22 / 12 / 2024

GROHE 2013 yılının ilk yarısında satışlarını ve karını artırdı!

GROHE 2013 yılının ilk yarısında satışlarını ve karını artırdı!

Sürdürülebilir büyüme stratejisini 2013 yılının ilk yarısında da başarıyla gerçekleştiren GROHE Grubu’nun satışları 2012 yılının ilk yarısına göre yüzde 5 artarken FAVÖK ise yüzde 6 yükseldi...



Dünyanın önde gelen sıhhi tesisat üreticisi GROHE, büyüme stratejisini 2013 yılının ilk yarısında da başarıyla uygulamaya devam etti. GROHE Group’un satışları, zorlu pazar koşullarına rağmen % 5  yükselerek, 2012 yılının ilk yarısındaki 695 milyon Euro’dan bu yılın ilk yarısındaki  730 milyon Euro’ya ulaştı. Temmuz 2011’de gruba tam olarak konsolide edilen Çin merkezli iştiraki Joyou hariç, satışlar % 6 artarak 566 milyon Euro’ya ulaştı. Bu rakam 2012 yılının ilk yarısında 536 milyon Euro olarak gerçekleşmişti.


“Uluslararası büyüme stratejimize paralel olarak tüm bölgelerdeki satışlarımızı artırdık,” diyen GROHE CEO’su David Haines, “Satışlardaki bu pozitif eğilim büyük ölçüde, üst düzey Alman Malı ürün yelpazemizde elde ettiğimiz başarı sayesinde mümkün oldu,” şeklinde konuştu.


Raporlama döneminde, işletme karı da % 6  düzeyinde artış kaydetti. Grup genelinde GROHE, 141 milyon Euro düzeyinde düzeltilmiş faiz, amortisman ve vergi öncesi kar (FAVÖK) elde etti. Bu rakam 2012 yılının ilk yarısında 133 milyon Euro olarak gerçekleşmişti. Joyou AG hariç tutulduğunda, normalize edilmiş FVAÖK ise 2012 yılının ilk yarısında 102 milyon Euro iken bu yılın ilk yarısında 108 milyon Euro düzeyinde gerçekleşti ve GROHE’nin FAVÖK marjı yüzde 19 ile yüksek düzeyini sürdürdü. Nakit ve nakit benzerleri ise 144 milyon Euro düzeyinde gerçekleşti. Bu, 2012 yılının ilk yarısında 152 milyon Euro idi.


GROHE, Almanya’daki başarılı performansını bu kez de tekrarladı ve şirketin iç pazarındaki satışları bir önceki yıla kıyasla % 7 düzeyinde artış gösterdi. 2013 yılının ilk yarısındaki satışların %15’i Almanya’da gerçekleştirildi. Grup, Avrupa ve Asya’da da büyümesini sürdürdü. GROHE Amerika kıtası ve Ortadoğu/Afrika bölgesinde ise çift rakamlı büyüme kaydetti.


“Pazar lideri konumumuzu önümüzdeki yıllarda da güçlendirmekte kararlıyız. Yenilikçi ürünler üreten bir kuruluş olarak, kentleşme, yaşam tarzı banyoları ve modern su teknolojisine olan talepteki artış gibi megatrendlerden yararlanıyoruz,” diyen David Haines sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu süreç boyunca, hissedarlarımızın desteğine de her zaman güvenebiliriz. Birlikte, şirketin büyüme potansiyelinden tam olarak yararlanabilmek amacıyla elimizdeki tüm stratejik seçenekleri değerlendirmeye de devam ediyoruz.”



Geri Dön