16 / 05 / 2024

1967 yılında Metro

1967 yılında Metro

1967 yılında İstanbul'da yapılması düşünülen metro gerçekleşme safhasına girmiş. İETT ile Ordu Yardımlaşma Kurumu'nun ortak işleteceği metro, Levent ile Yenikapı arasında çalışacakmış ve 600 milyon liraya mal olacakmış.

2016 yılında yapımına başlanacak metro hatları!

İBB'nin 2016 yılı bütçesini Belediye Meclisi’ne sunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metro hatlarının da içinde bulunduğu yeni projeleri açıkladı. İşte 2016 yılında yapımına başlanacak metro hatları...

1998 yılında Boğaz'a hem köprü hem tüpgeçit!

1998 yılında Hükümet, Kuzguncuk ile Beşiktaş arasına üçüncü köprü, Yenikapı ile Söğütlüçeşme arasına ise tüpgeçit yapmayı kararlaştırmış. Yapılacak köprünün ortasında ise hafif metro hattı bulunacakmış.

2007 yılında metro hattı için Ceneviz Surları taşınacak!

2007 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı - Taksim Metrosu'nu Haliç'ten geçirebilmek için Galata bölgesindeki 700 yıllık Ceneviz Surları'nın bir kısmını keserek başka bir yere taşıyacakmış.

2004 yılında 500 metrelik metro tüneli çarşıya dönüştürülecekmiş!

2004 yılında inşası devam eden Yenikapı-Taksim Metro Hattı'na Anıtlar Koruma Kurulu onay vermeyince, 20 milyon dolara mal olan 500 metrelik tünel, Kadir Topbaş'ın talimatıyla çarşıya dönüştürülecekmiş.

2005 yılında Kadıköy-Kartal Metro hattının ihalesi yapılmış!

2005 yılında 22 kilometre uzunluğunda ve 260 milyon dolara (348 milyon 400 bin lira) mal olması beklenen Kadıköy - Kartal metro hattının yapım ihalesi yapılmış.

2001 yılında metro inşaatı tünelinde göçük meydana gelmiş!

2001 yılında inşaatı süren Unkapanı-Yenikapı metro hattının 35 metrelik bölümünde göçük meydana gelmiş. Enkaz altında kalan 14 kişi kurtarılırken, iki kişi hayatını kaybetmiş ve 3 bina çökmüş.

2000 yılında Haliç'e 5. Köprü!

2000 yılında Anıtlar Kurulu Haliç'e yapılacak Metro Köprü Projesi'ni onaylamış. 45 trilyona Haliç'e yapılacak 892 metre uzunluğundaki 5. köprü ile İstanbul Metrosu'nun Taksim-Yenikapı hattı geçişi çelik köprü ile gerçekleşecekmiş.

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro çalışmaları durmuş!

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro güzergahında yapılan metro çalışmaları Tünel'deki Fransız Sarayı olarak bilinen binada çatlamalar meydana getirmiş. Fransız Konsolosluğu mahkemeye başvurması üzerine İBB metro çalışmalarını durdurmuş.

1999 yılında Galata Kulesi'ne milenyum restorasyonu!

1999 yılında Galata Kulesi'nde oluşan çatlaklar aslına uygun bir malzemeyle Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilecekmiş. En son 1967 yılında restore edilen tarihi kulenin restorasyonu 200 milyar liraya mal olacakmış.

1999 yılında İstanbul Metrosu'nun ilk vagonları raylara indirilmiş!

1999 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı devam eden İstanbul Metrosu'nun ilk vagonları törenle raylara indirilmiş. Törene katılan Büyükşehir eski Belediye Başkanı Erdoğan, metro hattının 550 milyon dolara mal olacağını söylemiş.

1999 yılında İstanbul Metrosu'nun vagonları İstanbul'a gelmiş!

1999 yılında inşası tamamlanmak üzere olan İstanbul Metrosu'nun Fransız Alstom firmasından alınan ilk vagonları İstanbul'a ulaşmış. 16 kilometrelik metro hattında kullanılacak vagonlar, Taksim'den tünele indirilecekmiş.

1999 yılında Frej Han binasında çatlaklar meydana gelmiş!

1999 yılında metro için yapılan kazılarda, Şişhane Meydanı'ndaki tarihi Frej Han binasında tehlikeli çatlaklar meydana getirmiş. Binanın dışındaki heykeller, sarsıntıdan kopup düşmesin diye ağlarla korunmaya alınmış.

1998 yılında Taksim-Yenikapı metro inşaatının temeli atılmış!

1998 yılında Taksim-Yenikapı metro inşaatının temeli Şişhane Parkı'nda düzenlenen törenle, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmış. 124 milyon dolar harcanarak inşa edilecek hat, Haliç'i köprü ile geçerek Yenikapı'ya ulaşacakmış.

1967 yılında Metro Haberi

1967 yılında Metro



Ordu Yardımlaşma bu işe 300 milyon lira yatıracak


NİHAYET İSTANBUL METROYA KAVUŞUYOR


Levent - Yenikapı arasında çalışacak metroyu Ordu Yardımlaşma ile İETT ortak işletecek


  UZUN zamandan beri, İstanbul'a yapılması düşünülen metro işi nihayet tahakkuk safhasına girmiş bulunmaktadır.

  

  Evvelki gün Ankara'ya giden İETT Genel Müdürü Saffet Gürtav, metronun yapılması için Ordu Yardımlaşma Kurumu ile anlaşmaya varmıştır.


   600 MİLYONA ÇIKACAK


  Saffet Gürtav, bu konuda şunları söylemiştir:


  -''İstanbul'un trafik davasının hallinde önemli rol oynayacak olan metronun yapılması için Ordu Yardımlaşma ile bir anlaşma yaptık. Buna göre, dış finansman İ.E.T.T, iç finansman Ordu Yardımlaşma Kurumu tarafından temin edilecektir. Yapılan hesaplara göre, metronun maliyeti 600...