Sektörel

Gül Toksoy: Ev alımında lokasyon öne çıktı, kadın onayı önemli oldu!

Tüketiciler ev alırken kararı genelde kan-koca birlikte veriyorlar ama kadının onaylamadığı evi erkeğin alma şansı yok denecek kadar azken erkeğin onaylamadığı evi kadın beğenmişse kocasma aldırabiliyor

 

Ev alırken tüketicilerin ilk dikkat ettikleri şey şüphesiz konutun lokasyonu. Tüketicilerin hayat standartları, iş ve sosyal çevreleri ve tabii bütçeleri konutun lokasyonunu belirlemede etken oluyor. Depreme karşı yapıların sağlamlığı da 1999 depreminden sonra tüketicilerin en duyarlı oldukları konuların başında geliyor. Markalı projelerin özellikle rağbet görmesinin arkasında bu güven endişesi yatıyor. Projenin mimari özellikleri ve sahip olduklan konsept de tüketicinin aynı lokasyonda markalı projeler arşındaki seçimini belirliyor.    Beylikdüzü pahalandı   İstanbul’da 2012’nin ilk çeyreğinde alıcılar tarafından ilgi gören yerlerle ilgili bilgi veren Arthur&Miller Real Estate Kurumsal İletişim ve Franchise Koordinatörü Gül Toksoy, şöyle konuştu: “Avrupa Yakası’nda en çok Beylikdüzü ve Esenyurt bölgesi geçen yü olduğu gibi bu yıl da öne çıkıyor. Hem yatınmcılar, o bölgelerde proje yapmak için çabalıyor, hem de alıcılar dairelere bakıyor. Bölgede son 2 yü içerisinde hem satılık hem de kiralık fiyatlarında yükseliş gözlemliyoruz. Metrobüsün bölgeye kadar uzanması özellikle Beylikdüzü’nü iyice ön plana çıkardı. Anadolu yakasında ise Dragos- Maltepe sahil ile E5 arasını, Kurtköy ve Sancaktepe’yi söyleyebiliriz. Bu gelişmelerde, ulaşımdaki gelişmeler ile birlikte büyük inşaat firmalannın bu bölgelerde konsept projeler geliştirmelerinin de etkili olduğu söylenebilir. Avrupa Yakasında Esenyurt, Göktürk, Zekeriyaköy; Anadolu Yakasında Ataşehir, Ümraniye, Kartal-Maltepe, Kurtköy, Sancaktepe en çok tercih edilen yerler.”   Mutlu olacakları evi alsınlar   Toksoy, şöyle devam etti: “Yatırımcılar için rayici oturmamış bölgeler uygunken ki buna yukarıda saydığımız bölgeleri dahil edebiliriz, oturumcular için bölgenin mevcut ulaşım şartlan öncelikli olarak önem kazanıyor. Biz Arthur&Miller Real Estate olarak, mevcut ihtiyaçlan doğrultusunda bölgelerini belirlemiş olarak gelen oturumculara ihtiyaç ve bütçelerine uygun optimumum çözümü üretirken, yatırımcılara, beklentileri ve yatırım alışkanlıklarına uygun hizmet sunuyoruz. Herkesin ihtiyacına göre daire bulmak önemli olan. Alıcılar sırf ucuz diye da işine yakın diye, mutlu olamayacağı bir evde oturmamalı.”   2011’de beklentilerin üzerinde büyüyen Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden olan inşaat sektörü yüzde 22’lik bir büyüme gerçekleştirdiğini belirten Gül Toksoy, "İnşaat sektörüne paralel olarak gayrimenkul de 201 l’i hareketli geçirdi. 2012 yılının ilk çeyreğinde ise aynı hareketliliği sektör hissedemedi. Türkiye’nin içinde bulunduğu bölgenin siyasi konjonktürünün yatınmcıları tedbirli davranmaya yönlendirdiğini, bununla birlikte kullamcı mal sahiplerinin (owneroccupiers) satın alma ve kiralamalar ile sektörü ayakta tuttuğunu söyleyebiliriz. 2013-2014 yıllarında ise sektörde ekonomiye paralel olarak yeniden istikrarlı bir büyüme sürecine geçileceği öngörülüyor. Ancak bu yüla ilgili öngörüler, genellikle mayıs ayından itibaren, inşaat şirketlerinin başlattığı kampanyalarla birlikte işlerin açılması. Bayilerimize gelen müşteri sayılarında bizler de artışlar görüyoruz" dedi.   FİYATLAR SON 2 YILDA ARTTI   İstanbul'daki konut fiyatları ile ilgili bilgi veren Gül Toksoy, “İstanbul genelinde geçtiğimiz 2 yılda belirli oranlarda artışlar oldu. Global kriz boyunca sabit kalan hatta gerileyen satış ve kiralama rakamları dengeye oturdu da diyebiliriz. Beylikdüzü’nde ise yüzde 20’ye varan ciddi fiyat artışları oldu. Metrobüs ile ulaşımın ciddi oranda rahatlayacağı bölge bize ulaşım avantajının konut fiyatlarındaki etkisini bir kez daha gösterdi. AVM ‘ler bulundukları bölgede şüphesiz konutlar açısından bir cazibe yaratıyor. Fakat konut fiyatlarını öncelikli etkileyen faktör ulaşımdır yani lokasyondur. AVM’ler yapılırken de zaten ulaşımı kolay, merkezi yerler tercih ediliyor. AVM sayısı çok fazla olan bölgelerde bir çok AVM ya kapandı yada “pasaj-çarşı” havasına girdi. Genelde bakıldığında kullanım alanı büyük olan AVM lerin şansının daha fazla olduğunu görüyoruz. Başka bir deyişle büyük balık küçüğünü yutuyor. Yeni açılan bir AVM ciddi oranda bölgedekilerden daha büyükse eskilerin pastasının büyük bölümünü alıyor” diye konuştu.   Uygun ödeme seçenekleri   İnşaat sektörünün hızla büyümesinin ve proje arzlarının, beraberinde rekabeti de getirdiğini anlatan Gül Toksoy, şunları söyledi: “Rakip projeler arasından sıyrılabilmek, fark yaratabilmek için inşaat firmalan iki konuya yoğunlaşıyorlar. İlki, farklı, daha önce yapılmamış konseptlerde projeler üretmek. Amaç her zevke ve ihtiyaca uygun konut sunabilmek. İkincisi, ödeme seçeneklerini çeşitlendirmek. Amaç her gelir grubuna uyabilecek ödeme çözümleri sunmak.”   HÜRRİYET