Gaziantep Karataş Köprülü Kavşak çalışmasında sona gelindi!
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından Türkiye’nin 'tek taraf çekimle en uzun art germe köprüsü' yapıldı. Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda yapımına başladığı Karataş Köprülü Kavşak çalışmasında sona geldi.
Türkiye’nin en çok göç alan illerinden biri olan, sanayi, ticaret, tarih ve turizm kenti Gaziantep’teki trafik sorununu en aza indirmek için çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda yapımına başladığı Karataş Köprülü Kavşak çalışmasında sona geldi. Birçok aşaması tamamlanan köprünün yapım işinde diğer köprülerden farklı olarak art germe halatlarının gerilmesi işlemi başladı.
Yapımında 836 adet halat kullanılan köprüde ayrıca, 146 bin metre küp hafriyat yapıldı. 40 metre genişliğinde 3 parçalı, 81 metre açıklığında olan tüm açıklık boyunca tek çekimde gerilerek yapılan köprünün üzerinde hem hafif raylı sistem hem de karayolu geçecek.
Gaziantep’in ilk, Türkiye’nin ise tek taraf çekimle en uzun art germe köprüsü olma niteliği taşıyan köprülü kavşakta, ayrıca, 580 metre içme suyu, bin 50 metre yağmursuyu ve kanal deplase edilerek altyapı imalatları tamamlandı. Kavşağın bir an evvel trafiğe açılması için çalışmalar hızla devam ediyor.
Hürriyet
Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, şehri dört bir uçtan birbirine bağlayan ve kentin trafik yoğunluğunu büyük oradan azaltacak olan Karataş Köprülü Kavşak çalışmalarında sona yaklaştı
Gaziantep'teki trafik sorununu en aza indirmek için durmaksızın çalışmalarını sürdüren Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda yapımına başladığı Karataş Köprülü Kavşak çalışmalarında sona geldi. Trafik sorununun çözümünde büyük katkı sağlayacak olan kavşağın bir ucu Karataş mevkisiyle şehir merkezini, diğer ucu ise Yeşil Vadi tarafındaki 12 şeritli yol ile Burç Kavşağı'nı birleştirecek.
ART GERME SİSTEMİ
Kent merkezindeki trafik yükünü büyük ölçüde azaltacak olan ve bir ay sonra tamamlanması planlanan kavşağın yapım işinde diğer köprülerden farklı olarak art germe (yaylı halat sistemi) halatları kullanılıyor. 240 kişilik bir ekiple devam eden Karataş Köprülü Kavşak çalışmasında 2 bin 800 ton demir kullanıldı. 15 bin 250 m3 beton kullanılan kavşağa 10 bin metre de kazık imalatı yapıldı.
ALTYAPISI DA TAMAM
Yapımında 836 adet halat kullanılan köprüde ayrıca, 146 bin metreküp hafriyat yapıldı. 40 metre genişliğinde 3 parçalı, 81 metre açıklığında olan tüm açıklık boyunca tek çekimde gerilerek yapılan köprünün üzerinde hem hafif raylı sistem hem de karayolu geçişi mümkün olacak. Kavşakta, altyapı anlamında 580 metre içme suyu, bin 50 metre yağmur suyu ve kanal deplase edilerek altyapı imalatları da tamamlandı.
Sabah