1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında son durum ne Haberi
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolundan meydana geliyor. Proje, 324 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir bölümü. Hâlihazırda Çanakkale Köprüsü’nün de içinde odluğu Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projesinde yüzde 62’nin üzerinde gerçekleşme yaşandı. Proje tamamlandığında yıllık zaman ve akaryakıttan 567 milyon TL tasarruf edileceği öngörülüyor.
Türkiye Gazetesi'nden Osman Çobanoğlu'nun haberine göre; proje kapsamında; köprünün yanı sıra, iki yaklaşım viyadüğü, dört betonarme viyadük, 57 köprü, 31 alt geçit, 217 çeşitli ebatlarda hidrolik ve hizmet amaçlı menfez, 12 kavşak, dört otoyol hizmet tesisi, iki bakım işletme merkezi, yedi ücret toplama istasyonu yapılıyor.
İLKLER ARASINA GİRECEK
Köprüde 2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklık bulunuyor. Bitirildiğinde bu uzunluk ile dünyanın en uzun orta...