26 / 11 / 2024

Güllüoğlu Baklava yurtiçindeki şube sayısını 40'a çıkartacak!

Güllüoğlu Baklava yurtiçindeki şube sayısını 40'a çıkartacak!

Güllüoğlu’nun 6’ncı kuşak yöneticilerinden Fatih Güllü, çocukken yazları çıraklık yaptığı şirketin şu anda tüm operasyonlarından sorumlu. Hedefi, Güllüoğlu’nu global olarak premium bir marka haline getirmek




Baklavacı Güllüoğlu’nun 6’ıncı kuşak yöneticilerinden Fatih Güllü, 11 yaşında çırak olarak başladığı aile şirketinde bugün tüm operasyonlardan sorumlu. İşinin aşığı. Tüm gününü işte geçiriyor. Hedefi Güllüoğlu’nu global olarak premium bir marka haline getirmek. Fatih Güllü, sosyal medyayı da çok iyi kullanıyor.


Instagramda 20 binin üzerindeki takipçilerinin yüzde 99’u kadınlar. Güllü, resim yapmayı ve fotoğraf çekmeyi seviyor. Hatta ürün fotoğraflarını bile kendisi çekiyor. Galatasaray lisesi, ardından Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nü bitiren Fatih Güllü, babası Nejat Güllü’nün Kağıthane’de kurduğu merkez üretim tesisinde operasyonlardan sorumlu. Güllüoğlu Baklavaları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olan Fatih Güllü, bu tesiste baklava, lokum, poğaça, simit ve diğer ürünlerin üretimini yaptıklarını söyledi.


Yeni mağazalar yolda

Güllüoğlu markasının şu anda 21’i yurtiçinde olmak üzere toplam 33 şubesi var. Yurtdışındaki mağazalar ise ABD, Almanya ve Riyad’da. Şirketin hedefi, önümüzdeki yıl yurtiçinde 40, yurtdışında ise 20 şubeye ulaşmak. Ayrıca, yurtdışında lüks restoranların tatlı reyonlarında bulunmak. Bunun için ilk adım atılmış. Almanya’da ödüllü bir restoran olan Köln Bosporus’un tatlılarını Güllüoğlu verecek. Ayrıca, restoranın içinde Güllüoğlu’nun kendi üretimi olan Osmanlı şerbetleri de sunulacak.


‘Beni bana övüyorlar!’

Fatih Güllü, yurtdışı şubelerin tüm organizasyonuyla ilgileniyor. Şube yerine karar veriyor, tezgah nereye konmalıdan çalışanların eğitimine kadar herşeyi kendisi yapıyor. Bu eğitimlerde patron olduğunu söylemiyor. Hatta şubede de çalışıyor. Bu konuda bir anısını paylaştı: “Beni İstanbul’dan gelmiş bir eğitimci olarak biliyorlar. Hatta birgün bir müşteriden mail aldım, ‘Burada iyi bir tezgahtar var. Ona prim verin’ diye. Beni övüyordu.”


Güllüoğlu, sadece baklava değil, süt ürünleri, Osmanlı şerbeti, zeytinyağı gibi çeşitlerle ürün gamını genişletiyor. Koyun sütünden kendi yağlarını üretmek için 2009 yılında Şanlıurfa’da bir süt işleme fabrikası açan Güllüoğlu, burada yağın yanı sıra yoğurt ve peynir üretimi de yapıyor.


‘Yöresel market’ oluşturacak

Güllü’nün verdiği bilgiye göre, bu bölgedeki köylerde bulunan üveys cinsi koyunların sütü çok kaliteli, öyle ki yurtdışındaki parmesan üreticileri, ‘ustayı getirerek burada parmesan üretelim’ teklifinde bulunuyor. Fatih Güllü, önümüzdeki yıllarda üretimin artması durumunda, “Mağazalarımızın içinde bir ‘yöresel bir market’ oluşturmak istiyoruz” dedi.

Fatih Güllü, fıstık fiyatlarındaki yüksek artışlar nedeniyle bu baklava çeşidinde üretimi durdurup durdurmadıklarıyla ilgili soruya şu yanıtı verdi: “Fıstığı daha az kullanmak veya kullanmamak çözüm değil. Cevizli tüketilsin gibi teşvikler yapılabilir ama üretmemek olmaz. Ürün kalitesini düşürmeyiz. Piyasada gıda boyalı baklavalar var. Öyle bir renk kullanılmış ki doğada bile böyle bir yeşil yok!”


İyi baklava nasıl anlaşılır?

İyi baklavayı anlamak için Güllü şu tavsiyede bulundu: “Herşeyin sahtesini yaptılar. Parlaklığın bile. İyi baklavayı ağzınıza atmadan anlayamazsınız. Öncelikle çıtırdayacak. Boğazınızda yanma yapmayacak. Yanma varsa, glikoz kullanılmış. Kullanılan yağ da midenizi yakmayacak.”


Fıstıklı baklava her zaman kral

“Tatlının modası var mı?” sorusuna Güllü, her zaman fıstıklı baklava kral, daha sonra cevizli ve havuç dilimi geliyor yanıtını verdi. Güllüoğlu, günde 658 kilo fıstıklı, 316 kilo cevizli baklava satıyor. ayrıca, ‘light baklava’da ilgi çekiyor.


Yurtdışına vişneli kestaneli baklava

Fatih Güllü istek üzerine Türkiye’deki mağazalarda vişneli, kestaneli, balkabaklı baklava da yaptıklarını söyledi. Ama bu baklava çeşitlerinin özellikle yurtdışında ilgi gördüğünü belirtti. “Yurtdışında o bölgenin sevilen tatlarına göre ürün hazırlıyoruz” diyen Güllü, Almanya’da kestaneli ürünlerin sevildiğini söyledi. Ayrıca, Cadılar Bayramı için balkabaklı baklava yapmışlar.


Ayfer Yıldız


Geri Dön