldan geçenlere konut satılamayacağı çağımızda tüketicileri kararlı alıcı haline getirmek için klasik satış pazarlama yöntemlerinin ötesine geçilmeli.
Gayrimenkulde doğru fiyat ve ileri düzeyde pazarlama inşaat firmalarının ve emlak satış sektörünün temel çıkış stratejisi olmalı. Dolayısıyla inşaat firmaları ve mülk sahipleri gayrimenkullerini kısa sürede gerçek alıcılara doğrudan ulaştırmak için klasik yöntemlerin dışına çıkıp değer artırıcı ve kararlı alıcı kitlesi oluşturucu advetorial Gayrimenkul PR pazarlama yöntemini kullanabilirler. Gayrimenkul ekonomide önemli bir finansal değişim aracıdır ve gayrimenkul ekonomisini bilen kuruluşlar tarafından doğru yönetilmektedir.''