04 / 05 / 2024

Gizia, kira yüzünden Yunanistan'dan çıkmayı planlıyor

Gizia, kira yüzünden Yunanistan'dan çıkmayı planlıyor

Gizia, Yunanistan ile kira pazarlığı yapıyor ve iyi bir indirim almazsa çıkmayı planlıyor



Kurulduğu günden bu yana iç pazar yerine yurtdışında marka olma hedefine yoğunlaşan Gizia'nın cirosu geçen yıl yüzde 30 düştü. Avrupa'ya açılmak için ilk kapı olarak seçtiği Yunanistan'da ciddi kan kaybına uğrayan Gizia'nin patronu İsmail Kutlu, 2 yıl önce Yunanistan'ı fethetmek için çalışmaya başladığı marka yüzü Tuğce Kazaz'la yola devam ediyor. Ama artık komşuya çok sıcak bakmıyor. Kutlu "İşler çok azaldı. Yakında Yunanistan'da kira pazarlığına oturacağım, iyi indirim almazsam da çıkabilirim. Siesta, fıestayla bu işin daha fazla sürmeyeceği belliydi" diyor

ÖNEMLİ CADDELERDE
2004 yılında kurulan Gizia Atina'nın en ünlü alışveriş semtleri olan Glyfada, Kolonaki ve Kifisya'da açtığı mağazalarıyla şehrin en önemli caddelerinde yer sahibi. Gizia bunun yanı sıra Moskova başta olmak üzere Rusya genelinde geniş bir satış ağına sahip. Avrupa'ya Yunanistan'dan girdikten sonra Barselona'da kendi showroom'unu açan Gizia Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Dubai başta olmak üzere Körfez ülkelerindeki satış noktalarını  genişletmek için uluslararası franchising sistemine öncelik veriyor. Türkiye'de sadece 2 mağazası bulunan Gizia'nin agresif bir iç pazar hedefi yok. Kutlu bu durumu, "Dışarıda marka olduktan sonra içerisi zor değil. Ama Türkiye'deki mağaza sayımız hiçbir zaman 10'u geçmeyecek" diye özetliyor.

ÜCRETSİZ FRANCHISE
Gizia'nin yurtdışında büyümek konusunda ilginç bir stratejisi var. İsmail Kutlu bu stratejiyi şöyle anlatıyor: "Mağaza açmak isteyenlerin iyi satışçı olduğundan emin olmam gerek. Bundan eminsem onun adına mağaza yatırımını bile ben yapıyorum. Kısa süre borçlandırıp iş sahibi yapıyorum."

LÜKSÜ SHOVVROOM'A TAŞIDI
Gizia bu yıl İstanbul'da ağırladığı alıcıları için genel merkezinin hemen yanında 3 bin 600 metrekarelik bir shovvroom açtı. Lobisindeki siyah havuzu, şömineleri, yabancı alıcılar için düzenlenmiş dinlenme salonları ve yemek salonları ile dikkat çeken shovvroom için yatırım bedeli vermeyen Kutlu, "Bugüne kadar ne kazandıysam buraya yatırdığımı söyleyebilirim" diyor. Marka, çıkış noktası olan Laleli'yi hiçbir zaman inkâr etmemiş. Laleli'deki Tarihi Tayyare Evleri'nde açtığı mağazası ile faaliyetini sürdürüyor. Yüksek fiyatlı ürünleriyle dikkat çeken Gizia'da fiyatlar 35 bin TL'ye kadar çıkıyor. Koleksiyonundaki ürün çeşidi binleri buluyor.
Ayşegül Akyarlı Güven / Habertürk


Geri Dön