23 / 11 / 2024
fuzul

1929 yılında Boğaziçi

1929 yılında Boğaziçi

1929 yılında Boğaziçi, ihmal ve bakımsızlıktan harap olmaktaymış. Ortaköy ve Beylerbeyi rıhtımları bakımsız haldeymiş. Tarihi büyük yalılar para etmediğinden yıkılarak enkazı satılıyormuş, ayakta duran yalılar ise depo olarak kullanılıyormuş.

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

1942'de Anadolu Hisarı'nda yüzde 5 faiz, 8 yıl vadeyle satılık ev!

1942 yılında Boğaziçi Anadoluhisarı'nda Ortaktepe yeni Sakabayırı sokağında eski bir bina yüzde 5 faiz 8 sene vadeyle açık artırma ile satılacağına dair ilan verilmiş.

1929 yılında Yeşilköy'de 3 bin 545 liraya satılık ev! 

1929 yılında Yeşilköy'de  Şevketiye Bulvarı üzerindeki bir ev 3 bin 545 bin liraya satılıyormuş.

1941 yılında Boğaz'daki evlere büyük talep! Kira bedelleri yükselmiş...

1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve  Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.

1929 yılında Beyoğlu'nda arsa fiyatları ne kadardı?

İstanbul Belediyesi 16 Ocak 1929'da Beyoğlu'ndaki 2 adet arsayı satılığa çıkarmış. Peki, 1929 yılında Beyoğlu'nda arsa fiyatları ne kadardı?

1944 yılında Boğaziçi'nde 7.000 liraya köşk!

1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1941 yılında kömür depoları bulundukları yerde kalacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.

1938 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanacak!

1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'ne özel broşür bastırmış!

1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.

1929 yılında Boğaziçi Haberi

1929 yılında Boğaziçi



Dünyanın en güzel yerleri


  Şirin Boğaziçi bakımsızlık ve ihmalden harabiye sürükleniyor


  Şirin Boğaziçi günden güne harabiye maruz kalmakta, ihmal edilmektedir. Boğaz'ın her iki sahilini süsleyen eski ve büyük yalılardan bir kısmı yıkıcıya verilmekte ve enkazı satılmaktadır. Bunların yerine yenisinin yapıldığına da hiç tesadüf edilmiyor. Diğer bir takım yalılar da tütün ve kömür deposu ittihaz edilmektedir. Bu kömür depoları yüzünden Kuruçeşme de ölmüştür. Üsküdar'dan Kuzguncuk'a kadar 




olan saha da tütün depolarının istilası altında kalmıştır. Eski büyük yalılar...